Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 13:22
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Läste att buntbanden som hittades var formade som ett 8 a. Dom var iså fall förberedda för ett bortförande. Troligen reagerade offret på ett oförberett sätt för gm, så han behövde improvisera, med antingen buntband runt halsen eller mer troligt (enligt mig) sina händer.

Sen kan vi ju inte utesluta att han slog henne medvetslös och släpade in henne i bilen och ströp henne vid senare tillfälle.

Ja, det finns uppgifter i media att hittade buntband var kopplade som två öglor. Vet ej om det stämmer.

Man skulle ju kunna tänka sig att man kopplar ihop två stora buntband som en lasso-ögla och snabbt trär den över huvudet på ett offer och drar år.
Drar man åt hårt stryps vederbörande obevekligen och kan med sina händer inte göra någonting för att få upp öglan. Eller göra några mer ljud.
Ett kortare kvinnligt offer, kanske bländat i mörkret av billyktor eller påverkad av ett hammarslag, borde vara optimalt.

Usch!
Citera
Igår, 13:27
Medlem
De får en att undra hur många såna här stollar vi har ute som gjort detta hemska men aldrig åkt fast!?! 🤬

Citat:
Ursprungligen postat av Sawazza
Jag tror som du (skrämmande tanke!!) - utan DNA på platsen hade det hela blivit svårlöst. Och jag tror definitivt att han ville komma undan med det. Hammare och buntband lär ha tappats/missats i tumultet vid attacken, svåra att hitta i ett dike i beckmörker. Han hade ju också bråttom därifrån, eftersom VA-kommunalarbetaren kanske närmade sig platsen i sin bil. Robin-Vilma trodde nog att han utfört det perfekta brottet - säkert nöjd över att äntligen fått utföra sin dröm och stilla sina lustar (blääää!!). Ända tills poliserna rusade fram från ingenstans och vrålade åt honom i nån skog vid lästringe… Alltså, fatta hur rädd och chockad han måste ha blivit?? Hoppas han kissade på sig!
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamontree
Men vad pratar du om “teorier”?. Personen är psykiskt störd. Om han är psykopat så är han född med det, 0 empati pga störningar i hjärnan. Om han är sociopat kan det vara mer komplext men samma resultat, ingen förmåga att känna empati eller ånger. Sådana störda personer behöver inga ”motiv” för sina handlingar. Sen har han fördjupat sina störningar än mer med att sedan barndom titta på barnporr o annat skit. Behövs inga motiv för de heller annat att han drogs till det då det var tabu, vilket många män gör faktiskt. Läst en hel del om män som börjat titta på extrem porr tex för att det är tabu för dem och de inte längre får en kick av att titta på ”vanligt porr”.
Så det är att förvänta att en psykopat/sociopat dras till sådant innehåll när dem inte ens kan känna skam
I detta fall verkar han ju ha börjat direkt i unga år att kolla på barnporr så det känns ändå som att det kan finnas någon koppling till just det ämnet.

Det var ju inte att han började titta på porr och sen eskalerade.
Och själva dragningen till "unkna underliv"

( Han var ju tydligen besatt av parfymer o åkte ofta in för att lukta på parfymer.

Det i sig (parfymer) tycker jag kan visa på någon riktning mot autismspektrat.
till skillnad mot mig och min ena tonåring med autism som båda är överkänsliga när det kommer till de flesta lukter )

Men det viktiga här är: varför just unkna lukter från underliv? och gärna flickors underliv?

Att se på barnporr ger inga lukter. Så varför besatthet i så tidig ålder av just de lukterna?

Det enda jag (just nu) kan tänka mig är att han faktiskt har känt sån lukt i barndomen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Ett skott i pannan ska han ha.
Hade gjort världen en tjänst.
Finns inget annat att göra. Vissa människor ska helt enkelt inte existera. Bättre med en kula och dumpa avfallet på någon soptipp.
Citera
Igår, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ja, det finns uppgifter i media att hittade buntband var kopplade som två öglor. Vet ej om det stämmer.

Man skulle ju kunna tänka sig att man kopplar ihop två stora buntband som en lasso-ögla och snabbt trär den över huvudet på ett offer och drar år.
Drar man åt hårt stryps vederbörande obevekligen och kan med sina händer inte göra någonting för att få upp öglan. Eller göra några mer ljud.
Ett kortare kvinnligt offer, kanske bländat i mörkret av billyktor eller påverkad av ett hammarslag, borde vara optimalt.

Usch!

Om tanken var att strypa henne i samband med överfallet är detta en logiskt tanke. Men det motsägs av att han förberett handfängslen (om det nu stämmer). Oavsett så tror jag inte det gick precis som han planerade. Hon skrek och han behövde snabbt få tyst på henne, och då tror jag att han antingen slog med hammaren tills hon slocknade eller ströp henne med händerna.

Buntbanden han hade använt sig av tidigare var 300 mm vilket inte hade räckt runt halsen om han inte kopplat ihop flera som du är inne på.
Citera
Igår, 13:35
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sawazza
Ja - han borde få en insamling!! Någon som vill och kan starta en..?
Skulle i så fall behöva vara någon som känner honom så man vet att pengarna kommer till rätt person, alternativt någon kändis som tex Joakim LaMotte (inte för att jag har så mycket övers till honom )
Citera
Igår, 13:39
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om tanken var att strypa henne i samband med överfallet är detta en logiskt tanke. Men det motsägs av att han förberett handfängslen (om det nu stämmer). Oavsett så tror jag inte det gick precis som han planerade. Hon skrek och han behövde snabbt få tyst på henne, och då tror jag att han antingen slog med hammaren tills hon slocknade eller ströp henne med händerna.

Buntbanden han hade använt sig av tidigare var 300 mm vilket inte hade räckt runt halsen om han inte kopplat ihop flera som du är inne på.

Som tagits upp i många andra trådar med strypningsmord:
ett inte medvetslöst och helt inkapaciterat offer som stryps av gärningsmannens händer fäktar och gör motstånd. Klöser, river, vrider sig och sparkar den GM som finns inom räckhåll.

Nu framgår inte om MGM har några avvärjningsskador, men av mugg-shot bilderna syns inget sådant.

Så det är väl inte otroligt, som du säger, att han slog henne först med hammaren om han har lyckats strypa henne med sina bara händer utan någon större kamp.
Citera
Igår, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
De var ju inne i huset när han var på jobbet under lördagen. Och när han kom hem så tog det några timmar sedan åkte han iväg till skogsområdet och de grep honom. De hade span på honom och huset hela denna tiden. Hur skulle hon kunna vara vid liv då?

Jag menar naturligtvis under tiden mellan överfallet och att han gick till jobbet.
Citera
Igår, 13:44
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lioninacoma
Btw. Tycker så jäkla synd om brorsan A.
Mamma dement. Pappa död, bror häktad för mord och andra gruvligheter.
Det går bra nu!

Man får vara glad att morsan är dement i alla fall. För hennes skull menar jag.
Citera
Igår, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Skulle i så fall behöva vara någon som känner honom så man vet att pengarna kommer till rätt person, alternativt någon kändis som tex Joakim LaMotte (inte för att jag har så mycket övers till honom )

Såg att förtalsstödet skapat insamling.
Citera
Igår, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Som tagits upp i många andra trådar med strypningsmord:
ett inte medvetslöst och helt inkapaciterat offer som stryps av gärningsmannens händer fäktar och gör motstånd. Klöser, river, vrider sig och sparkar den GM som finns inom räckhåll.

Nu framgår inte om MGM har några avvärjningsskador, men av mugg-shot bilderna syns inget sådant.

Så det är väl inte otroligt, som du säger, att han slog henne först med hammaren om han har lyckats strypa henne med sina bara händer utan någon större kamp.

Jag tänker som så att en stressad gm s första tanke är att få tyst på offret. Har han då redan en hammare i handen ligger det nära till hans att tro att han använder den. Sen kan han ju givetvis ha tappat den i en tumultartat situation. Blir lite vilda spekulationer, men ändå intressant.
Citera
Igår, 13:55
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamontree
Jag ställer inte diagnos jag lägger fram det som är bevisat gällande de hur psykiskt störda människor agerar. Du vet ju inte ens vad du snackar om, pratar om ”teorier” och ”motiv”. Uppenbarligen har du sett för många hollywood filmer. Jag ställer inga diagnos jag pratar om att en psykopat eller sociopat inte behöver någon jävla motiv även om det är så svårt för vanligt folk som oss att förstå.

Och vilka "bevis" har du för att GM är psykopat? Hans tidigare RPU säger annorlunda.

Det krävs inga hollywood filmer för att inse att en mördare kan ha ett motiv. Är du seriöst efterbliven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in