2026-01-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Angående vad polisen säger och inte. Att hon är i flera delar har de såklart sagt. Måste varit fruktansvärt att få ge det beskedet. (Att överhuvudtaget lämna ett dödsbud är vidrigt, det har jag själv gjort ett flertal gånger. Men detta är något annat...) Men i övrigt är det sekretess på förundersökningen, även inför familjen. Vad de sen väljer att ta del av i fup och rättegången är helt upp till dem. De flesta väljer att inte veta detaljer.
Tack för ett informativt svar.
Då kanske de inte kommer medverka vid rättegång heller? Kanske bäst att göra så, så de inte får vetskap om allt, då kan de bevara minnet av dottern som den vackra tjej hon var och inte allt vad GM gjort. Kanske är det enda sättet att på något sätt kunna ta sig vidare..
Citera
2026-01-10, 23:17
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Flemingsberg och huddinge är samma häkte!

Informera Södertälje tingsrätt!

Citat:
Ursprungligen postat av dagboksbladet
Telefonsamtal till polisarresten i Flemingsberg som på fråga från UT uppger att Vilma Andersson, vid en
eventuell häktning, förs till Häktet Huddinge.
Citera
2026-01-10, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseldoris111
Hur är det om mamman t.ex. supit under amningen? Står att det är lugnt i små mängder typ, men gissar att hans mamma inte drack små mängder om hon tänker att det är fritt fram att ta fram dunken ibland.
Kan det t.ex. göra så det inte ”syns” på honom lika väl som ifall mamman drack när han var i magen?
Är inte alls insatt i ämnet utan tänkte bara om det ens är möjligt så som jag funderar på..

Annars kanske hon knaprat piller under graviditeten/amning.

Får man inte typ missfall av att dricka mycket tidigt i graviditeten?
Citera
2026-01-10, 23:25
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Informera Södertälje tingsrätt!

Arrest och häkte är inte samma sak.
Häktet Huddinge ligger i Flemingsberg, ett stenkast från arresten som är i en annan byggnad.
Citera
2026-01-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Ingenting kommer någonsin att bli som förr.
Det finns ingenting att "komma över".
Du förstår väl själv att detta är en livskris utan motstycke. Det mest tragiska i sånt här är att du redan måste börja planera för en begravning och allt runt omkring det. Nej, jag önskar av hela mitt hjärta att dom får stöd och tröst från ovan!

Det jag menar är inte att man ”går vidare” från en sådan förlust. Men förr eller senare måste man hitta sätt att fungera i vardagen – arbeta, ta hand om praktiska saker – för att överleva, samtidigt som sorgen finns kvar.
Citera
2026-01-10, 23:27
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
Arrest och häkte är inte samma sak.
Häktet Huddinge ligger i Flemingsberg, ett stenkast från arresten som är i en annan byggnad.

Precis som jag skrev. Då kom en besserwisser och rättade mig. Tröttsamt.
Citera
2026-01-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Det jag menar är inte att man ”går vidare” från en sådan förlust. Men förr eller senare måste man hitta sätt att fungera i vardagen – arbeta, ta hand om praktiska saker – för att överleva, samtidigt som sorgen finns kvar.
Det gör de allra flesta på något sätt, även om det i början känns helt omöjligt. Men det går som sagt inte att överskatta det sociala stödet, det är oerhört viktigt både nu och i framtiden.
Citera
2026-01-10, 23:30
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Precis som jag skrev. Då kom en besserwisser och rättade mig. Tröttsamt.

Ah, missade den detaljen
Citera
2026-01-10, 23:39
Medlem
Citat:
Det gör de allra flesta på något sätt, även om det i början känns helt omöjligt. Men det går som sagt inte att överskatta det sociala stödet, det är oerhört viktigt både nu och i framtiden.

Man går nog inte vidare från något sånt här, men man lär väl sig på något sätt att leva med smärtan och sorgen. En sak att förlora ett barn, vilket är fruktansvärt oavsett, men på detta sättet gör det på något sätt ännu värre, vetskapen att ens barn/syster har behandlats på ett förfärligt sätt
Citera
2026-01-10, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerpuffprincess
Man går nog inte vidare från något sånt här, men man lär väl sig på något sätt att leva med smärtan och sorgen. En sak att förlora ett barn, vilket är fruktansvärt oavsett, men på detta sättet gör det på något sätt ännu värre, vetskapen att ens barn/syster har behandlats på ett förfärligt sätt
Jag menade såklart det, men livet fortsätter för de flesta men aldrig som förut igen. Men det kommer ta väldigt lång tid att få något av en vardag igen. En del fixar det inte och får aldrig ihop något i livet igen och orkar helt enkelt inte. När det gäller föräldrar som förlorar barn är det vanligt att man hanterar det på så olika sätt att det inte går att leva tillsammans längre. Men vetskapen om att något som detta har hänt en närstående... nej det är helt obegripligt att förstå hur man mår då.
Citera
2026-01-10, 23:49
Medlem
Skulden över att My gick hem själv mitt i natten kanske kommer…även om hon säkert gjort de tidigare och därför kunde dom inte tro nåt sånt här skulle hända…

Ofattbart och svårt att ta in såklart

Vila i frid My 💔

Citat:
Jag menade såklart det, men livet fortsätter för de flesta men aldrig som förut igen. Men det kommer ta väldigt lång tid att få något av en vardag igen. En del fixar det inte och får aldrig ihop något i livet igen och orkar helt enkelt inte. När det gäller föräldrar som förlorar barn är det vanligt att man hanterar det på så olika sätt att det inte går att leva tillsammans längre. Men vetskapen om att något som detta har hänt en närstående... nej det är helt obegripligt att förstå hur man mår då.
Citera
2026-01-10, 23:55
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerpuffprincess
Det finns ju barn som mördas av den ena föräldern och den andra går trots allt vidare.
T.ex Dalaröpappan som brände inne 2 barn och det 3e lever vidare med mamman.
Carina Höglund fick sin 10-åriga dotter Engla våldtagen och mördad.
Carina har ofta berättat öppet om sin fruktansvärda upplevelse.
På något sätt verkar det som dessa människor går vidare i livet men det kan ju naturligtvis aldrig bli som förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in