2026-01-03, 11:43
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kan han som liten ha blivit sexuellt utnyttjad av en kvinna?
Spot on!
Det är min teori också genom en samlad bedömning av hans vandel och lidelsefulla fascination och nekrofila intresse för obduktonsbilder av/och illaluktade döda kroppar vaginor etc. Vilma/Robin/Hampus har enl mitt förmenande förvärvat dom egenskaper, vilka är anledningen att vi skriver här, som ungt barn.

Lite av mycket:
Sid 348
Från beslag nummer BG77176.
13 st bilder på döda kvinnokroppar. Kropparna är nakna och de flesta verkar vara från ett bårhus/obduktionsrum då kroppen ligger på en metallbrits. På några bilder förekommer skador såsom blod/sår.Texten "Lovely Disgrace.com" finns på några bilder.
https://gofile.io/d/sUbCx0
Google Chrome: ”göra någon medvetslös”,
”Rape Drug”, ”våldtäktsdos rohypnol”, ”kloroform”, ”GHB”, ”hur våldtar man”,
”autopsy girl”, ”naked dead”, ”dead nude girl pussy” och ”autopsy close up pussy”.
(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)
Citera
2026-01-03, 11:46
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.A.Palm
Eter användes åtminstone en bra bit in på 60-talet för sövning. VEM har någonsin druckit eter för att få en fylla?
Många gjorde det förr under motbokens tid.
Citera
2026-01-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Har gm tagit namnet Vilma efter den andra mördade tonåringen som hette Vilma?

Därför blir det extra känsligt när man kallar han för Vilma.

Vilma Andersson är synonymt med mordet i Uddevalla.

Detta psykfallet planerade hans namnbyte för att förvirra människor. Ge han inte privilegiet att göra det. Refera till han som Robin Andersson, dvs hans ursprungliga namn.
Citera
2026-01-03, 11:47
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Nej glöm det där snackat om "första bästa" den 26:e och det är ju bara trams som inte håller. Det här skriker planering lång väg med motiv som byggts upp över tid och inte nån jävla impulsiv lottning ur en telefonkatalog. Utredningen pekar tydligt på eftertanke och förberedelser och inte ren slump.
Menar du att offret valts ut genom noggrann planering, eller att brottet var planerat och offret slumpmässigt?

Det är alldeles uppenbart att brottet var planerat under lång tid. Han ville inte upprepa samma misstag som han gjort 2019 när han försökte förra gången (även det brottet var ju planerat). Men offret måste ha varit slumpmässigt. Hon var tillfälligt hemma på hemvändarhelg och var troligen bara ute just den enda kvällen under sin tid av julfirande i föräldrahemmet. Om offret skulle ha varit utvalt, så måste ju GM också säkerställt att ingen annan gick av tåget samtidigt – det hade ju pajat hela planen. Det vore en mordkomplott på KGB-nivå att kartlägga alla tågresenärerna för att säkerställa att det planerade offret klev av ensam.

Mer rimligt är att han satt ute och väntade kväll ut och kväll in tills en ensam kvinna gick av tåget i mörkret. Att det råkade bli just My var en slump. Det kunde ha varit Marianne eller Anna.

Hela gärningen är modus operandi hos en psykopat. Han ville ha en kvinna i sitt våld för att tortera, våldta och stycka – för att stilla sin lust och nyfikenhet. Brottet är väldigt likt ubåtspsykopaten Madsen i Danmark som rövade bort, torterade, mördade och styckade Kim Wall.
Citera
2026-01-03, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Nej, nej, nej!
SAR kopplades in på fredagen & man letade efter henne.
Det var först på lördag fm de fick provsvar & började förbereda ett tillslag.

Okej, utifrån Grevens sammanfattningar så kopplas SAR in på lördagen. Men det kanske är fel i sammanfattningen?

Edit. Har nu kollat upp och det stämmer att SAR kopplas in på lördagsförmiddagen först i samband med att räddningsinsats inleds. Detta sker då troligtvis efter att svaret från NFC inkommit.
Senast redigerad av Pippilotte 2026-01-03 kl. 12:02.
Citera
2026-01-03, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Att bli påkommen i plugget med att kolla porr (kanske t o m äcklig porr) är ju något helt annat än att åka dit för brott som dels kan ge år i fängelse, dels gör en till hatad av omvärlden.

Jag tänker att det i skolan var ett stört sätt att synas. Likt folk som mobbar andra eller såna som äter äckliga saker. Att han verkar usel på att begå brott i bemärkelsen att han inte klarar att gömma undan bevis, tar stora risker att bli tagen på bar gärning osv så tror jag det beror på något helt annat.

Vid sidan an sina grava störningar så känns det som att han dels har ett illa utvecklat konsekvenstänk, dels att han är mindre begåvad och sist men inte minst att hans sjuka drifter är något han inte klarar av att hålla i schack.

Ja det är en varningsklocka på ett sjukt beroende som oftast växer när dom tröttnar på vanlig porr ! Fick höra om en snubbe som gjorde lika! Det var porr hela tiden på diverse datorer, och pappan hade tydligen våldtagit flera stycken och även sönerna hade domar på sig för våldtäkt! Och misstänkta våldtäkter
Citera
2026-01-03, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja absolut. Kan ha skadat frontalloben.
Jo jag tycker det spelar roll. Det är en människa. Man har ett människovärde hur störd man än är, och vi lever i Sverige, jag är stolt och glad över att vi här har en humanistisk människosyn. Att mamman fick alkoholdrmens, pappan är död och brodern missbrukare som jag förstod det visar ju på en trasig familj.

Jo. Men nånting har ju hänt i familjen tidigt alkohol skador lär han ju garanterat ha!

övergrepp? Misshandel? Porr/sex öppet framför barnen?
samt skulle han blivit mobbad och utstött av brodern/vänner läste jag, och då kanske även av föräldrarna. Nån skrev även att pappan skulle vara transa! När bytte han namn osv? Vid pappans bortgång?
Citera
2026-01-03, 11:53
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Jo, du har en poäng. Om ** ******** inkluderas skulle det ge hela manifestationen en ny och tydligare innebörd. Det blir en markering mot både hatbrott och sexualförbrytelser. Det skulle kunna bli ett sätt att återta Salem som symbol för rättvisa, värdighet och respekt istället för ideologiska motsättningar och övergrepp.
Använd inte kvinnans namn eftersom hennes familj inte vill det.
Skriv kvinnan om kvinnan och kalla mannen Robin.
Citera
2026-01-03, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Därför blir det extra känsligt när man kallar han för Vilma.

Vilma Andersson är synonymt med mordet i Uddevalla.

Detta psykfallet planerade hans namnbyte för att förvirra människor. Ge han inte privilegiet att göra det. Refera till han som Robin Andersson, dvs hans ursprungliga namn.

Helt rätt, han skall inte gå under namnet Vilma, Wilma Andersson i Uddevalla skall inte förknippas med denne galning.
Citera
2026-01-03, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyzaao
Det är mig veterligen ingen som lagt fram teorin om att Robin kan ha nyttjat ett handeldvapen/replika för att genomföra gärningen. Han är genom sitt airsoft-intresse insatt i fakevapen. Antingen för att tvinga igenom sin gärning på plats eller för att tvinga in offret i bilen (fyndet av hammare, buntband och dylikt på plats talar iofs emot det sistnämnda).

Min teori är att Robins gärning inte var slumpmässig, men att offret var det. Han åker runt i Rönninge under natten för att leta upp ett eventuellt offer. Det kan även vara så att han har stått parkerad på utvald plats där han har god översyn över de som kommer ut från pendeltågsstationen.

När han får syn på BO ser han sin chans. Han följer efter BO och kör efter en stund upp bredvid BO och inleder en konversation. Förutsatt att BO har hörlurar i tar hon av sig dessa. Robin framför nu sitt hot mha replikan. BO grips av panik, skriker (vittnen ska ha hört skrik runt 01:30) och tappar sina lurar. Robin har bestämt sig, han flyger ur bilen och på BO. Kom ihåg att Robin iallafall bitvis varit en idog löpare och kommer därför med lätthet ikapp en eventuellt berusad BO. Robin, full av adrenalin, brottar ner BO och slår henne medvetslös med sin hammare. Han har haft handskar på sig. Men när han ska rycka upp buntbanden ur fickan får han med sig för många och tappar en del. När han ska sätta buntband för BOs armar är han för skakig och behöver därför tar av sig handsken för att pricka rätt. Han stoppar hammaren i handsken och lägger den åt sidan. Tanken var nog att plocka upp både handske, hammare och buntband men att han valt att få in BO i bilen först. Detta tror jag är en större kraftansträngning än vad många tror. Helt slut och sprängfylld av adrenalin glömmer Robin bort handsken och buntbanden och gasar iväg.

Nu åker inte Robin till stugan, utan direkt till platsen där han senare greps. Vad han eventuellt utsatt BO för vill jag inte spekulera i. Men för eller senare styckas kroppen i skogsområdet längs E4 ca 6 mil söder om rönninge. Efter styckningen är Robin antingen så slutkörd att han inte orkar gräva ner kroppen, eller så har han helt enkelt glömt att ta med en spade. Robin tar med huvudet (inspirerad av Wilma-fallet) och eventuellt någon mer kroppsdel hem till stugan på Tärnstigen 2. Jag tror att Robin hyrde den mindre attefallsstugan på tomten långtid, inte viksbergsstugan från booking.

När polisen efter DNA-träff från fynden vid brottsplatsen sätter man span på Robin som visar sig vara på jobbet. Under dagen, när Robin är på jobbet, går polisen in i stugan. I stugan eller i dess närhet hittar Polisen huvudet. Det står i detta läge klart att det inte längre finns något liv att rädda. Nu vill polisen INTE hamna i samma sits som i Wilma-fallet, där man ju bara hittade huvudet och inte resten av kroppen. Därför avvaktar Polisen med att gripa Robin, för att se om Robin kan leda dem till resten av kroppen.

Insatsen vid Uttran kan mycket väl ha varit en skenmanöver men det kan också ha varit en följd av ett tips från allmänheten om något misstänkt föremål, typ sopsäckar med okänt innehåll etc. Båda dessa förklaringar stämmer in på att insatsen vid uttran var mycket kort.

Polisens taktik ger resultat, Robin ger sig iväg efter jobbet för att gräva ner resten av kroppen och grips på plats.

Ett hål i min teori är att gärningen skedde ca 01:30 den 26 dec och att span sattes in först på förmiddagen runt 11:00 den 28. Han har med andra ord haft över ett dygn på sig att gräva ned kroppen.

Jag tänker samma händelseförlopp, men jag tror att han vid ett svagt tillfälle där i skogen bestämde sig för att ”spara” några delar och att det är anledningen till att han tog dessa tillbaka till stugan. Men sedan blev han kanske varse om att risken att åka fast är betydligt högre om dessa återfinns hemma hos honom, varför han bestämmer sig för att åka tillbaka med resterna.
Citera
Medlem
Jo, du har en poäng. Om My Toernblom inkluderas skulle det ge hela demonstrationen en ny och tydligare innebörd. Det skulle vara en markering mot både invandrarnas hatbrott mot svenskar och sexualbrott begångna av pedofiler. Det skulle kunna vara ett sätt att återta Salem som en symbol för rättvisa, värdighet och respekt istället för ideologiska motsättningar och övergrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Givetvis eller om My får sin egen marsch kanske?

Hon förtjänar det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Tycker det är skit framförallt ett hån till de som verkligen lider med könsdysfori, dvs att knäppisar som Robin och Lilly. Har en agenda med sitt juridiska könsbyte --> slippa klass 1 anstalt.

Jo fast just Robin har ju inte gjort något juridiskt könsbyte. Finns en bra krönika av Mårten Schultz i SvD om det från igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in