2026-01-07, 20:54
Medlem
Jag har mailat några olika aktörer och frågat om dom erbjuder högre dos + klickpenna men det är knappt någon som svarat (dom som svarat har sagt att det är på gång men att dom just nu inte erbjuder det). Någon som vet någon där man kan få högre dos utskriven?
Citera
2026-01-07, 21:15
Medlem
Dåså! Dags för uppdatering!
6/10 - Startvikt 98,6 kg
2/1 - 89 kg

Tycker det går bra, har nu tagit en dos på 3,33 alltså 40 klick på 5mg.

Jag använder inte upp golden dose, tycker det känns lite läskigt med insulinsprutorna. Däremot märkte jag att jag hade ca 25 klick kvar när jag hade använt sprutan fem gånger. Kan jag använda dom 25 klicken och injicera dom och sen ta 15 klick på en annan spruta, alltså ta 40 klick totalt men i två injiceringar? Någon som har gjort så?
Citera
2026-01-07, 21:17
Medlem
Har du provat Novalucol? Två st för mig gör susen de dagar jag känner illamående!

Citat:
Ursprungligen postat av Lunthar
Jag har för övrigt fortfarande problem med halsbränna och magkatarr-känningar.

Kan inte dricka kaffe längre, och knappt en droppe alkohol.

Nu var jag ingen stordrickare innan Mounjaro men nåt glas vin vid fest slank ju ner.

Nu får jag i mig ett par klunkar innan jag mår illa…

(Kaffet saknar jag däremot…)
Citera
2026-01-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Nu har jag äntligen fått ut 10 mg Mounjaro (3800kr) som jag skall använda under 10 veckor med 5 mg i veckan ink golden dose.

Vilken vårdgivare har du?
Citera
2026-01-08, 15:39
Medlem
Citat:
Pratat med läkaren nu och jag fick en 15-penna att klicka ifrån. Kommer ju räcka länge om jag kan stanna på 2,5 mg. Sen behöver jag ju inte öka till 5 direkt när jag ökar utan kan öka till typ 3-3,5.

Hur går det för er andra?

Vilken vårdgivare har du? Jag funderar på att byta. Har blodtrycksdoktorn som är emot att skriva ut en spruta med högre dos. Det blir mycket billigare om man klickar
Citera
2026-01-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tioavtio
Har du provat Novalucol? Två st för mig gör susen de dagar jag känner illamående!

Jo jag tar både omerezapol, Novalucol och postafen. Men kaffe, det går inte ändå. Men men. Får väl bli en te-drickare istället.

Jag har för övrigt Yazen och dom tillåter klick. Doktera tillåter också klick och är mycket billigare än Yazen. Ska byta till dom sen tänkte jag.
Citera
2026-01-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tioavtio
Dåså! Dags för uppdatering!
6/10 - Startvikt 98,6 kg
2/1 - 89 kg

Tycker det går bra, har nu tagit en dos på 3,33 alltså 40 klick på 5mg.

Jag använder inte upp golden dose, tycker det känns lite läskigt med insulinsprutorna. Däremot märkte jag att jag hade ca 25 klick kvar när jag hade använt sprutan fem gånger. Kan jag använda dom 25 klicken och injicera dom och sen ta 15 klick på en annan spruta, alltså ta 40 klick totalt men i två injiceringar? Någon som har gjort så?

Det går bra. Byt nål emellan bara.
Citera
2026-01-08, 22:56
Medlem
Citat:
Det går bra. Byt nål emellan bara.
Har du gjort så någon gång? Är lite rädd.. men är ju också alltid lite orolig haha
Citera
2026-01-08, 22:57
Medlem
Citat:
Jo jag tar både omerezapol, Novalucol och postafen. Men kaffe, det går inte ändå. Men men. Får väl bli en te-drickare istället.

Jag har för övrigt Yazen och dom tillåter klick. Doktera tillåter också klick och är mycket billigare än Yazen. Ska byta till dom sen tänkte jag.
Ja.. hmm jag upplever att för mig blir illamåendet bättre när jag är försiktig med fett samt äter mer frukt o fibrer.. men det gör du nog också. Fan så knepigt, så segt o må illa ju, håll ut!
Citera
2026-01-09, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldMemberNewName
Tisdan den 26/11 startade jag på 122kg för Mounjaro.

Har nu gått 50 dagar sedan jag startade den här resan.
Jag är nu uppe på 7.5 mg och har tyvärr inte märkt så jätte stor påverkan, vare sig negativt eller positivt.
Är möjligen något mindre glupsk än tidigare, men inget märkbart egentligen tkr jag.
Vikten jag står på nu är 119 kg så det går åt rätt håll.
Jag tror att vikten jag tappat beror mer på den motion jag påbörjat än att Mounjaron hjälpt.
Varje morgon 1 timmes promenad, och nästan varje kväll 30-45 minuters promenad.
Något nyttigare mat äter jag också. + mindre med alkohol.

Priset både för 2.5 mg och 5 mg är detsamma, cirka 2700 kr.
Fick en chock idag när jag hämtade ut 7.5 mg då priset var ungefär 5700 kr, och fick veta att om 4 veckor då jag ska hämta ut 10 mg att den sprutan kommer kosta 7500 kr.
Troligen kommer jag göra det ändå, men det svider som fan. Speciellt då jag inte tkr den hjälper så mkt. Inte bestämt mig än hur jag gör.

Mitt personliga mål är under 100 kg till 30/4, vilket kommer bli svintufft. Löser jag inte det så får det vara så. Då får det komma när det kommer.
En god idé är ju att du äter mindre… Det är det som du går ner av!
Citera
2026-01-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Startar man med 2,5 mg i veckan? Och maxdos är väl 15 mg i veckan. Har du nån koll på var det är vanligast att landa dosmässigt på längre sikt t.ex. om det är vanligt att man stannar på 5 mg eller 7,5 mg?
Gick ner till målvikt på 5mg Mounjaro. Gick ner 26 kilo på 8 månader så allt har gått perfekt. Från 85 till 59. Nu började jag på 3,75 mg igår. Får se hur det går, men kommer aldrig vilja gå över 60 igen. Kommer nog klara det. Vill så klart gå ned på lägre dos i vår.
Citera
2026-01-09, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyRamEmperor
Jag har mailat några olika aktörer och frågat om dom erbjuder högre dos + klickpenna men det är knappt någon som svarat (dom som svarat har sagt att det är på gång men att dom just nu inte erbjuder det). Någon som vet någon där man kan få högre dos utskriven?
Jag har en 15mg-penna och klickade 5mg, nyss börjat klicka 3,75gr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in