2026-01-08, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Såg dessa foton idag som jag antar är tagna efter gripandet enligt sedvanlig rutin.

Antingen är Vilma jävligt dålig på att raka sig eller så skulle jag säga att han har klösmärken i ansiktet.

https://www.photo-pick.com/online/zL9Oh8V9.link
Fy fan vilket troll,,, här finns nog bara dödstraff på skalan,,
Citera
2026-01-08, 11:18
Medlem
Tänker väldigt på hur man ens kan bli så sjuk, vad tänker han och vad gick så otroligt fel undervägs.
Citera
2026-01-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Aftonbladet plus visar bilder från sidan, när han står i profil.

Där ser man rivmärken även på kinden.

Det blir tydligt att My klöste honom i ansiktet.

Tips till alla kvinnor (och män) om någon sitter gränsle över er och ni vill komma ur det greppet ska ni förflytta höften åt sidan. Det är i princip enda sättet att komma loss.

Jag tror också att hans rivmärken tyder på att My försökte försvara sig. Så fruktansvärt hemskt. Han överföll henne och hon kämpade emot.
Citera
2026-01-08, 11:20
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Gällande håret:

Från videoklipp 1 vecka tidigare så har han samma mörka färg men aningen längre. Han har en mössa på sig och det mörka håret sticker ut under den.

Vad tror ni syftet är att klippa ner håret? Alltså jag fattar om han snaggat sig.

Men klippa ner det med 10 cm?

Kan det vara så att My rykt av hår från honom på något sätt?
Du lägger orden i min mun. Precis vad jag tänkte. Under en fight med M*y har han förlorat en del av det blonderade håret som han ville dölja genom att färga det mörkt. Ser nyfärgat ut. Dom rakade ögonbrynen är nog framträdande för han duschat av blodet, då rök även sminket. Levrat blod kvar lite här och där efter slarvig dusch ser det ut som. (Hade han verkligen tillgång till dusch i sin lilla stuga?) Det är ett mycket kladdigt jobb att slakta en så stor kropp som en vuxen människas - mycket vätska - vilket åter får en att undra över var han höll till för inte var det väl på köksbordet?

På knä på altanen är ett alternativ med naturlig avrinning, såtillvida den är hjälpligt insynsskyddad.

Får se när Fup kommer om han även tänkt på att skaffa hårfärgningsmedel i samband med buntband etc, dvs innan han gick loss på M*y eller om införskaffadet sker det efter. Med tanke på att han vid kidnappningsförsöket överbevisades av bla dna samt att han lämnat kvar av hammare i handske + sammankopplade buntband (som en 8) nu så syns tilltaget märkligt förvirrat vilket kanske är just vad hans frånstötande gärning är även för honom.
Senast redigerad av Taggad 2026-01-08 kl. 11:52.
Citera
2026-01-08, 11:20
Medlem
Sopphjonets avatar
Ser folk i tråden spekulera kring huruvid personen på diverse bilder är densamme eller ej.
Det är ju solklart att det är samma person, det som har hänt är väl att åren har gått, hårfästet har krupit uppåt, han har börjat med smink samt gått ner sig.

Läste att hans farmor dog 2024 samt att han fick körkortet indraget.
Enligt barndomsskildringar älskade han verkligen att gå hem till sin farmor regelbundet för att baka ihop med henne. Och körkortet var väl livsviktigt för honom och hans försörjning samt självbild.

Kanske bidrog händelser som dessa till att han successivt spårade ur?

En fundering bara.
Citera
2026-01-08, 11:21
Medlem
Citat:
Såg dessa foton idag som jag antar är tagna efter gripandet enligt sedvanlig rutin.

Antingen är Vilma jävligt dålig på att raka sig eller så skulle jag säga att han har klösmärken i ansiktet.

https://www.photo-pick.com/online/zL9Oh8V9.link

Någon som vet om han hade dessa rivmärken när han jobbade dagen efter kidnappningen? Om han fick de efter jobbdagen kan det tyda på att hon levde medan polisen väntade med att gripa honom?
Citera
2026-01-08, 11:24
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag tror också att hans rivmärken tyder på att My försökte försvara sig. Så fruktansvärt hemskt. Han överföll henne och hon kämpade emot.

Om My var högerhänt är det även logiskt att han främst verkar ha rivmärken över högra högat, vid högra näsvingen samt på höger kind. Då hade hon mest kraft i den.
Citera
2026-01-08, 11:29
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Just det har jag också reagerat och funderat över.

All tandreglering för barn får du inte betald. Det måste vara ett bettfel som verkligen påverkar din livskvalitet, för att du ska få tandreglering bekostad numera. Alltså gills ej skönhetsfel eller motsvarande.

Jag vet själv, för jag fick reglering bekostad men ett syskon och en släkting til mig fick inte det, för då hade staten snålat in på "utseenderelaterade" regleringar.
Citera
2026-01-08, 11:42
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ser folk i tråden spekulera kring huruvid personen på diverse bilder är densamme eller ej.
Det är ju solklart att det är samma person, det som har hänt är väl att åren har gått, hårfästet har krupit uppåt, han har börjat med smink samt gått ner sig.

Läste att hans farmor dog 2024 samt att han fick körkortet indraget.
Enligt barndomsskildringar älskade han verkligen att gå hem till sin farmor regelbundet för att baka ihop med henne. Och körkortet var väl livsviktigt för honom och hans försörjning samt självbild.

Kanske bidrog händelser som dessa till att han successivt spårade ur?

En fundering bara.
Klok tanke ty bilen syns varit hans liv. I den fann han nog en fristad i letande efter presumtiva offer och dumnings/styckningsställen. En hint om att polisen kanske behöver kolla dom fiskeställen han uppgett som förklaring till sitt oändliga snurrande med bilen.
Senast redigerad av Taggad 2026-01-08 kl. 12:42.
Citera
2026-01-08, 11:44
Medlem
VonJuvelens avatar
Citat:
Aftonbladet plus visar bilder från sidan, när han står i profil.

Där ser man rivmärken även på kinden.

Det blir tydligt att My klöste honom i ansiktet.

Tips till alla kvinnor (och män) om någon sitter gränsle över er och ni vill komma ur det greppet ska ni förflytta höften åt sidan. Det är i princip enda sättet att komma loss.

Om BO klöst GM kommer det med stor sannolikhet visa sig i det rättsmedicinska utlåtandet.
Citera
2026-01-08, 11:44
Medlem
Livstids fängelse eller rättspsyk-vård med utsk. prövning.

Vilken påföljd gör att GM här får sitta längst och vilken av rehabiliteringarna sänker återfallet i brott mest?
Citera
2026-01-08, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WellSearchGame88
Vad i helvetes jävla WTF vilken ful människa. Detta är ju en av de läskigaste varelserna man sett i sitt liv. Bakom lås och bom samt torteras är de enda alternativet. Klappar o klart!

Ja personen är äcklig och riktigt skadad i huvudet. MEN VAFAN behöver ju inte göra sig så äckligt ful också då.

Blir nog mardrömmar i natt…

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k0JlQk/teorin-vilma-andersson-kan-vara-en-copycat?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Vänligen ladda upp bilderna någonstans, artikeln i Aftonbladet är låst och jag kan inte se den där missfostret. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in