Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Ja vad som är mest bisarrt är ju att placeringarna orsakar ännu värre sociala problem som orsakar ännu fler placeringar och ännu fler socioniomer måste ansällas, eftersom "oro" är ett diffust begrepp som kan dra in precis vilken familj som helst i deras sjuka cirkus och så är vansinnet igång igen. Som ett självspelande piano som äter upp våra skattepengar helt i onödan. Men ingen politiker vågar trycka på stoppknappen konstigt nog.
Det är ju problemet med rättighetslagstiftning. Byråkratin börjar svälla av egen kraft, och om staten motsätter sig det, så väntar en stämning för brott mot någon FN-konvention.
Som många säkert har märkt, så spelar det ingen roll om medborgarna röster höger och vänster. Insitutionerna i sig är så radikaliserade, att de fortsätter samma absurda agenda.
Tyvärr får institutionerna med sig kvinnorna. Läste någon artikel i GP för ett tag sedan, där en ensamstående arbetslös mamma till varje pris ville ha in sina ungar på dagis 30 tim/vecka. "Jag förstår ju att jag inte är den bästa personen för att ta hand om mina barn", sa hon i intervjun, på fullaste allvar. Inte utifrån att hon hade några särskilda problem, utan utifrån att hon betraktade "samhället" som den naturliga vårdnadshavaren. När man hjärntvättat folk till den graden, så är det naturligvis inga problem att ta deras barn.