2026-01-04, 15:36
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Det här är fakta, det är vad allting tyder på om man klarar av att gå på fakta och inte är en känslostyrd nazifeminist

Konstigt att domstolen då kommit till en helt annan slutsats.
Citera
2026-01-04, 15:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Konstigt att domstolen då kommit till en helt annan slutsats.
kommer en domstol alltid fast till sanningen?
Citera
2026-01-04, 15:59
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
kommer en domstol alltid fast till sanningen?

Du menar att det är större sannolikhet att obildade tomtar med taskig kvinnosyn och oförmåga att generera normala meningssammansättningar skulle överträffa vad utbildad och juridiskt skolad personal bedömt?
Citera
2026-01-04, 17:37
Avstängd
Citat:
Du menar att det är större sannolikhet att obildade tomtar med taskig kvinnosyn och oförmåga att generera normala meningssammansättningar skulle överträffa vad utbildad och juridiskt skolad personal bedömt?
vilka nämdemän i tingsrätten anser du är utbildade och juridisk skolade?
Citera
2026-01-04, 17:39
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Om du träffar en polare, säger att ni inte ska ha sex. Ni lägger er i samma säng, du säger det igen och vid upprepade tillfällen. Sedan för han i alla fall in sin penis i ditt anus . Det är alltså inte våldtäkt i dina ögon bara för att han är full och du är nykter? Ja lite udda synsätt men helt ok, men du får nog allt ta att respektera att i resten av världens ögon ÄR det våldtäkt. Inklusive i lagens ögon.

Givetvis är det inte det. Ligger jag kvar i sängen och låter honom göra så är jag solklart med på det. Annars hade jag lämnat sängen. Där ingen heterosexuell man förstås någonsin hamnat från början.

Den här besattheten av mäns anus du ger uttryck för har något osunt och sjukt över sig. Jag dömer ingen och om en man tänder på att bli penetrerad så är det hans ensak. Men i det här sammanhanget i den här diskussionen finns något klart unket och förvridet i resonemanget.

Kanske handlar det om en sjuklig rädsla hos dig för penetration allmänt? Normala och friska kvinnor har ingen sådan rädsla och tycker förstås inte det är jämförbart med när en man och en kvinna har sex, men det kan förstås uppkomma genom neuroser och trauman. Det går också hand i hand med dåligt grepp om världen genom påståenden om hur normalt det är att heterosexuella vänner ligger avklädda hos varandra i samma säng efter att ha hånglat på krogen. Det sjukliga hindrar dig att se det bisarra i dessa påståenden och i den samtida fascinationen och äcklet för mäns anus.

Frågan om ansvar som jag beskrivit i flera inlägg och som är så svår att besvara sanningsenligt kvarstår förstås. Är det att ta ansvar att som nykter behandla en full person som ansvarig för era handlingar och inte låta bli att klä av sig, lägga sig i samma säng och lämna sängen direkt om något sexuellt uppstår? Är det så man behandlar en vän och gäst i sitt hem?
Citera
2026-01-04, 17:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Givetvis är det inte det. Ligger jag kvar i sängen och låter honom göra så är jag solklart med på det. Annars hade jag lämnat sängen. Där ingen heterosexuell man förstås någonsin hamnat från början.

Den här besattheten av mäns anus du ger uttryck för har något osunt och sjukt över sig. Jag dömer ingen och om en man tänder på att bli penetrerad så är det hans ensak. Men i det här sammanhanget i den här diskussionen finns något klart unket och förvridet i resonemanget.

Kanske handlar det om en sjuklig rädsla hos dig för penetration allmänt? Normala och friska kvinnor har ingen sådan rädsla och tycker förstås inte det är jämförbart med när en man och en kvinna har sex, men det kan förstås uppkomma genom neuroser och trauman. Det går också hand i hand med dåligt grepp om världen genom påståenden om hur normalt det är att heterosexuella vänner ligger avklädda hos varandra i samma säng efter att ha hånglat på krogen. Det sjukliga hindrar dig att se det bisarra i dessa påståenden och i den samtida fascinationen och äcklet för mäns anus.

Frågan om ansvar som jag beskrivit i flera inlägg och som är så svår att besvara sanningsenligt kvarstår förstås. Är det att ta ansvar att som nykter behandla en full person som ansvarig för era handlingar och inte låta bli att klä av sig, lägga sig i samma säng och lämna sängen direkt om något sexuellt uppstår? Är det så man behandlar en vän och gäst i sitt hem?
där satt den 1+
Citera
2026-01-04, 17:53
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ligger jag kvar i sängen och låter honom göra så är jag solklart med på det

Men nu var det ju exakt det du inte gjorde i det av mig beskrivna scenariot. Och inte heller kvinnan i detta fall.

Citat:
Där ingen heterosexuell man förstås någonsin hamnat från början.

Så en homosexuell man som mot sin vilja får en penis inkörd i sitt anus har inte blivit våldtagen menar du?

Citat:
Men i det här sammanhanget i den här diskussionen finns något klart unket och förvridet i resonemanget.

En man får en penis i sitt anus mot sin vilja= våldtäkt.

En kvinna får en penis i sin slida/anal mot sin vilja= våldtäkt

Juridiskt identiska scenarion faktiskt. Även fast du uppenbarligen bara anser det första som brottsligt.

Citat:
att heterosexuella vänner ligger

Nämns sexuell läggning öht i scenariot jag beskrev? Svar Nej.

Citat:
Är det att ta ansvar att som nykter behandla en full person som ansvarig för era handlingar

Nu var det ju hans handlingar då dom låg i sängen som var brottsliga. Hans ansvar. Även om han är full

Citat:
Är det så man behandlar en vän och gäst i sitt hem?

Ja, när gästen för in fingrar och penis in i en trots att man upprepade gånger sagt nej.
Senast redigerad av Palfagel 2026-01-04 kl. 17:57.
Citera
2026-01-04, 17:55
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
vilka nämdemän i tingsrätten anser du är utbildade och juridisk skolade?

Domaren definitivt. Och åklagare som gjort bedömningen att bevisen räcker för åtal.
Citera
2026-01-04, 17:56
Avstängd
Citat:
Domaren definitivt. Och åklagare som gjort bedömningen att bevisen räcker för åtal.
det är nämdemännen som bestämmer domen läs på.

Varför kallas de nämdemän och inte kvinnor fö kan du även tänka på
Citera
2026-01-04, 17:57
Avstängd
Citat:
Men nu var det ju exakt det du inte gjorde. Inte heller kvinnan i detta fall.

Så en homosexuell man som mot sin vilja får en penis inkörd i sitt anus har inte blivit våldtagen menar du?

En man får en penis i sitt anus mot sin vilja= våldtäkt.

En kvinna får en penis i sin slida/anal mot sin vilja= våldtäkt

Juridiskt identiska scenarion faktiskt. Även fast du uppenbarligen bara anser det första som brottsligt.

Nämns sexuell läggning öht i scenariot jag beskrev? Svar Nej.

Nu var det ju hans handlingar då dom låg i sängen som var brottsliga. Hans ansvar. Även om han är full

Ja, när gästen för in fingrar och penis in i en trots att man upprepade gånger sagt nej.

men ingen har ju sagt nej här utan ja.

Varför ljuger du?
Citera
2026-01-04, 17:58
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
[/b]
men ingen har ju sagt nej här utan ja.

Varför ljuger du?

Ok? Det står i domen att hon sa ja?