2026-01-02, 14:52
Medlem
zoombos avatar
Bedrövligt.
Beställde en sak från ett svenskt apotek den 21/12. Uppskattat leveransdatum var den 23/12.
Vid nyår hade jag forfarande inte fått det och spårade man det så låg det kvar på en postterminal i Sthlm den 22/12.
Företaget skickade då om detta utan att fundera och helt utan kostnad då man ansåg det vara förlorat. Möjligen baserat på tidigare erfarenheter...
Kontaktade då Postnord för att höra vad som gällde.
Ja, avsändaren måste reklamera försändelsen till oss för att vi ska starta en utredning!
Ja men ni har ju redan alla uppgifter och förhoppningsvis kan ni själva se i era system att paketet inte är levererat så det är väl bara att börja utreda tyckte jag?
Nej, då scanning saknas efter den 22/12 måste avsändaren göra en reklamation blev svaret. Jag kunde inte göra det.
På riktigt: ni borde väl själva kunna se alla paket som inte nått sin slutdestination inom rimlig tid och initiera en utredning själva?
Men tydligen inte... eller så vill man inte.
Citera
2026-01-02, 15:42
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
För att dem troligen inte använder den mail som posten påstår.
Jag har ingen mail och telefonnummer till den släktingen.
Jag har bara en adress.

Okej jag förstår men det var ju lite klantigt kanske då hade personen haft spår nummer så är det bara lägga in det i appen så får man avisering när man kan hämta ut det.

Avi lappar gissar jag skickas nästan inga alls idag
Citera
2026-01-03, 17:48
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Okej jag förstår men det var ju lite klantigt kanske då hade personen haft spår nummer så är det bara lägga in det i appen så får man avisering när man kan hämta ut det.

Avi lappar gissar jag skickas nästan inga alls idag

Nja alltså jag har inte träffat henne på 20 år, har lite bilder på
hennes döda mamma som jag tänkte hon ville ha. Jag vet att hon
knappt har en enda bild själv.
Citera
2026-01-03, 18:52
Avslutad
Är det någon mer än jag som reagerar på paketboxarna som de har utomhus? Jag tänker på risken för fukt som till exempel, som skadar paketet och innehållet. Beroende på vad man beställer. Men jag tycker det är dåligt, med fukt och minusgrader. Jag vill ha paketboxarna inne.
Citera
2026-01-11, 11:13
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Är det någon mer än jag som reagerar på paketboxarna som de har utomhus? Jag tänker på risken för fukt som till exempel, som skadar paketet och innehållet. Beroende på vad man beställer. Men jag tycker det är dåligt, med fukt och minusgrader. Jag vill ha paketboxarna inne.

Just postens paketboxar verkar vara dom enda som står utomhus, och iBoxen. Ska man beställa nåt med ett batteri typ en kamera eller telefon och liknande vill man inte låta det ligga alltför länge i deras boxar om det är minusgrader ute.

Dock är ju instabox och budbee inomhus bara i gallerior, turkaffärer så dom kör jag oftast med om inte butiken bara skickar genom posten..
Citera
2026-01-11, 12:09
Avslutad
Citat:
Just postens paketboxar verkar vara dom enda som står utomhus, och iBoxen. Ska man beställa nåt med ett batteri typ en kamera eller telefon och liknande vill man inte låta det ligga alltför länge i deras boxar om det är minusgrader ute.

Dock är ju instabox och budbee inomhus bara i gallerior, turkaffärer så dom kör jag oftast med om inte butiken bara skickar genom posten..

Ja, eller om du beställer någon form av mat. Där har ju temperaturen utomhus olika effekter, beroende på vad du beställer. Och fukten som blir. Jag tycker det är vansinnigt.

Ofta när jag beställer, om jag måste beställa med PostNord, så försöker jag beställa till en inomhusbox. Men ibland är den "full" och de skickar till en box som är utomhus. Det är jobbigt.
Citera
2026-01-12, 12:04
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ja, eller om du beställer någon form av mat. Där har ju temperaturen utomhus olika effekter, beroende på vad du beställer. Och fukten som blir. Jag tycker det är vansinnigt.

Ofta när jag beställer, om jag måste beställa med PostNord, så försöker jag beställa till en inomhusbox. Men ibland är den "full" och de skickar till en box som är utomhus. Det är jobbigt.

Ta då ett ica ombud om du inte vågar chansa
Citera
2026-01-12, 12:48
Avslutad
Citat:
Ta då ett ica ombud om du inte vågar chansa

Ja. Så får det bli framöver. Men problemet med uteboxar kvarstår. Jag tycker det är ett problem som de borde ta bort. Jag vet inte hur PostNord tänkte när de ställde boxar utomhus.

Har det varit mycket inbrott i boxarna som till exempel?
Citera
2026-01-12, 14:56
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ja. Så får det bli framöver. Men problemet med uteboxar kvarstår. Jag tycker det är ett problem som de borde ta bort. Jag vet inte hur PostNord tänkte när de ställde boxar utomhus.

Har det varit mycket inbrott i boxarna som till exempel?

Har faktiskt inte läst nåt om inbrott på dessa boxar konstigt nog, det är nog inte värt risken och man vet ändå inte vilka som är tomma eller om det är ens nåt värt att stjäla.
Citera
2026-01-12, 17:27
Avslutad
Citat:
Har faktiskt inte läst nåt om inbrott på dessa boxar konstigt nog, det är nog inte värt risken och man vet ändå inte vilka som är tomma eller om det är ens nåt värt att stjäla.

Så är det nog. Men jag tänker pundare eller busungar. De kanske skulle göra något? Men jag håller med, jag har inte hört något om det, och förhoppningsvis slipper vi såna problem.
Citera
2026-01-12, 18:24
Medlem
Postmord
Citera
2026-01-13, 14:41
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
När jag fick ett paket innehållandes några saker från en avliden släkting hade paketet gått sönder litegrann så en del saker hade försvunnit. Jag tycker att någon på PostNord borde ha reagerat och snabbt tejpat igen där det gått sönder. Hade gått fixa snabbt. Men tydligen är det inte deras ansvar verkar det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in