Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
26-01-03, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Men varför inte Botkyrka Saltsjöbaden eller Nacka? Är det inte mer avstigande personer där än just i Rönninge? Är det bekräftat att my var den enda som steg av på den stationen?
Det är varken bekräftat eller dementerar huruvida My var den enda som steg av på stationen, men alla oss som någonsin varit i Rönninge eller ens passerat med pendeltåget har sett hur öde det är; speciellt på sena kvällar.
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag tror att det är flera saker som kan ha spelat in i GM:s val av just Rönninge:

1. Perfekt för att undvika vittnen. Det är en liten ort med lite aktivitet. Det finns inte riktigt något där som drar till sig folk, ingen nattöppen McDrive som folk vallfärdar till osv.

2. Lätt att hitta en ung tjej. Det är ett villaområde med mycket barnfamiljer, gymnasium ett stenkast från pumphuset där GM av allt att döma låg och tryckte i väntan på sitt offer.

3. Goda flyktmöjligheter. Jag personligen tror att GM bodde i Södertälje av flera skäl. Rönninge ligger nära, och det går att köra mellan orterna längs "gamla vägen" som knappt någon annan är på.

4. Lätt att vara anonym. Då jag tror att GM bodde i Södertälje så är det rimligt att inte göra brottet precis där, då folk kan känna igen bilen eller honom själv.

Han hade kunnat välja en annan ort, absolut, men ifall han skulle dra västerut mot Nykvarn så hade han behövt köra över någon av de två broarna; Mälarbron (närmast Viksberg) eller Södertäljebron. Båda är tungt kameraövervakade. Skulle han välja en ort längre bort än Rönninge så hade det blivit svårt att undvika motorvägar, som då också är mer övervakade både av kameror och Polis.
Citera
26-01-03, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inget ör omöjligt med extremt ovanligt av förklarliga skäl. Det finns lyckligtvis väldigt få personer som vill och klarar av att mörda och stycka. Dom delar normalt sätt inte dessa perversa tankar med någon, för dom är totalt socialt otillåtna. När ,an väl ser det, så hittas dom som jag skrev bland partnerskap, nära vänner eller syskon.

Dom fungerar då oftast i ett dominant/underordnad partnerskap.

Jo du har rätt men om dom nu delar sin sjuka tanke med någon som gjort samma, som ex Johansson som styckade sitt x ..
Citera
26-01-03, 23:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Psykutredning har redan gjorts. Det enda intressanta är hur samhället den här gången kommer att försöka hindra denna sjuka individ från att skada andra människor. Samhället har redan misslyckats trots alla varningssignaler och trots alla domar och utredningar - nu är My död och styckad. Vem blir det nästa gång?
Tar minst 1 månad.
Citera
26-01-03, 23:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Långsökt kanske…kan MG ha spanat in BO via Tinder t ex. Börjat skriva och då har det kommit fram att BO var i city den aktuelle kvällen…
Långsökt I know…
Magkänslan säger att det var väldigt få personer i Rönninge Centrum den kvällen. Så varför befann sig MG där just när BO steg av tåget 🤔 visste MG att BO skulle komma?…

Intressant fråga. Vid tillfälle för dådet fanns han på dejtingsajter iaf.
Hört talas om slumpen? Vilma var på dumpen.
Citera
26-01-03, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anoanony
Jo du har rätt men om dom nu delar sin sjuka tanke med någon som gjort samma, som ex Johansson som styckade sitt x ..

Jo, men varför skulle dom slå ihop sig? Det blir ingen naturlig vinning om dom inte har en tidigare relation. Tvärtom tar dom en risk genom att blotta sina innersta perversioner och dubbel risk för upptäckt.

Oavsett så har polisen redan nu gått igenom en hel del datatrafik, relationer, möjliga medhjälpare, hört vittnen osv. Själv är jag övertygad om att han gjorde det på egen hand.
Citera
26-01-03, 23:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Är nog troligare att han suttit där många kvällar och väntat på offer. Kvällen före kanske Ulla 72 klev av och det passade inte osv.
Kan sätta min kulor på att så är fallet. Många sena nätter. Ung söt smal tjej var målet
Citera
26-01-03, 23:22
Avstängd
Citat:
Men varför inte Botkyrka Saltsjöbaden eller Nacka? Är det inte mer avstigande personer där än just i Rönninge? Är det bekräftat att my var den enda som steg av på den stationen?
För mycket folk på de övriga ställen, rönninge är guld gruva med gömställen. Japp de är bekräftat att my klev av helt ensam, borde ringt päronen och stannat på perrongen tills de kom
Citera
26-01-03, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Det är varken bekräftat eller dementerar huruvida My var den enda som steg av på stationen, men alla oss som någonsin varit i Rönninge eller ens passerat med pendeltåget har sett hur öde det är; speciellt på sena kvällar.

Tack! Instämmer med dig! Jag är inte från Stockholm så känner inte till platserna så väl!
Citera
26-01-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
För mycket folk på de övriga ställen, rönninge är guld gruva med gömställen. Japp de är bekräftat att my klev av helt ensam, borde ringt päronen och stannat på perrongen tills de kom

Hennes syrra var också ut den kvällen, enligt hennes tiktok. Synd att dom inte åkte hem tillsammans, men de måste varit ute på varsitt håll som det ser ut.
Citera
26-01-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Så det finns inget officiellt ännu om hur och varför han valde sitt offer?

Utan att fått fram den informationen kan man gissa på allt möjligt, men absolut, jag skulle nog gissa att han valde ut sitt offer ganska spontant och slumpmässigt med tanke på tidpunkten. Inte så att offret liksom passerade där vid den tidpunkten rutinmässigt och mördaren därför spanat länge och väntat in sitt utvalda offer.

Det är min teori.

Återigen, det är så tragiskt varenda gång en oskyldig människa mördas eller skadas för livet av någon sjuk människa som egentligen sedan länge borde varit inspärrad.

Precis. Han har troligen haft en inre mall snarare än en specifik person. Flera personer kan passa, men han väntar till tillfälle uppstår och risken känns hanterbar. Det märkliga för mig är att han valde ett vuxet offer med tanke på att han tidigare riktat in sig på 8-11 åringar (barnporr) och 10 åringen vid kidnappningsförsöket.
.
Citera
26-01-03, 23:26
Avstängd
Citat:
Hennes syrra var också ut den kvällen, enligt hennes tiktok. Synd att dom inte åkte hem tillsammans, men de måste varit ute på varsitt håll som det ser ut.
Helt otroligt isf. Inte en chans att vilda slagit till då
Citera
26-01-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Helt otroligt isf. Inte en chans att vilda slagit till då

Sant, tror inte psykopaten hade vågat på sig både My och syran.. inte en chans att han hade kunnat övermanna två st endast om han hade hjälp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in