2025-10-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Fk gällde det så antingen borde det vara sjukpenning eller aktivitetsersättning vid arbetslöshet

Med tanke på alla hennes egna ord i livesändningar om att vara 'frisk som en nötkärna' och friskintyg från psykiatrin vore det verkligen en tragisk skam om Försäkringskassan tvingades bevilja henne sjukpenning. Då tappar man tron på svenska systemet.
Citera
2025-10-18, 23:18
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfensi
Med tanke på alla hennes egna ord i livesändningar om att vara 'frisk som en nötkärna' och friskintyg från psykiatrin vore det verkligen en tragisk skam om Försäkringskassan tvingades bevilja henne sjukpenning. Då tappar man tron på svenska systemet.

Samtidigt så motsäger det ju hennes påstående om att vara frisk om FK beviljar sjukpenning visar snarare på det motsatta. Att något är knas.

Knasigt hur allt och alla arbetar mot henne. Alla myndigheter är sammankopplade för att göra hennes liv till ett helvete.
Citera
2025-10-19, 05:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Fd psykolog jag nämde som anlitades av föräldrar var inte barnpsykolog eller hade arbetat som detta hon hade plockat ihop enskilda kurser så att hon blev legitimerad. Man måste ju titta på vilket " rykte" dessa psykologer , advokater osv har , är/ eller var de bra inom sitt yrke , är den forskning de gjort gedigen och används den eller var det något som gått alla förbi .
Finns gott om fd det ena och det andra som slutat att vara anställda eller haft svårt att få anställning ( eftersom de inte är särskilt bra i sitt yrke ) som tar uppdrag åt desperata föräldrar som får betala mycket där sedan utlåtande avfärdas totalt

Ja, det är en psykolog som du valt ut för att få ihop din "logik", men det finns många andra experter som riktar samma kritik mot socialtjänstens arbetssätt. Det handlar om en kultur där tro, tolkning och spekulation ofta väger tyngre än fakta och dokumentation.

Mammans fel, säger ni? Att Adam tvångsomhändertogs i över sju års tid?
Hur får ni ihop det? Har vi ens sett samma program?

Det finns att titta på här, för den som är intresserad: https://www.svtplay.se/video/82da9g9...ord?video=visa

Det som hänt är ju helt uppåt väggarna galet. Det liknar både Thomas Quick- och Kevin-fallen, fast i barnavårdens värld, år 2025. Har vi inte kommit längre än så?

Det borde stå klart för de flesta som har en hjärna att tänka med att socionomer inte ska ha makt att fatta så här allvarliga beslut om barns och familjers liv. De saknar den medicinska, psykologiska och juridiska kompetens som krävs för att göra rättssäkra bedömningar. Konsekvensen blir mänskliga tragedier och ett system som skyddar sig självt istället för barnen.

Och att bero på sekter? Vem uppträdde som en sekt i Fallet Adam? Jo självaste socialtjänsten. En riktigt farlig sådan.

FU har inte helt fel här i sina teorier, utan de säger den obekväma sanningen som ansvariga politiker inte vill höra och med alla medel försöka mörka, men det kommer inte att hålla i längden.
Senast redigerad av kurt-sune 2025-10-19 kl. 06:02.
Citera
2025-10-19, 06:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
I diplomatiska ordalag har du missuppfattade poängen. Det finns inget påstående om att socialtjänsten eller domstolar är felfria, det som faktiskt står, och som inte behöver tolkas är:
- att systemet är begränsat
- systmet är inte byggt för att avgöra sanning i människors vårdnadskonflikter
- poängen är att många föräldrar går in i systemet med orealistiska förväntningar, vilket leder till frustration oavsett hur bra socialtjänsten agerar.
- av den enkla anledningen att: "I en mordrättegång måste åklagaren bevisa skuld bortom rimligt tvivel. Vid en vårdnadstvist gör domstolen en helhetsbedömning utifrån vad som kan antas vara bäst för barnet. Det finns ingen formell bevisbörda." "...eftersom syftet för domstolen inte är att jaga sanning/vem som har rätt".

Läs gärna min post igen, ta hjälp av din bff Chatgpt om du behöver hjälp att förstå innebörden:

Ja jag har läst ditt resonemang och jag får inte ihop din logik som är ganska så märklig.

Det är intressant att du erkänner att systemet inte är byggt för att avgöra sanning i vårdnadskonflikter. Men hur går det ihop med att barnets bästa ska vara avgörande?

Det är ju just det domstolen ska ta ställning till, både i vårdnadstvister och LVU-mål. Skillnaden mellan att något "kan antas" vara barnets bästa och att något faktiskt är barnets bästa är avgörande och det är precis där logiken brister.

För hur kan man avgöra vad som är bäst för ett barn utan att först försöka ta reda på sanningen? Det går helt enkelt inte. Och det såg vi ju tydligt i Fallet Adam, där resultatet blev katastrofalt just för att varken domstolen eller nämnden ens försökte ta reda på sanningen eller ens kunde göra det, eftersom sekretessen satte stopp.
Senast redigerad av kurt-sune 2025-10-19 kl. 06:47.
Citera
2025-10-19, 07:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
And yet here you are.
Det är inte jag som följer FU och har det som största intresse i livet.

Citat:
Okej vi kan alltså bortse från hela ditt argument mao då det inte finns någon källa till påståendet. Tack. Vi kunde ha sparat minst 5 besserwisser-inlägg om du sagt det från början.
Varför ska du ha källor på allt tramspelle? Du är ju inte förmögen att läsa någon källa överhuvudtaget. Du kan se fallet Adam för exempel på hur LVU-processen är felkonstruerad på ett sätt som ger socialtjänsten alldeles för mycket makt över barnen, som de inte borde ha överhuvudtaget.

Citat:
Kan inte du berätta vad mamman hade för avsigr när hon tog kontakt med polis och socialtjänst i samband med anklagelserna. Vill också att du redogör för hur hennes inblandning inte startade denna process. OCH hur hon inte förlängde Adams lidande.
Återigen: håll isär sakerna. Att mamman har ett ansvar att inte sprida osanningar till socialtjänsten är en sak och säkert brottsligt, men det ursäktar inte att socialtjänsten agerar godtyckligt, på tro och spekulation. Myndigheter ska hålla sig till sanning och objektiv fakta. Det är helt odiskutabelt.

Du verkar bara kunna tänka åt ett håll, men inte åt det andra. Det är som om din hjärna är felprogrammerad och kan bara se skuld hos biologiska föräldrar. Aldrig hos soc. Bara för att mamman gjorde "fel" innebär det inte att soc får frånsäga sig sitt ansvar att göra en rättvis och objektiv bedömning.

När socialtjänsten medvetet plockar bort central information som talar till pappans eller barnets fördel i en barnutredning, då handlar det om ett mycket allvarligt fel, ett fel som inte hör hemma i en rättsstat.

Så här ser LVU-processen ut i praktiken: socialtjänsten kan välja och vraka bland uppgifter, tolka fritt, och ändå driva igenom ett omhändertagande. Föräldrarna står ofta helt oförberedda, utan att ens veta vad de egentligen ska försvara sig emot. Det behöver du inga källor för att lista ut. Bara en hjärna att tänka med.

Citat:
Fortsätt skylla ifrån dig. Ansvarslöshet är något alla dessa föräldrar inkl du har gemensamt.
Var Adams pappa också ansvarslös?

Citat:
Tänker inte diskutera med AI, incelligt beteende.
Du behöver inte diskutera med AI, men du kan få saker och ting förklarat för dig på en nivå som även ett dagisbarn kan förstå.

Citat:
Ja socialsekreterare är också människor som kan göra misstag. Bla skaffa barn med fel person, vara med om trafikolyckor osv.
Exakt. Så varför ska de vara domare, åklagarer och bödel i sådana här ärenden. Det är inte rimligt.

.

Citat:
Rätt låg nivå att börja med tillmälen faktiskt. Visar dock på vilken typ av människa du är.
Det var du som tog åt dig.

Citat:
Jasså, gör jag?
Jajjamänsan.

Citat:
Nu är det ju inte sånt sekter håller på med, eller vad som ens definierar en sekt. Men ja fortsätt skämma ut dig du. Går suveränt för din älskling i FU.
Det är inte FU som är den farliga sekten. Det är socialtjänsten när de väljer prestige före barnets bästa, som i fallet Adam, men också många andra fall.

Citat:
Att låtsas vara ovetandes något är ganska dumt på ett nätforum där alla gamla inlägg ligger kvar.
Ja som du vantolkar.

Citat:
Yet here you are. Ryggdunkar family united i tråden och dessutom ger deras uttalanden 90% kredibilitet.
Halmgubbar.

Citat:
Som du sagt dela med dom flera gånger.
Jag delar inte alla deras åsikter.

Citat:
Nej AI ger ett bra svar för den late som snabbt behöver ett svar genom att skrapa lite på ytan.
Det är inte bara att skrapa på ytan. Det är betydligt bättre än så.

Citat:
Ja saker som att socialsekreterare spenderar lunchen till att leta barn.

Sitter på TikTok och övervakar föräldrar.

Adopterar placerade barn åt sig själva.

Tar barn från bla ukraina.

Tjänar miljarder.
Ingen aning om vad du pratar om eftersom jag inte klickar på deras länkar.
Citera
2025-10-19, 08:43
Medlem
Mrsmupps avatar
Nyvaken Family United-sektdrottning sänder live. Blockeringarna inleds omedelbart. Alla med passiv-aggressiv energi uppmanas vänligt men bestämt att stoppa fingret där solen inte skiner.

Åter igen uppmanas folk att inte anmäla brott eller söka hjälp.
Senast redigerad av Mrsmupp 2025-10-19 kl. 08:50.
Citera
2025-10-19, 08:44
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är inte jag som följer FU och har det som största intresse i livet.
And yet here you are.

Citat:
Varför ska du ha källor på allt tramspelle? Du är ju inte förmögen att läsa någon källa överhuvudtaget. Du kan se fallet Adam för exempel på hur LVU-processen är felkonstruerad på ett sätt som ger socialtjänsten alldeles för mycket makt över barnen, som de inte borde ha överhuvudtaget.

Vilken seriös debatt du för när du avfärdar beviskraven för dina argument. Kommer med tillmälen istället.
Som sagt, det är bara att stryka hela ditt argument, du har inget som backar påståendet. Jag är inte intresserad längre.

Jag kan inte titta på 1 fall. Alla dina teorier kommer ju just från 1 fall. Confirmation bias.

Citat:
Återigen: håll isär sakerna. Att mamman har ett ansvar att inte sprida osanningar till socialtjänsten är en sak och säkert brottsligt, men det ursäktar inte att socialtjänsten agerar godtyckligt, på tro och spekulation. Myndigheter ska hålla sig till sanning och objektiv fakta. Det är helt odiskutabelt.

Vill höra hur dom skulle kontrollera att Adam inte blir sexuellt utnyttjad av pappan. Borde dom anställt dig med videokamera?

Citat:
Du verkar bara kunna tänka åt ett håll, men inte åt det andra. Det är som om din hjärna är felprogrammerad och kan bara se skuld hos biologiska föräldrar. Aldrig hos soc. Bara för att mamman gjorde "fel" innebär det inte att soc får frånsäga sig sitt ansvar att göra en rättvis och objektiv bedömning.

Ska du ha en tillmälesdiskussion kommer jag inte diskutera vidare med dig. Högst oprofessionellt.

Du svarade dock inte på min fråga öht utan gick på en propagandaturne igen.

Varför kontaktar inte mamman socialen och polisen efter 2-3år när hon inser. Oj. Min son har varit placerad länge nu, dom utsätter honom för lite allt möjligt och jag verkar inte få vårdnaden om honom som jag planerade. Jag ska nog ringa in och säga att jag hittat på allt från början till slut.

Varför kontaktar hon inte Adams pappa och erbjuder sig hjälpa rentvå hans namn?

Hon gjorde snarare tvärt om. Precis som sektledaren, gulli, lejon etc.

Citat:
Var Adams pappa också ansvarslös?

Ja, han borde ha använt kondom. Folk är för lösaktiga idag, och barn för billiga att införskaffa.

Citat:
Du behöver inte diskutera med AI, men du kan få saker och ting förklarat för dig på en nivå som även ett dagisbarn kan förstå.

Jag behöver inte få saker felaktigt förklarade för mig. Du fick förklarat för dig igår varför du får skeva svar när du vinklar frågorna som du gör.
Du hade varit en värdelös utredare med ett likadant arbetssätt som du anklagar socialtjänsten för att ha.

Dvs ledande och vinklade frågor. Oförmögen att läsa en text rätt upp och ned utan att ”tolka” eller ”läsa mellan raderna”. Kort och gott är du värre än en socialsekreterare då du inte ens har någon utbildning öht.

Citat:
Exakt. Så varför ska de vara domare, åklagarer och bödel i sådana här ärenden. Det är inte rimligt.

För att AI inte är en människa. Din relation som du har med chatGPT är inte på riktigt. Hoppas du förstår det.

Växeln hallå hallå.

Citat:
Det var du som tog åt dig.

Ja när man blir såpass påhoppad som jag blev är det helt klart en obehaglig upplevelse.

Citat:
Jajjamänsan.

Toppen.

Citat:
Det är inte FU som är den farliga sekten. Det är socialtjänsten när de väljer prestige före barnets bästa, som i fallet Adam, men också många andra fall.

Ja det är inte kul att bli förd bakom ljuset av störda föräldrar.
Dom trodde att dom kunde göra karriär på det här fallet men blev grundlurade och manipulerade av ett white trash istället.

Citat:
Ja som du vantolkar.

Nej jag läser det som det står. Du har flera gånger sagt att mycket av det dom säger stämmer, ca 90%.

90% inkluderar de flesta påståenden dom gör.

Släng inte runt med siffror om du inte tänker stå för dina uttalanden.

Ca 2-3% är närmare sanningen om du vill ha en siffra att slänga runt med. Resten är rena påhitt, konspirationsteorier och desinformation från barnrättsorganisationen Family United.

Citat:
Halmgubbar.

Ja fortsätt vifta bort allt negativt om family united. Mycket seriöst av dig att ryggdunka sektledaren som kommer med dessa påståenden.

Citat:
Jag delar inte alla deras åsikter.

Det rimliga vore att dela 0 av deras åsikter. Du kan ha egna åsikter utan att involvera family united. Det är väl vad en normal person hade gjort.

Citat:
Det är inte bara att skrapa på ytan. Det är betydligt bättre än så.

Det är att skrapa på ytan. GPT skalar bort den mesta av informationen och sammanställer den på det sätt du ber den sammanfatta det på.
Du vet inte vilken information den inte tar med.

Citat:
Ingen aning om vad du pratar om eftersom jag inte klickar på deras länkar.

And yet here you are. Ryggdunkaren.
Citera
2025-10-19, 09:01
Medlem
Mrsmupps avatar
Sektdrottningen råder att undvika både öppna förskolan och att bo i lägenhet.
Man vet ju aldrig vem grannen är ,kanske jobbar de för socialtjänsten och råkar ha väldigt starka åsikter om hur andra ska leva.
Citera
2025-10-19, 09:05
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsmupp
Sektdrottningen råder att undvika både öppna förskolan och att bo i lägenhet.
Man vet ju aldrig vem grannen är ,kanske jobbar de för socialtjänsten och råkar ha väldigt starka åsikter om hur andra ska leva.

Haha hur lever man om man är rädd för sina grannar? Hur kan hon själv inte se hur paranoida uttalanden hon gör?

Hon fick frågan om barnen hade några fritidsaktiviteter.
Årskort på gröna lund är tydligen något hon hade investerat i i sådana fall.

Nu har hon hittat en individ hon tycker verkar smart. Som hon tror sig kunna manipulera och hjärntvätta.
Citera
2025-10-19, 09:26
Medlem
Mrsmupps avatar
Citat:
Haha hur lever man om man är rädd för sina grannar? Hur kan hon själv inte se hur paranoida uttalanden hon gör?

Hon fick frågan om barnen hade några fritidsaktiviteter.
Årskort på gröna lund är tydligen något hon hade investerat i i sådana fall.

Nu har hon hittat en individ hon tycker verkar smart. Som hon tror sig kunna manipulera och hjärntvätta.

Antingen trollar han eller så har verkligheten tagit semester. Ingen vettig människa försvarar FU-sektens desinformation med sådan glöd. Och den där ilskan mot jurister och poliser… det luktar personligt agg lång väg.

Desto mer han pratar desto mer avslöjar han.
Låter som insatsstyrkan har stormat deras lägenhet och förstört familjeidyllen.
Deras 4 åring har blivit polisanmäld ...nu har familjen lämnat "sjuka kommunen".
Senast redigerad av Mrsmupp 2025-10-19 kl. 09:40.
Citera
2025-10-19, 09:39
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsmupp
Antingen trollar han eller så har verkligheten tagit semester. Ingen vettig människa försvarar FU-sektens desinformation med sådan glöd. Och den där ilskan mot jurister och poliser… det luktar personligt agg lång väg.

Mo? Ja inte är han lärare som han påstår i alla fall.
Citera
2025-10-19, 09:49
Medlem
Citat:
Mo? Ja inte är han lärare som han påstår i alla fall.
Kan ha jobbat som lärarvikarie i 1 månad en gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in