2025-12-29, 21:03
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Om du lämnat hundratals prover så känns det som att du enbart gör detta för o fortsätta knarka..Kan ha fel, men det känns lite så. Helt ologiskt o köpa en låtsas snorre med fejk piss om det inte handlar om att försöka komma undan. Dem flesta inom beroende vården kan säkerligen se skillnaden om du använder en fejk vs riktig penis. Och om dem skulle vilja att du drar ner byxorna ärmarna, t-shirt o sånt. Blir man påkommen så kan man bli av med mediciner/behandlingar etc. Du gör givetvis som du vill, men enligt mej...idiot idé!!

De som finns inom beroendevården vill bara knarka ja. Jag hade testat och sett vad utfallet blev med en sån där plastsnopp med syntetiskt urin. Kruxet brukar vara temperaturen. Annars ska det nog gå vägen. Vad har du att förlora? Bli av med "mediciner/behandlingar"?! Det är inte något man kan kalla förlust direkt, snarare tvärtom. Såtillvida det inte handlar om legalt tjack, fast det börjar bli allt mer sällsynt att få sådant inom beroendevård.
Citera
2025-12-30, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trippelmums
Genom åren har jag tvingats lämna hundratals övervakade urinprov inom den så kallade Beroendevården. Det är förnedrande och får mig att må väldigt dåligt, och resultaten har försämrat min livssituation.
Så jag bestämde mig för att det är nog nu, så jag införskaffade en CleanU ScreenyWeeny med tillhörande syntetisk urin (produkten marknadsförs med den underbara formuleringen "100% autentisk falsk penis!”).
Alla urinprov jag tvingas lämna skickas alltid på laboratorieanalys. Kan de fortfarande inte upptäcka skillnad mellan äkta urin och syntetiskt piss? I tråden har jag sett flera svar som bekräftar att det fungerar, men de postades typ senast 2018 och jag tänker att rutinerna kan ha ändrats.
Är det någon som vet om detta fortfarande fungerar? Tack för svar.

LoL, jag gjorde Exakt samma sak som du för ett antal år sedan. Lämnade prover jämt för en laro mottagning, tröttnade, köpte den dyraste screenywilly+ syntetiskt urin+ tillsatte min medicin så allt skulle vara lugnt. Men Torska på första provet, hon som stod med mig hade varit med under så många prov så hon direkt kunde avgöra nåt var skumt. Konsekvenserna var brutala... Lycka till
Citera
2025-12-30, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum781
LoL, jag gjorde Exakt samma sak som du för ett antal år sedan. Lämnade prover jämt för en laro mottagning, tröttnade, köpte den dyraste screenywilly+ syntetiskt urin+ tillsatte min medicin så allt skulle vara lugnt. Men Torska på första provet, hon som stod med mig hade varit med under så många prov så hon direkt kunde avgöra nåt var skumt. Konsekvenserna var brutala... Lycka till
Haha kan du berätta mer om själva händelsen ? Måste ha varit otroligt pinsamt att bli busted med en fake kuk
Citera
2025-12-30, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
De som finns inom beroendevården vill bara knarka ja. Jag hade testat och sett vad utfallet blev med en sån där plastsnopp med syntetiskt urin. Kruxet brukar vara temperaturen. Annars ska det nog gå vägen. Vad har du att förlora? Bli av med "mediciner/behandlingar"?! Det är inte något man kan kalla förlust direkt, snarare tvärtom. Såtillvida det inte handlar om legalt tjack, fast det börjar bli allt mer sällsynt att få sådant inom beroendevård.

Jo men om motivet till att fuska är bara att man inte vill visa snorren/snippan framför en arbetsskadad sjuksköterska...ja då äre lite konstigt. Om motivet är att man vill undkomma att vara positiv o så, så förstår man mer. Jag har bland annat Elvanse på recept, där kollar dem med kiral analys så att jag inte använder "Gatu tjack" tex. Går man bara där o pissar för typ ingenting.. a visst det är drygt, men det tar bokstavligen nån minut för dem flesta att lämna ett urinprov. Jag tror inte att dem kollar temperaturen iaf inte med nån mätare, men kanske mer bara känner om det är rums temp. Däremot om det är oövervakat inför anställning så tar dem med mätare och dem vill ha provet direkt. Vet inte om det handlar om att dem vill kolla hur temperaturen droppar, är det säg uppvärmt så kanske det droppar snabbare i temperatur och då ser dem ju det.
Citera
2025-12-30, 16:49
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Jo men om motivet till att fuska är bara att man inte vill visa snorren/snippan framför en arbetsskadad sjuksköterska...ja då äre lite konstigt. Om motivet är att man vill undkomma att vara positiv o så, så förstår man mer. Jag har bland annat Elvanse på recept, där kollar dem med kiral analys så att jag inte använder "Gatu tjack" tex. Går man bara där o pissar för typ ingenting.. a visst det är drygt, men det tar bokstavligen nån minut för dem flesta att lämna ett urinprov. Jag tror inte att dem kollar temperaturen iaf inte med nån mätare, men kanske mer bara känner om det är rums temp. Däremot om det är oövervakat inför anställning så tar dem med mätare och dem vill ha provet direkt. Vet inte om det handlar om att dem vill kolla hur temperaturen droppar, är det säg uppvärmt så kanske det droppar snabbare i temperatur och då ser dem ju det.

Brukar vara att dom häller det i ett provrör med temperaturstrips.
Citera
2025-12-30, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Syns det här 7-OH på test?
Undrar också!! Svar uppskattas mina kära FBare
Citera
2026-01-05, 22:40
Medlem
Någon som testat Heros Core Vape THCNM eller THCX och om det visar sig i ett urintest?
Såg att någon skulle testa sig när de har rökt detta åtminstone THCNM men ser inte att någon svarade tillbaka på den.
Citera
2026-01-07, 17:17
Medlem
Hej! THCA via vape, användes 3 januari och pissade positivt måndag 5/1, hur körd är jag på blodprovet? Eller kommer de ens visas något? Använt samma vape veckan innan också, 30-40 bloss max ca. 1g vape
Citera
2026-01-09, 14:14
Medlem
Wolfen22s avatar
Jag har smårökt weed, typ 3 till 5 bloss per session, 1-2 dar i veckan de flesta veckorna de senaste 7 åren. Rökte mer eller mindre dagligen innan det i några år.

Ska nu göra drogtest (urin) för en ADHD-utredning vilket jag tänkte boka in om 1 vecka från idag. Har inte rökt sen 24e dec (så kommer ha varit helt vit i 23 dar vid testet).

Ålder: 36. Längd: 170cm. Vikt: 69 kg (överlag tunn men har lite kagge).

Risk för att ge utslag?
Senast redigerad av Wolfen22 2026-01-09 kl. 14:21.
Citera
2026-01-09, 18:23
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfen22
Jag har smårökt weed, typ 3 till 5 bloss per session, 1-2 dar i veckan de flesta veckorna de senaste 7 åren. Rökte mer eller mindre dagligen innan det i några år.

Ska nu göra drogtest (urin) för en ADHD-utredning vilket jag tänkte boka in om 1 vecka från idag. Har inte rökt sen 24e dec (så kommer ha varit helt vit i 23 dar vid testet).

Risk för att ge utslag?

Risken är... skyhög på att det ger utslag. Du ska vänta med den där pissessionen så du kan få ditt legala doktorsknark. Köp några 20-25ng snabbtest så kan du få en hum om hur du ligger till medans du avvaktar.
Citera
2026-01-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfen22

Risk för att ge utslag?

Jag hade inte tagit det testet. Kan du flytta fram det ännu mer eller byta till salivtest?
Citera
2026-01-10, 00:08
Medlem
Wolfen22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Risken är... skyhög på att det ger utslag.

Oj så pass. Hade trott att jag skulle vara lugn med tanke på den enligt mig lilla mängden. Men också dålig pejl på vad som räknas som regelbundet, långvarigt bruk.

Edit: Om du kan länka/pm:a trovärdiga testkit vore jag väldigt tacksam!

Citat:
Ursprungligen postat av Livsbrukarn
Jag hade inte tagit det testet. Kan du flytta fram det ännu mer eller byta till salivtest?

Jag kan nog få det till 30 dagar innan jag tar testet, men längre än så lär väcka obekväma frågor. Tror samma om jag frågar om salivtest från ingenstans 😬

Hur lång tid borde det gå innan man kan känna sig mer eller mindre säker?
Senast redigerad av Wolfen22 2026-01-10 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in