2026-01-03, 23:05
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Långsökt kanske…kan MG ha spanat in BO via Tinder t ex. Börjat skriva och då har det kommit fram att BO var i city den aktuelle kvällen…
Långsökt I know…
Magkänslan säger att det var väldigt få personer i Rönninge Centrum den kvällen. Så varför befann sig MG där just när BO steg av tåget 🤔 visste MG att BO skulle komma?…

Intressant fråga. Vid tillfälle för dådet fanns han på dejtingsajter iaf.

Han var en jägare, han satt på pass. Så kom det ett lämpligt byte. Han tog bytet. Skadade det och mördade det.
Citera
2026-01-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Långsökt kanske…kan MG ha spanat in BO via Tinder t ex. Börjat skriva och då har det kommit fram att BO var i city den aktuelle kvällen…
Långsökt I know…
Magkänslan säger att det var väldigt få personer i Rönninge Centrum den kvällen. Så varför befann sig MG där just när BO steg av tåget 🤔 visste MG att BO skulle komma?…

Intressant fråga. Vid tillfälle för dådet fanns han på dejtingsajter iaf.

Är nog troligare att han suttit där många kvällar och väntat på offer. Kvällen före kanske Ulla 72 klev av och det passade inte osv.
Citera
2026-01-03, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ullabritta hade kunnat hålla käften om namnvalet, varför ska hela världen veta om varför hon valt namnet My? Blir ju som att hon bara vill plocka godhetspoäng.

Nja, kunde ha sagt att att flickan är döpt till My efter lilla My....

Fast jag personligen skulle tycka det är lite obekvämt att namnge min dotter My i samband med en sådan här händelse så tätt inpå.

Förstår UBs resonemang, men tycker att UB skulle inte gått ut med det så pass tidigt. Skulle låtit världen få smälta detta lite om det ens går. Vill också att UB stänger av DM och kommentarsfält för hennes psyke.
Citera
2026-01-03, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anoanony
De ovanliga blir i nutid mer ovanligt. Så nej de är inte omöjligt.
”Jag vill göra detta kan du hjälpa mig vad har du för tips. Hur ska jag komma undan”
GM 2 KAAAAAAAAAN han sagt ja håller mig i närheten om
Du behöver hjälp men kan inte riskera att åka fast”

Inget ör omöjligt med extremt ovanligt av förklarliga skäl. Det finns lyckligtvis väldigt få personer som vill och klarar av att mörda och stycka. Dom delar normalt sätt inte dessa perversa tankar med någon, för dom är totalt socialt otillåtna. När ,an väl ser det, så hittas dom som jag skrev bland partnerskap, nära vänner eller syskon.

Dom fungerar då oftast i ett dominant/underordnad partnerskap.
Citera
2026-01-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Jo fast just Robin har ju inte gjort något juridiskt könsbyte. Finns en bra krönika av Mårten Schultz i SvD om det från igår.

Ah, tur det. Men fortfarande wtf ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Är nog troligare att han suttit där många kvällar och väntat på offer. Kvällen före kanske Ulla 72 klev av och det passade inte osv.
Det här har också slagit mig, det kan framkomma att GM varit där flera gånger innan han slog till. Tänk att själv ha gått där under den tiden, och i efterhand inse att en styckmördare övervägt en som offer ens i ett par sekunder.
Citera
Medlem
Faktumet att han "döpt" sig till ett offer i ett tidigare uppmärksammat fall säger mycket om hans fantasivärld, och skvallrar vad dessa fantasier kretsar kring. Likt många andra pedofiler är han helt luststyrd och har ett behov av "samlande" som ligger honom själv i fatet, vilket gör att han inte kan handla helt rationellt. Det är ingen organiserad GM. Bara det att han tagit det namnet gör att man kan avskriva honom seriemord, att han lämnar saker på brottsplatsen tyder på panik.

Låt oss se honom för vad han är- en oorganiserad sexualsadist och pedofil, vars tvångsmässighet gör honom till en usel seriemördare.

Likt Råbomordet, och Edvin i Mullsjö borde denna person i samband med kidnappningen av den 10 åriga flickan dömts till rättspsyk. Edvin fantiserade om det perfekta mordet- släpptes ut, Råbomördaren likställde lusten med att mörda som äta en pizza när man är väldigt hungrig- släpptes ut.

Min uppfattning är att det här rovdjursdrivna och primala tänkandet bordet kunna ligga till grund för rättspsyk med särskild utskrivning (läs aldrig), även om vi inte talar om sjukdom så som psykos eller schizofreni. Det är sådana de är och det finns ingen bot, de är för farliga att släppas ut.
Citera
2026-01-03, 23:10
Medlem
Citat:

Men varför inte Botkyrka Saltsjöbaden eller Nacka? Är det inte mer avstigande personer där än just i Rönninge? Är det bekräftat att my var den enda som steg av på den stationen?
Citera
2026-01-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jag tror att Robin kan bli den första som döms till förvaring med tanke på att han är återfallsförbrytare.
Han har redan fått en andra chans, vore lite osmakligt att ge han en tredje.
Förhoppningsvis kommer han aldrig ut igen.
De som skriver att han inte kommer åka dit på mord tror jag yrar i nattmössan.
Vi vet inte bevisläget men åklagaren har sagt att bevisläget ser bra ut så vi får väl anta det sålänge.

Beror på om de kan bevisa hur hon dog vilket är svårt med en delad kropp
Citera
2026-01-03, 23:11
Medlem
Så det finns inget officiellt ännu om hur och varför han valde sitt offer?

Utan att fått fram den informationen kan man gissa på allt möjligt, men absolut, jag skulle nog gissa att han valde ut sitt offer ganska spontant och slumpmässigt med tanke på tidpunkten. Inte så att offret liksom passerade där vid den tidpunkten rutinmässigt och mördaren därför spanat länge och väntat in sitt utvalda offer.

Det är min teori.

Återigen, det är så tragiskt varenda gång en oskyldig människa mördas eller skadas för livet av någon sjuk människa som egentligen sedan länge borde varit inspärrad.
Citera
2026-01-03, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Men varför inte Botkyrka Saltsjöbaden eller Nacka? Är det inte mer avstigande personer där än just i Rönninge? Är det bekräftat att my var den enda som steg av på den stationen?
Det är varken bekräftat eller dementerar huruvida My var den enda som steg av på stationen, men alla oss som någonsin varit i Rönninge eller ens passerat med pendeltåget har sett hur öde det är; speciellt på sena kvällar.
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag tror att det är flera saker som kan ha spelat in i GM:s val av just Rönninge:

1. Perfekt för att undvika vittnen. Det är en liten ort med lite aktivitet. Det finns inte riktigt något där som drar till sig folk, ingen nattöppen McDrive som folk vallfärdar till osv.

2. Lätt att hitta en ung tjej. Det är ett villaområde med mycket barnfamiljer, gymnasium ett stenkast från pumphuset där GM av allt att döma låg och tryckte i väntan på sitt offer.

3. Goda flyktmöjligheter. Jag personligen tror att GM bodde i Södertälje av flera skäl. Rönninge ligger nära, och det går att köra mellan orterna längs "gamla vägen" som knappt någon annan är på.

4. Lätt att vara anonym. Då jag tror att GM bodde i Södertälje så är det rimligt att inte göra brottet precis där, då folk kan känna igen bilen eller honom själv.

Han hade kunnat välja en annan ort, absolut, men ifall han skulle dra västerut mot Nykvarn så hade han behövt köra över någon av de två broarna; Mälarbron (närmast Viksberg) eller Södertäljebron. Båda är tungt kameraövervakade. Skulle han välja en ort längre bort än Rönninge så hade det blivit svårt att undvika motorvägar, som då också är mer övervakade både av kameror och Polis.
Citera
2026-01-03, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inget ör omöjligt med extremt ovanligt av förklarliga skäl. Det finns lyckligtvis väldigt få personer som vill och klarar av att mörda och stycka. Dom delar normalt sätt inte dessa perversa tankar med någon, för dom är totalt socialt otillåtna. När ,an väl ser det, så hittas dom som jag skrev bland partnerskap, nära vänner eller syskon.

Dom fungerar då oftast i ett dominant/underordnad partnerskap.

Jo du har rätt men om dom nu delar sin sjuka tanke med någon som gjort samma, som ex Johansson som styckade sitt x ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in