2025-11-12, 18:59
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Läs några sidor bak och bryt upp pennan istället och använd samma nålar som övriga doser.

Jag ser inte hur man får rätt dos utan att ha något att mäta med, dvs en annan spruta.
Citera
2025-11-12, 19:05
Medlem
slemfjants avatar
Fler som jobbar natt här?
Jag jobbar till största del bara nätter och har så himla svårt att få till mina måltider över dygnet. Jag har alltid försökt låta bli att äta på natten när jag jobbar, men ibland blir det ju vad det blir... Nu försöker jag att iaf ha med mig typ en proteinshake eller en banan att få i mig under 10-timmars passet, samt massa vatten. I övrigt hinner jag få i mig en liten frukost innan jag lägger mig samt en middag vid 18 (börjar 21). Lusten till mat är helt borta.

Idag är det ju bara 5 dagar sedan jag tog första MJ-sputan, jag startade på 5 mg direkt. Upplever inga biverkningar, möjligen lite tröttare och trögare mage men det är kanske inte så konstigt med tanke på att jag inte får i mig supermycket energi heller. Är noga med vitaminer osv.
Citera
2025-11-12, 20:30
Medlem
Tagit 1 dos nu på 5 mg.

Alltså känner aningen skillnad men långt ifrån den effekten jag hoppades.

Är det kanske 7.5 jag ska öka till om jag inte märker skillnad om 3 veckor heller?
Citera
2025-11-13, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse1987
Tagit 1 dos nu på 5 mg.

Alltså känner aningen skillnad men långt ifrån den effekten jag hoppades.

Är det kanske 7.5 jag ska öka till om jag inte märker skillnad om 3 veckor heller?

Ja det är väl nästa steg i ”trappan” får jag för mig. Men om du klickar kan du ju höja mindre med om du vill.

I natt var jag hungrig så blev tvungen att ta en macka för att kunna sova vidare. Men idag är det dos-dag och jag ska ta min andra halva.

Sen imorgon är det tänkt att jag ska äta julbord. Det blir ju intressant 😅
Citera
2025-11-13, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Jag ser inte hur man får rätt dos utan att ha något att mäta med, dvs en annan spruta.

Hur stor del av GD man tar, om det är exakt är för de allra flesta inte särskilt viktigt för de flesta. Om man tar hel eller halv dos så spelar det inte så stor roll om det slår lite. Men det är klart, om man ska ha 2,5 av 15 så vill man ju vara mer noggrann. Lyckligtvis är det ju upp till var och en att välja en lösning de känner sig bekväma med.
Citera
2025-11-15, 09:44
Medlem
slemfjants avatar
Andra dosen togs igår, vågen visar -3,6 kg på en vecka. Troligtvis mest vätska.
Mår i övrigt bra, har varit trött hela första veckan men idag känner jag mig oförskämt pigg och började dagen med promenad. Känner fortfarande ingen hunger så kämpar med att få i mig det kroppen behöver.

Hoppas ni får en fin helg!
Citera
2025-11-15, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemfjant
Andra dosen togs igår, vågen visar -3,6 kg på en vecka. Troligtvis mest vätska.
Mår i övrigt bra, har varit trött hela första veckan men idag känner jag mig oförskämt pigg och började dagen med promenad. Känner fortfarande ingen hunger så kämpar med att få i mig det kroppen behöver.

Hoppas ni får en fin helg!

Vad härligt!

Jag åt julbord igår (eller ja jag smakade lite för jag fick knappt i mig nåt) och mådde så dåligt att jag kräktes sen. Känns ju inte så stabilt inför julafton 😅 Drack ingen alkohol heller så det var inte det som spökade.

Kaffe kan jag inte heller dricka. Eller jo en liten kopp på morgonen men inte så mycket mer än så.

Imorgon är det vägdag, ska bli lite spännande att se om gårdagens kryssning ställt till med något. Men i såna fall är det ju mest vätska.

Någon som vet en bra app där man kan samla mat/livsmedel som inte funkar? Så man har det samlat och kan undvika triggande mat lättare.
Senast redigerad av Lunthar 2025-11-15 kl. 13:35.
Citera
2025-11-16, 08:47
Medlem
Plus minus noll den här veckan.

Funderar på att väga mig varje dag istället och ta ut ett snitt varje vecka. Vikten kan ju fluktuera en del på en vecka så det känns mest rättvist att köra ett snitt än att en enda dag ska vara ”avgörande”.

Veckan som kommer blir min 4e dos, sen ska jag prata med läkaren igen. Kommer garanterat avvakta med att höja dosen i alla fall.

Den har ju effekt och jag mår fortfarande lite väl illa så en doshöjning lär ju göra allt värre.
Citera
2025-11-18, 17:28
Medlem
Pratat med läkaren nu och jag fick en 15-penna att klicka ifrån. Kommer ju räcka länge om jag kan stanna på 2,5 mg. Sen behöver jag ju inte öka till 5 direkt när jag ökar utan kan öka till typ 3-3,5.

Hur går det för er andra?
Citera
2025-11-19, 14:12
Medlem
För mig ligger det ganska still sedan tre veckor tillbaka. Anar att jag äter lite för mycket och ffa rör på mig lite mindre. Jag har gått ner 22 kilo, har ca 5 kvar till målet men skulle kunna vara nöjd är om det inte hände något mer. Men jag provar att öka dosen lite för att kunna stå emot kvällssnackset lite bättre, tar 5 mg var 5:e dag ett tag framöver. Ska också försöka steppa upp med att inte kollapsa i soffan när jag kommer hem. Skyller på förkylningen jag haft...

Jag klickar från 10-penna. Har halva GD kvar i en penna, har två till som väntar i kylen. Vill för allt i världen inte stå utan!
Citera
2025-11-19, 14:19
Medlem
Jag är inne på 4 sprutan på 5 mg.. Sen jag ökade till 5mg så har blivit väldigt gasig och rapar jättemycket. Luktar klassik "äggmök" (svavel).
Någon annan som också fått dessa symptom? Tycker de går över efter ca 2-3 dagar. Nån som har tips och trix för att slippa detta efter varje spruta?

Ska läggas till att på ca 7v har jag gått ner ca 12 kg. väldigt nöjd med balansen träning och mindre mat.
Senast redigerad av ELREYFFS 2025-11-19 kl. 14:20. Anledning: Glömde skriva saker
Citera
2025-11-19, 23:31
Medlem
Jahapp.. nu tycker jag det går trögt..
östens projekt

6/10
Startvikt 98,6

13/10
96,1

20/10
94,6

27/10
94,5

4/11 93,3

14/11 92

Så ja på det stora hela jättebra men det är också bara 2,6 kg på nästan en månad.

Tog spruta 7 igår, ligger kvar på 2,5mg men funderar på att öka till 5mg nästa gång. Hade gärna gått på typ 3,5 men Blodtrycksdoktorn tillåter inte att man klickar.. å samtidigt tänker jag, kanske bara får kämpa mer själv o ligga kvar på 2,5.. men kan liksom inte bestämma mig.
Men har slarvat med träning, lite slarv med kost också.. men har lite tappat motivation o känner mig lite deppig.

Hur har ni andra gjort? Några råd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in