2026-01-03, 18:02
Medlem
Här kommer några spartips till Hanna

-Handla inte något varje dag
- Storhandla mat en gång i veckan
-Du behöver inte mer grejer från Rusta, Dollarstore, Ullared eller annan affär
-Du eller Larsis behöver inte mer kläder
-Använd Vinted om du mot förmodan behöver något plagg ändå
-Larsis behöver inte mer leksaker
-Handla inte onödiga plastankor, chips, pizza, cocacola, energidryck
-Måla inte om dina rum flera gånger per år
-Res inte till Malmö flera gånger i månaden
-Sätt in några tusen automatiskt på ett sparkonto (helst fonder/aktiespar) varje månad som du inte rör
-Pensionsspara automatiskt varje månad i fonder/aktier
-Ät upp all mat från Hellofresh som du får gratis då och då
Citera
2026-01-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
En hel del kan säkert falla under förtal, förtal kan det vara trots att det är sant det man säger. Men hon kommer ju inte komma nånvart med det.

Inte på Flashback. Inte en chans att något som skrivits här skulle leda till åtal för förtal.
Är lite en ”egen värld” här ju ;-)
Citera
2026-01-03, 19:04
Medlem
Hon har köpt storlek 7 i blöjor väldigt länge nu? Dom är från 16 kg. Jag har några paket pga felköp.
Citera
2026-01-03, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Hon har köpt storlek 7 i blöjor väldigt länge nu? Dom är från 16 kg. Jag har några paket pga felköp.

Oj! Storlek 7 har vi aldrig haft till våra barn. Och då ändå haft ”stora pojkar”.
Ändå känns Lars inte extremt sen med att sluta med blöja. Undrar varför de har så stora?
Citera
2026-01-03, 19:15
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Hon satte sin dotter före sig själv

Det måste kännas ovant för Hanna.
Citera
2026-01-03, 20:33
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Oj! Storlek 7 har vi aldrig haft till våra barn. Och då ändå haft ”stora pojkar”.
Ändå känns Lars inte extremt sen med att sluta med blöja. Undrar varför de har så stora?

Kanske för att slippa byta så ofta. Jag har iaf reagerat flera gånger på att Lars har en synbart välfylld tung blöja, syns extra tydligt när pyjamasen är på. Brukar kalla det för "soc-blöja" då det är så slappt att inte orka byta.
Citera
2026-01-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Kanske för att slippa byta så ofta. Jag har iaf reagerat flera gånger på att Lars har en synbart välfylld tung blöja, syns extra tydligt när pyjamasen är på. Brukar kalla det för "soc-blöja" då det är så slappt att inte orka byta.
Låter som att de tänker låta ungen styra när hon vill sluta med blöja…vilket är aldrig
Citera
2026-01-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Låter som att de tänker låta ungen styra när hon vill sluta med blöja…vilket är aldrig
Fast hon är bara drygt två år, hon fyllde två i oktober. Väldigt få är blöjfria eller ens har börjat avvänjas från blöja i den åldern
Citera
2026-01-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Fast hon är bara drygt två år, hon fyllde två i oktober. Väldigt få är blöjfria eller ens har börjat avvänjas från blöja i den åldern

Håller med. Vi gjorde första försöket vid 2 år och 5 månader och då funkade det jättebra direkt. Förstår inte varför man måste stressa fram det om barnet inte själv verkligen vill förstås.
Citera
2026-01-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Blandade ihop det med Voltaren, du har rätt i att det fortfarande är receptfritt men man ska bara ta det ett par dar utan läkarkontakt.

Blev ju helt plötsligt ännu löjligare om Hanna stilar med ett paket Naproxen och kallar det för "starka smärtstillande".
Aja, ont i magen kommer hon få så lyckan kommer vara kortvarig.

Varför måste hon få ont i magen av Naproxen? Jag åt maxdos av det flera dagar i månaden varje månad då jag hade riktigt mycket mensvärk. Mådde prima! Slapp all mensvärk också.
Citera
2026-01-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Varför måste hon få ont i magen av Naproxen? Jag åt maxdos av det flera dagar i månaden varje månad då jag hade riktigt mycket mensvärk. Mådde prima! Slapp all mensvärk också.
Är enig med dig
Citera
2026-01-03, 22:24
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd

Ett par dar är ingen fara men har man det utskrivet av någon anledning så är direktiven att låta magen vila lika många dagar som man intar medicinen. Och max två veckor i taget (magvila i två veckor).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in