2026-01-04, 15:11
Medlem
SodaFointains avatar
Elektronik ska man väl ej handla på tema de kan vara kopior som Nintendo switch som finns där är väl inte riktigt
Citera
2026-01-04, 15:36
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Elektronik ska man väl ej handla på tema de kan vara kopior som Nintendo switch som finns där är väl inte riktigt

Nu lär väl knappast nån köpa en switch för en bråkdel av priset där fattar väl alla. Man handlar ju mest billigt skräp där nåt som kanske kostar 200 på kjell kan du hitta billigare på temu
Citera
2026-01-04, 15:41
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Nu lär väl knappast nån köpa en switch för en bråkdel av priset där fattar väl alla. Man handlar ju mest billigt skräp där nåt som kanske kostar 200 på kjell kan du hitta billigare på temu
Jon en sa den gjort det på TikTok. De har fina påslakan iallafall vill gärna ha med outlander men inte från temu.
Citera
2026-01-05, 15:49
Avstängd
skogsburkans avatar
Jag har aldrig handlat där men får hela tiden mail att mina köp återgår som krediter.

Citat:
Rubrik: Dina köp har returnerats som krediter

Du fick Credit Back den 5 jan. 2026! Hämta nu! Användarvillkor gäller

Minst en gång per vecka. Vad fan?
Citera
2026-01-09, 12:41
Medlem
ObamaSexGaming2007s avatar
Nån som handlat smartklocka/ring och vet om någon bra modell? Finns ju en uppsjö.
Citera
2026-01-09, 22:37
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObamaSexGaming2007
Nån som handlat smartklocka/ring och vet om någon bra modell? Finns ju en uppsjö.
Köpt två smarta klockor, 100% bra. Kolla recensionerna.
Citera
2026-01-09, 23:40
Medlem
ObamaSexGaming2007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Köpt två smarta klockor, 100% bra. Kolla recensionerna.

Vad är 100 % bra? Mäter den ens värden korrekt? Läste flera recensioner om att värdena inte är tillförlitliga (puls osv). Kan du länka till just den klockan du köpt?
Citera
2026-01-10, 10:26
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObamaSexGaming2007
Vad är 100 % bra? Mäter den ens värden korrekt? Läste flera recensioner om att värdena inte är tillförlitliga (puls osv). Kan du länka till just den klockan du köpt?
Jag sålde min apple watch när jag fick e-sim i jobbtelefonen och köpte en från temu, och på ganska lika förutsättningarna är det ingen skillnad som jag uppfattat det.
Citera
2026-01-10, 11:20
Medlem
Behövde en ny fjärrkontroll, den förra var försvunnen. 249kr på Kjell och company eller 30kr från TEMU. Fungerar helt ok som en vanlig fjärrkontroll.
Citera
2026-01-10, 12:43
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thai-massagen
Behövde en ny fjärrkontroll, den förra var försvunnen. 249kr på Kjell och company eller 30kr från TEMU. Fungerar helt ok som en vanlig fjärrkontroll.
Jag behövde också en ny fjärr i höstas. Jag Googlade runt lite och fann en på CDON för 150 kr inkl frakt. Helt ok, så jag beställde. Kom sen på att "fan jag skulle ju kollat på TEMU" och mycket riktigt, här fanns en för 34 kr. Köpte den också då jag ändå beställde lite annat. Så nu har jag två fjärrkontroller plus den gamla slitna.

Dessutom är båda fjärrkontrollerna jag beställde i princip lika dana som originalet.

Så, läxan lärd, kolla alltid TEMU först.
Citera
2026-01-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag behövde också en ny fjärr i höstas. Jag Googlade runt lite och fann en på CDON för 150 kr inkl frakt. Helt ok, så jag beställde. Kom sen på att "fan jag skulle ju kollat på TEMU" och mycket riktigt, här fanns en för 34 kr. Köpte den också då jag ändå beställde lite annat. Så nu har jag två fjärrkontroller plus den gamla slitna.

Dessutom är båda fjärrkontrollerna jag beställde i princip lika dana som originalet.

Så, läxan lärd, kolla alltid TEMU först.

Fast CDON funkar ju likadant som Temu, alltså har en massa handlare som säljer sina grejer på deras plattform bara det att CDON tar ut en större mellanskillnad, och ja CDON:s grejer kommer också från Kina så det var inte konstigt att det var samma produkt.
Citera
2026-01-10, 15:24
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Fast CDON funkar ju likadant som Temu, alltså har en massa handlare som säljer sina grejer på deras plattform bara det att CDON tar ut en större mellanskillnad, och ja CDON:s grejer kommer också från Kina så det var inte konstigt att det var samma produkt.
Nä, precis, jag vet ju detta och det kan faktiskt vara så att CDON återförsäljaren faktiskt själv beställer från TEMU och skickar direkt till kund. Så lär det varit i detta fall. Jag beställde från CDON och fick vänta nästan tre veckor på varan som givetvis kom i en vit klassik Kinapåse. Det som skett var att den ursprungliga försändelseetiketten var överklistrad av ny försändelseetikett. Kanske inte kom exakt från TEMU från början men jag lyckades se att avsändarlandet i försa skedet var just Kina.

Grejen att jag råkade beställa från CDON först, för jag googlade bara på fjärrkontrollens nummer och då kom inte TEMU med i sökresultatet. Men när jag sen kom på att kolla på TEMU så sökte jag på deras egen sida och fick flera bra träffar. Då jag ändå skulle beställa lite annat så tog jag med fjärrkontrollen också. Det är ju inte fel att ha två. Men förhoppningsvis har jag lärt mig läxan, och nu kollar TEMU först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in