Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 14:28
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Men vadå erkänner bara gravfridsbrott??? Dom hittade ju delar även i hans bostad???
Man hittar ju spår på brottsplatsen från transan så case closed men detta bevisar bara det som beskrivits tidigare att personen har ingen möjlighet att känna ånger.
Citera
2025-12-30, 14:29
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Men vadå erkänner bara gravfridsbrott??? Dom hittade ju delar även i hans bostad???

Kan ju "bara" ha tagit i lite för hårt med hammaren, då är det dråp, om planen "bara" var att kidnappa och äckla sig, inte mörda.

Styckning kommer ju i regel från panik och transport. I det här fallet kan det ju dock handla om lustmord och att vederbörande bara försöker komma undan. Vi får väl se.
Citera
Medlem
Citat:
Hur dumt det än låter så kan han hävda att han bara har hanterat kvarlevorna och inte själva mordet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Verkar som att många inte ser att det kan finnas en koppling mellan en sjuk person med vanföreställningars val av namn och mordet på Wilma Andersson:
https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Wilma_Andersson

Finns att läsa hur mycket som helst om det om man söker och det är så pass färskt att dom flesta borde minnas...

Jag, precis som du, tänker också kopplingen!
Men det är fortfarande gissningar.
Jag följde Wilma-fallet minutiöst - borde nog pausat mellan varven, men det var som att fingrarna drogs till den tråden.

Jag hatar slumpen, men denna gång måste jag erkänna att den kanske är relevant här.

Vi kommer förhoppningsvis få veta.
Citera
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Tips kolla grevens kompletta sammanfattning på sidan 1!

Tack ska du ha jag har gjort det men jag har fortfarande inte hittat var namnet kommer ni ifrån.

Därför hade det bara direkt om du hade sagt ja eller nej .
Citera
2025-12-30, 14:30
Medlem
https://imgur.com/wQ07A71
Citera
Medlem
Kan inte ni som ställer samma frågor som ställts 400 gånger, och skriver inlägg gällande information som redan är känt, BARA LÄSA sammanfattning som finns på första sidan?
Citera
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Man har ju dessutom haft span på honom i minst 10 timmar så skulle någon annan vara inblandad skulle det ha framkommit.
Citera
Medlem
Citat:

Ja, alltså.. Det är väl inte helt tusen-miljoner-procent bevisat att avskummet inte har burit hem en massa kroppsdelar.
Citera
Medlem
Citat:

Klart han spelar på det direkt för att få mindre straff!
Spelar ingen roll om dom fanns i hemmet, nån annan kan utfört själva mordet! Men Han kan spela vidare hur mycket han vill men han är körd pga bevisen!
Citera
2025-12-30, 14:32
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Personen beskrivs som brunthårig och kortklipp i rätten.
SÅ det passa att vara man när man ska begå mord på kvinnor.
Tror hela trans grejen bara är en sjuk grej i sig och namnbytet är så jävla makabert.
Att just denna person som det varnats så mycket om fick leva fritt med skyddad identitet är sjukt och fel.
Citera
2025-12-30, 14:32
Medlem
Nu när det visar sig att han inte erkänner mord försvårar detta utredningen. Jag ställde mig direkt osäker till formuleringen på Aftonbladet att han ”erkände” när polisen tog honom på bar gärning. Det stod inte vad som erkändes och jag misstänkte att det skulle vara erkännande av något annat än just mord. Om Vilma nu bestämt sig för att ljuga ihop något a la Mats Alm så kommer det bli svårt att få reda på exakt vad som har hänt. Då hänger allt på en gedigen brottsutredning.

I Ekerödomen menar Vilma (då Robin eller vad han hette vid det tillfället) att han tagit BO men att han inte planerat att skada.

Vad tror vi nu att Vilma kokar ihop för berättelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in