2026-01-04, 14:04
  #2653
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intemittandrakonto
In i munnen och sug, köpevapesen är oftast drawaactivated och sätts igång när det sugs, eller så håller man inne en knapp samtidigt.
4ish sekunder bloss och kanske tar några stycken innan du känner nåt.
Dom är snäppet dyrare men 1ml räcker längre än man tror.
Kan inte rekommendera nån specifik tyvärr, uforias nya 3ml har fått mycket beröm men ägaren ligger på sjukhus i nuläget och många som saknar paket.
Ok, så man köper alltså en färdigladdad vape och bara puffar på?
Typ en sån här: https://kushy.se/products/thca-vape-faraoh-45-procent-2ml-tangie-zkittlez-bubba-kush-blueberry-dream?variant=53504877723978
Citera
2026-01-04, 14:07
  #2654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Som sagt, jag väntar på belägg. Det finns inte "oändligt" med kommentarer här som bekräftar det. Det är mer eller mindre du som driver den här tesen. Och som sagt, vad det kostar i grossistled har ingen som helst betydelse för kvaliteten eller pris till kund.

So what att dom köper in det för 20 kronor grammet? Det kostar ändå bara kanske ett par kronor per gram att odla.

Det du har beskrivit är bad business. Du verkar utgå från hur det svarta eller i alla fall gråa marknaden ser ut. Hur det ser ut på den vita, industriella marknaden är en helt annan sak.
Du är hjärndöd. Bara sen ditt inlägg i förrgår har flera andra också skrivit att budsen och haschet är uruselt. Men kul att du gillar det men det säger mer om dig än om kvaliten. Mvh
Citera
2026-01-04, 14:13
  #2655
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Ok, så man köper alltså en färdigladdad vape och bara puffar på?
Typ en sån här: https://kushy.se/products/thca-vape-faraoh-45-procent-2ml-tangie-zkittlez-bubba-kush-blueberry-dream?variant=53504877723978
Typ en sån ja.
Sen får du bestämma själv vilken du vill ha för vilket pris. Går säkert att hitta billigare eller bättre kvalitet men så är det med allt.
Citera
2026-01-04, 14:24
  #2656
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Du är hjärndöd. Bara sen ditt inlägg i förrgår har flera andra också skrivit att budsen och haschet är uruselt. Men kul att du gillar det men det säger mer om dig än om kvaliten. Mvh
Jag tycker inte att budsen är urusla, har fått sämre på gatan. Både vad gäller kvalitet, mängd och strul från pundiga langare. Mvh
Citera
2026-01-04, 14:24
  #2657
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intemittandrakonto
Typ en sån ja.
Sen får du bestämma själv vilken du vill ha för vilket pris. Går säkert att hitta billigare eller bättre kvalitet men så är det med allt.
Tack, ska testa en vape vid tillfälle. 👍
Citera
2026-01-04, 14:27
  #2658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Jag tycker inte att budsen är urusla, har fått sämre på gatan. Både vad gäller kvalitet, mängd och strul från pundiga langare. Mvh
Det som säljs på gatan i form av hasch är i regel thca-hasch. Det som säljs mycket i form av buds är thcx (som inte är vita frostiga buds som thca och lättare lura folk det är riktiga thc buds), men märks vid effekten. Säger någon drysift osv så utgå från att det är thca drysift som kostar 20.000 kilot, inte riktigt som kostar dyrt grammet även i coffeshops och spanska klubbar. Så nej det är bara samma skit varken bättre eller sämre, du har bara större utbud online av olika sorter än på gatan lol
__________________
Senast redigerad av golarskjutare 2026-01-04 kl. 14:30.
Citera
2026-01-04, 14:49
  #2659
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Thc växer inte på plantan överhuvudtaget.
Thc uppstår endast vid uppvärming.
Allt gräs är thca sålänge det inte blivit uppvärmt.

Äter du en bit riktigt premium gräs direkt från cali så händer ingenting, varför? Jo för att det inte finns thc I gräset det är bara thca.
Man behöver decarba gräs i hela världen innan man ska göra edibles just för att omvandla thca till thc.

Ibland kurerar man gräs innan det används vilket innebär att man låter det ligga och gosa till sig och naturligt decarboxylera sig lite (tid, ljus, luft) men detta är bara minimal omvandling.

Kvaliteten på budsen är en annan sak fullspektrum, bredsprektum, isolat sprinklad industrihampa, infuserade osv påverkar självklart hur bra och dåligt det är men i principen så är det samma sak som legit hash och buds.
__________________
Senast redigerad av Intemittandrakonto 2026-01-04 kl. 14:56.
Citera
2026-01-04, 14:59
  #2660
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Det som säljs på gatan i form av hasch är i regel thca-hasch. Det som säljs mycket i form av buds är thcx (som inte är vita frostiga buds som thca och lättare lura folk det är riktiga thc buds), men märks vid effekten. Säger någon drysift osv så utgå från att det är thca drysift som kostar 20.000 kilot, inte riktigt som kostar dyrt grammet även i coffeshops och spanska klubbar. Så nej det är bara samma skit varken bättre eller sämre, du har bara större utbud online av olika sorter än på gatan lol
Är det lika bra, finns större utbud och man slipper langare så är ju det kanoners. lol
Citera
2026-01-04, 15:40
  #2661
Medlem
Beställde från h*zey förra helgen till pn ombud och hämtades av posten i måndags men ingen uppdatering från pn mer än att "försändelsen är på väg" två gånger den 29e och 30e från samma terminal som först hanterade försändelsen men har inte kommit fram till min lokala terminal än. Det har varit helgdagar men pn arbetade 3 dagar den här veckan.
Så min fråga till er som beställt nyligen efter jul, har ni fått några fler uppdateringar än jag? Är det pn som bara är värdelösa som vanligt?
Citera
2026-01-04, 16:16
  #2662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Är det lika bra, finns större utbud och man slipper langare så är ju det kanoners. lol
Ja den inställningen kan man absolut ha och det gillar ju dom som säljer billig skit dyrt. Jag personligen avstår hellre från att röka än att bekosta skräp men each to their own.
Citera
2026-01-04, 16:18
  #2663
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennkk
Beställde från h*zey förra helgen till pn ombud och hämtades av posten i måndags men ingen uppdatering från pn mer än att "försändelsen är på väg" två gånger den 29e och 30e från samma terminal som först hanterade försändelsen men har inte kommit fram till min lokala terminal än. Det har varit helgdagar men pn arbetade 3 dagar den här veckan.
Så min fråga till er som beställt nyligen efter jul, har ni fått några fler uppdateringar än jag? Är det pn som bara är värdelösa som vanligt?
Skulle tro det är postnord och helger och ökat tryck bara. Upplever det tar längre tid med postnord än normalt också.
Citera
2026-01-04, 16:23
  #2664
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Ja den inställningen kan man absolut ha och det gillar ju dom som säljer billig skit dyrt. Jag personligen avstår hellre från att röka än att bekosta skräp men each to their own.
Det var därför jag slutade, men nu verkar det som att jag kan börja igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in