2023-06-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Tar PostNord-appen inte hänsyn till vilka utdelningsdagar jag har? Det står att jag ska få en försändelse i postlådan i morgon, men på postnord.se står att nästa utdelningsdag är om tre dagar. Hur dåligt är det?
Varannandagsutdelning gäller bara vanlig post, inte spårbara försändelser.
Citera
2023-06-05, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Varannandagsutdelning gäller bara vanlig post, inte spårbara försändelser.

Ok det låter ju bra. Tydligen delas varubrev klass 1 ut varje dag och varubrev ekonomi levereras inom 3-4 dagar. (Fast det verkar som varubrev ekonomi också är språbart.)
Citera
2023-06-08, 11:23
Medlem
Mike.Andersens avatar
Nu får man inga uppdateringar från PostNords system. Jag gick in på PostNL och deras tjänst visar att min försändelse finns hos ombudet.

Första 5-6 gångerna som jag sökte på försändelsenumret så hittade inte PostNords system någonting. Väldigt märkligt med tanke på att försändelsenumret automatiskt dök upp i appen för drygt en vecka sedan. Det här börjar att bli absurt.
Citera
2023-07-24, 19:17
Medlem
Mike.Andersens avatar
PostNords app visar inte längre någon QR-kod. Surfar man till PostNords hemsida med mobilen så visas det inte heller någon QR-kod.

Det går att komma förbi genom att bocka i desktop läge i webbläsaren.
Citera
2023-08-02, 11:57
Medlem
Mysquos avatar
Två gånger har det hänt mig att paket från utlandet, men inom EU, har ankommit utlämningstället nära mig, fast utan att på något sätt notifiera mig om att jag har ett paket att hämta ut. Eftersom jag inte vet att jag har ett paket att hämta ut så blir det liggande, och fem dagar senare returneras det till avsändaren. Inga SMS, ingen notis i postnord appen, inget mail, ingen påminnelse. Jag har Postnords app och kollar den regelbundet.
Citera
2023-08-16, 20:10
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Någon som vet var jag ska vända mig med detta: igår skulle jag få en viktig hemleverans med livsviktigt innehåll. Som väger massor. Idag får jag sms att paketet inte kunde levereras och finns i grannkommun(!) Jag ringer deras så kallade kundtjänst och får som svar att de var hos mig 10:27 igår men att jag inte öppnade dörren. Igår spelade Sverige semifinal i dam-VM kl 10:00. Så jag var hemma hela morgonen och förmiddagen och kollade på matchen med lågt ljud då jag ogillar kommentatorer och min ringklocka hörs tydligt, jag hör tom. när en person går in genom porten. Jag lämnade inte lägenheten förrän runt 14 då Postnord brukar sluta leverera i området kring kl 13.

Nu vill Postnord där jag pratat med flera olika personer att jag ska betala för ny hemleverans som är hälften av vad produkterna kostade (då var det gratis frakt) och jag skiter i om det skulle kosta 1kr för en ny leverans (ja jag är i fullt Karen mode) och de vägrar ge mig några uppgifter till någon chef högre upp eller liknande och säger att det enda jag kan göra är att boka ny leverans som jag ska betala och de fortsätter säga att det inte finns något annat att göra och när de blir ställda mot väggen så lägger de på luren. Vart anmäler jag idioterna?
Citera
2023-08-27, 18:25
Medlem
Postnord - Dela dina erfarenheter upplevelser

Såg en insändare i en tidning om en man som hade problem med Postnord som vägrade leverera hans produkter, hade en telefonkö på 30 min och blandade ihop grejer när han hämtade dem samt att de tog betalt 250 kr i leveransavgift (en leverans som uteblev).

Har du haft problem med Postnord, eller någon annan leverantör? Lyckades du/de lösa det? Dela gärna din historia och tipsa andra.

(Sökte efter en tråd om erfarenheter och historier med Postnord men hittade ingen, vilket är konstigt eftersom det borde finnas).
Citera
2023-08-27, 18:26
Medlem
Jag bjuder på två historier:
Förra året: Postpoxen vid postombudet, i Skåne, var full så PostNord skickade paketet till Stockholm. Gick inte att få dem att lämna paketet hos varken postombudet i Skåne eller leverera om när boxarna inte var fulla. Det skulle promt skickas till Stockholm och jag förväntades åka över 100 mil, fram och tillbaka, för att hämta paketet.

Efter några samtal med PostNord kundtjänst var deras lösning att jag skulle beställa en likadan produkt till Postnord ombudet och invänta att produkten som var på väg till Stockholm skulle returneras tillbaka till Tyskland. Jag avbokade hela skiten!

Historia 2
För några år sedan: Jag hade köpt en produkt av en säljare som skickat paketet som ett spårbart paket. Postnord tappade dock bort paketet på deras postterminal. Jag försökte få dem att hitta det men de konstaterade att de tappat bort paketet eller att det var stulet.

De vägrade ersätta mig och bad mig kontakta avsändaren om kanske denne kunde ersätta mig istället, men sade att som mottagare står man för hela risken om Postnord skulle tappa bort paketet. Säljaren menade så klart att denne inte har med det att göra och har fullföljt sin plikt. Det är post ord som "tappat bort" paketet på sin terminal.
Citera
2023-08-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flizter
Såg en insändare i en tidning om en man som hade problem med Postnord som vägrade leverera hans produkter, hade en telefonkö på 30 min och blandade ihop grejer när han hämtade dem samt att de tog betalt 250 kr i leveransavgift (en leverans som uteblev).

Har du haft problem med Postnord, eller någon annan leverantör? Lyckades du/de lösa det? Dela gärna din historia och tipsa andra.

(Sökte efter en tråd om erfarenheter och historier med Postnord men hittade ingen, vilket är konstigt eftersom det borde finnas).

Jag tror faktiskt inte att jag känner en enda person som inte varit med om att sitta hemma och vänta på en leverans från PostNord, sett postbilen åka förbi utan att stanna och sen få ett meddelande att ingen var hemma....

Den tror jag att nästan alla jag känner har råkat ut för.
Citera
2023-08-27, 18:49
Medlem
TheGretaResets avatar
Mitt postnord är en 50-årig gubbe som haft samma jobb i år och dar. Det funkar hur djävla bra som helst. De kommer när de skall komma. Jag bor i radhus så det finns ingen portkod och skit.
Klart de kan komma lite närsom på dagen men, han kommer alltid när så är sagt.

När den mannen slutar är det antagligen kört.

Jag har mycket med UPS och Dhl att göra och det går inte att jämföra. Pröva ups får ni se. De har inga egna åkare i Sverige och använder achmeds paket och paraboler. De ljuger om leveransförsök och så vidare.
Citera
2023-08-27, 19:03
Medlem
DoktorNos avatar
Beställde lite grejer på Amazon. Prylarna fanns tydligen i Tyskland och leveransdatum var fem dagar efter beställningsdatum.

En dag senare tog Postnord hand om försändelsen då den kommit till Danmark. En dag senare kom det till en terminal i Sverige och dan efter levererades paketet hemma på altanen under tak, två dagar för tidigt.
Det är ju för jävligt!

Jag kan faktiskt inte påminna mig att jag nånsin haft några som helst problem med Posten/PostNord.
Senast redigerad av DoktorNo 2023-08-27 kl. 19:07.
Citera
2023-08-27, 19:07
Medlem
Har i livet fått flera tusen brev och hundratals paket. Så slår man ut allt strul på dessa så är det fortfarande ett mycket bra track record. Problemet är att man bara kommer ihåg de enstaka gånger som det strulat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in