2026-01-04, 00:07
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Jag har insett det nu, problemet är hur det Svenska systemet ser ut.

/Mvh

När en yngre generation politiker tar över lagaliseras det. Idag är våra politiker för gamla och lever inte i nutiden.
Citera
2026-01-04, 00:36
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ska man värma upp det på något sätt så att det "dekarboxyleras" innan för att uppnå bättre effekt eller hur gör ni?

Själv har jag bara provat att röka det rent i pipa.
Dekarboxylering sker när du upphettar det vid själva rökningen, så det behöver du inte göra en extra gång i förväg.
Citera
2026-01-04, 00:38
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
När en yngre generation politiker tar över lagaliseras det. Idag är våra politiker för gamla och lever inte i nutiden.

Ja, och jag hoppas innerligt att man kommer dit snart!
THCA var absolut inte värt att slösa pengar på.
Behövdes överdrivna mängder för att uppnå den effekt jag får av bara några bloss vanligt standard Weed. Effekten avtog ganska snabbt också.

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2026-01-04 kl. 00:44.
Citera
2026-01-04, 00:48
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Dekarboxylering sker när du upphettar det vid själva rökningen, så det behöver du inte göra en extra gång i förväg.

Jo det känner jag till, men jag tänkte om det möjligen blir högre THC styrka om man värmer upp det lite lätt innan rökning så att det innehåller mer THC i förväg.

/Mvh
Citera
2026-01-04, 00:59
Medlem
Kapuffs avatar
Här kan du köpa 100g CBD braj för 1500:-

https://www.blulights-cbd-apoteket.se/products/cbd-superpollen-hasch?variant=40702482022553

Här säljer dom 25g isolat för 2400:-

https://www.swizzle.se/produkt/superdeal-25g-thca-isolat/

Blanda ut allt isolat med 75g hasch. Nu kan du köpa lite terpener och droppa på en tops, lägg allt i en glasburk någon vecka. Om man vill!

Men nu har du ett hegge för 4 lax, 29% THCa.

Citat:
Ja, och jag hoppas innerligt att man kommer dit snart!
THCA var absolut inte värt att slösa pengar på.
Behövdes överdrivna mängder för att uppnå den effekt jag får av bara några bloss vanligt standard Weed. Effekten avtog ganska snabbt också.

/Mvh
Senast redigerad av Kapuff 2026-01-04 kl. 01:15.
Citera
2026-01-04, 01:16
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Betydligt enklare med det vanliga, dessutom vill jag helst ha grönt. Men vem vet hur framtiden ser ut, man kan ju alltid hoppas.

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2026-01-04 kl. 01:18.
Citera
2026-01-04, 01:37
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Du får röka mindre och läsa mer.
Jag skriver bokstavligt att det finns bra thca-produkter men då skall man sikta in sig på destilat ifall man handlar utav någon av dom hemsidorna ni länkar här för alla deras buds och hasch är värdelösa och det finns oändligt med kommentarer här som bekräftar det.

Men kul att du blir hög och är nöjd, dom som köper in det för 20kr grammet från danmark (lagligt dessutom) är nog jättenöjda att du är nöjd och sprider så goda recensioner här.
Som sagt, jag väntar på belägg. Det finns inte "oändligt" med kommentarer här som bekräftar det. Det är mer eller mindre du som driver den här tesen. Och som sagt, vad det kostar i grossistled har ingen som helst betydelse för kvaliteten eller pris till kund.

So what att dom köper in det för 20 kronor grammet? Det kostar ändå bara kanske ett par kronor per gram att odla.

Det du har beskrivit är bad business. Du verkar utgå från hur det svarta eller i alla fall gråa marknaden ser ut. Hur det ser ut på den vita, industriella marknaden är en helt annan sak.
Citera
2026-01-04, 02:39
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Betydligt enklare med det vanliga, dessutom vill jag helst ha grönt. Men vem vet hur framtiden ser ut, man kan ju alltid hoppas.

/Mvh

Budder i en vape för koncentrat slår hårt.
Citera
2026-01-04, 06:20
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Vad är det man ska dekarboxylera då?
Citera
2026-01-04, 07:40
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Vad är det man ska dekarboxylera då?
Weed, om du ska äta det. Men det går rätt bra att bara tillaga det också. Ännu mer så med hasch.
Citera
2026-01-04, 08:30
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Weed, om du ska äta det. Men det går rätt bra att bara tillaga det också. Ännu mer så med hasch.
Jaha, jag har ju dekarboxylerat mina buds och rökt det i små agenter, var det fel?
Citera
2026-01-04, 09:33
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Jo det känner jag till, men jag tänkte om det möjligen blir högre THC styrka om man värmer upp det lite lätt innan rökning så att det innehåller mer THC i förväg.

/Mvh
Tror att du kan ha en poäng med det.
Allt omvandlas nog inte direkt till thc även vid 800grader och vid längre temp så låter man ju det värmas längre.
Testat att mixa budsen och sedan haft det i ugn på 60 grader i ca 15 min. Och tyckte mig uppleva att röken blev mildare och upplevelsen blev bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in