2020-11-27, 15:06
Medlem
Jag vet att det redan finns oändligt med såna här trådar. Men jag känner att jag bara måste få skriva av min ilska mot PostNord. Jag beställde en ny gamingstol på black week rean på Webhallen torsdagen den 20'e. Jag betalade en extra fraktkostnad bara för att få det levererat snabbare och till dörren istället för till uppfarten. Men jag har varit utan mobil sen två månader tillbaka så jag skrev med när jag beställde den att dem får ringa till min mammas mobil istället då det inte går att nå mig på min mitt nummer. Jag ringde även till PostNord efteråt som extra försäkring för att meddela dem om det ifall Webhallen inte redan hade gjort det (kan även tillägga att jag fick sitta i telefonkö i 119 minuter bara för att komma fram till dem).

Dem sa att paketet skulle komma mellan klockan 11 och 13 på onsdagen veckan därpå. Jag sa att tiden inte passade för att jag har ett jobb att sköta och att jag inte är hemma så tidigt på vardagarna (är någon det ens?). Men då fick jag bara ett drygt svar om att det är dem tiderna som gäller och passar det inte så får jag välja något annat fraktföretag helt enkelt. *Suck* Jahopp det hade jag gärna gjort men skit PostNord var det enda alternativet som fanns. Men jahopp då hade jag inte något annat val än att ta ledigt från jobbet då med en av mina dagar som jag hade sparat till mellandagarna egentligen. Och jag fick övertala min mamma att låna ut hennes mobil den dagen så att jag kunde vara redo med att svara när dem ringde.

Jag satt med dörren till mitt rum öppen och utan hörlurar vid datorn bara så att jag skulle kunna höra när dem ringde och/eller knackade på dörren. Jag kan även tillägga att min dator och skrivbord är direkt framför mitt fönster. Så jag kan se ut direkt ner på vägen och uppfarten från där jag sitter i mitt rum. Men dagen gick och det varken ringde på mobilen eller knackade på dörren. Jag såg heller aldrig någon lastbil/bil från PostNord köra förbi. Och när jag sökte efter tracking koden så stod det att han hade varit här 15:18 men att jag “inte hade varit hemma”. För det första så är det skitsnack då jag hade varit hemma hela dagen. Och för det andra så var det ju isåfall två timmar och 20 minuters försening från när han skulle ha kommit(???).

Jag ringde iallafall till PostNord och efter att ha suttit i telefonkö i 122 minuter så kom jag fram. Och han i kundtjänsten kunde se att chauffören hade kört till helt fel adress som inte ens låg i närheten till där jag bor. *SUCK* Och jag vart vidarekopplad till avdelningen som sköter hemleverans och fick sitta i ytterligare 32 minuters telefonkö. Då var det samma visa igen. Han sa åt mig att se till att vara hemma mellan klockan 11 och 13 på torsdagen. Så jag fick ta ledigt från jobbet en dag till bara för det. Och övertala min mamma att låna ut hennes mobil till mig igen så att jag kunde vara redo på att svara när dem ringde.

Men den dagen gick och samma visa igen. Ingenting hände. Det varken ringde på mobilen eller knackade på dörren eller kom någon bil/lastbil upp för uppfarten. Men den här gången så skedde det ingen uppdatering i trackingen vilket gjorde mig fundersam. Så jag ringde till PostNord IGEN och sitta i telefonkö i 72 jävla minuter till. Killen i kundtjänst sa att det måste ha blivit något missförstånd när jag pratade med hans kollega dagen innan för det hade inte alls bokats in någon ny hemleverans till nu på torsdagen. *UGH* Så jag fick boka in en till jävla hemleverans tills på fredagen och ta ledigt en till jävla dag från jobbet, nu tredje dagen i rad så att min chef blev lagom tjurig på mig. Och jag fick övertala min mamma att låna ut hennes mobil till mig igen en hel dag så hon blev också lagom tjurig på mig då hon själv behöver ha den.

PostNord sa till mig att chauffören skulle komma mellan 11 och 13 och lovade att det inte skulle bli något strul den här gången (jo säkert). Och den här gången så var jag t.om. extra försiktig med att inte missa honom. Jag stängde av datorn och satt och bara stirrade ut genom mitt jävla fönster rakt ner på vägen och uppfarten i två timmar i sträck (jätte kul) med mobilen i näven så att jag omöjligen skulle kunna missa honom. Men klockan gick och ingen kom IGEN. *SUCK* Sen vid 13.40, alltså 40 minuter försent så ser jag en rostig gammal ful lastbil som inte har några som helt PostNords markeringar på sig ställa sig nere vid vägen i korsningen. Killen som kliver ut har däremot PostNord kläder på sig så jag springer ut så fort jag kan och ner till vägen 30 meter bort och hinner precis stanna honom innan han ska köra iväg igen.

Det är en utländsk kille som knappt kan ett ord svenska eller engelska som är röd som en tomat och ger mig världens jävla utskällning på arabiska för att jag inte svarar i telefon när han ringer(???). Och säger att jag är dum i huvudet som fått han att köra runt i cirklar i flera dagar och leta runt efter var jag bor. Jag säger åt honom att han inte alls har ringt till mig och visar honom morsans mobil och alla senaste samtal som bevis. Då provar han att ringa till mig igen och då visar det sig att han försöker ringa till mitt gamla nummer som inte längre är i bruk. *Facepalm* Och att det inte är någon på PostNord som har meddelat honom att det inte går att nå mig på det numret. Och ingen som har gett honom det nya numret till min mammas mobil som jag angav. *UGH*

Jag förklarar situationen till honom och han frågar varför jag är så dum i huvudet som “inte bara köper en ny mobil?”. Och jag försöker förklara att jag inte har haft råd att köpa en ny mobil då jag har gått ner i timmar på jobbet p.g.a. corona och inte har så mycket pengar. Då kallar han mig för en lat ungdom och säger att jag är dum i huvudet som “inte bara skaffar ett annat jobb”. Och att jag “köper sån här skit om jag har dåligt med pengar” och så slänger han ner mitt paket hårt på marken. Och säger att jag ska sluta sova hela dagarna och se till att svara när han står utanför och tutar då han tydligen varit här tre gånger idag(???). (Vilket är en ren lögn då jag suttit vid fönstret och sett ut hela dagen).

Sen så säger han något på arabiska och säger åt mig “att bära upp skiten själv” och drämmer igen bildörren as hårt. Så då står jag där nere på vägen med ett tungt paket på pall på 20kg som jag inte orkar bära upp själv för backen. Så jag får gå och skämmas och knacka på dörren hos alla grannarna men nästan ingen är ju hemma för alla är på jobbet. Hittar en som kan hjälpa mig till slut iallafall och han säger att han har haft liknande erfarenheter med den där chauffören och att han är helt dum i huvudet. Och att har ringt och klagat på honom flera gånger utan framgångar.

Förlåt om det blev en lång text men jag var bara tvungen att skriva av mig då jag är så jävla irriterad och trött på PostNord. Dem måste vara det mest värdelösa jävla företaget i hela Sverige. Sitter i telefonkö till dem nu (IGEN) medans jag skriver det här för att anmäla den där jävla idiot chauffören och skälla ut dem.
Citera
2020-11-27, 15:09
Medlem
Efter allt du redan läst om just hemleverans, så beställer du det ändå ?
Citera
2020-11-27, 15:13
Medlem
xposures avatar
Varför inte bara beställa som vanligt??
Din morsa är säkert snäll nog att köra dig till närmsta utlämningsställe om hon låter dig få ta hennes lur.

P.S Tre dagars ledighet och en gamingstol låter onekligen som att borde bekosta en smärre mobil.
Citera
2020-11-27, 15:24
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Hade och gora med dem forra veckan, de skulle leverera mellan 07:00 och 11:00, de hade alla mina kontaktuppgifter och jag var hemma. Klockan 08:59 far jag ett SMS som sager; "vi har forsokt att leverera till dig men ej lyckats, ditt paket finns att hamta imorgon pa si och sa adress".

Va fan?!

Schenker och Bring daremot, ringer en halvtimme innan leverans, ringer ocksa vid ankomst, bar in prylarna utan besvar. Klass!
Citera
2020-11-27, 15:25
Medlem
Det fanns bara två frakt alternativ att välja mellan och båda var PostNord. Det "vanliga" var gratis hemleverans till uppfarten som skulle ta 5-7 arbetsdagar. Men jag valde det dyrare för 199kr som var leverans till dörren och som bara skulle bara ta 1-3 arbetsdagar. Fast jag hade en kupong sedan ett tidigare köp så den frakten blev gratis iallafall.

Sen så bor jag på landet och har inget körkort. Så jag skulle ha fått åka två bussar in till Norrköping vilket ligger 6mil bort för att hämta det. Och även om jag hade gjort det så hade jag varken orkat bära med mig paketet eller fått ta med mig det på bussen. Och min mamma har körkort men ingen bil. Så hon hade inte kunnat hjälpa mig iallafall. Sen så har jag köpt en ny mobil idag men den kommer inte förns nästa vecka. Jag väntade med flit med att köpa den tills nu på black friday rean så att det skulle bli billigare för mig. Sen så hade jag inte råd tidigare heller då jag får lönen nu den 27'e. Men jo, med tanke på att jag fick ta ledigt från jobbet tre dagar så gick ju den logiken rakt ner i soptunnan:P
Citera
2020-11-27, 15:27
Medlem
Prova DSV..
Där ska du vara hemma mellan 07-16...
Har oxå varit med om att paket ska komma och dom säger dom varit här mm...bara det att övervakningskameran inte någonsin filmat någon PostNord..
Dom är underbetalda o skiter i sitt jobb..
Citera
2020-11-27, 15:29
Medlem
Märkligt att han inte kom i en av PostNords bilar. Istället kom han i en rostig gammal lastbil. Låter skumt tycker jag. Har aldrig anlitat PostNord för hemleverans. Har bara erfarenhet av UPS, Best och budbee och de får 5 av 5 möjliga av mig. 😊👍

EDIT: Har själv sökt jobb ett par gånger på PostNord som paketutkörare men varje gång fått nobben. Tydligen föredrar de arga araber som inte kan varken svenska eller engelska och till på köpet är röda i fejjan och aldrig hört ordet "service minded" samt kör runt i skraltiga lastbilar. Kanske billigare i drift?
Senast redigerad av GUBBKUKEN 2020-11-27 kl. 15:43.
Citera
2020-11-27, 15:29
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Och jag som senast igår tyckte att postnord har blivit så sjukt mycket bättre på sista tiden. Jag och min bekanta var övertygade om att postnord hade varit tvungna att göra sig av med eller omplacera alla inkvoterade "sorteringsmaskiner". Inga trasiga eller försvunna brev längre, alla paket kommer fram.
Citera
2020-11-27, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Och jag som senast igår tyckte att postnord har blivit så sjukt mycket bättre på sista tiden. Jag och min bekanta var övertygade om att postnord hade varit tvungna att göra sig av med eller omplacera alla inkvoterade "sorteringsmaskiner". Inga trasiga eller försvunna brev längre, alla paket kommer fram.
Upplever oxå att det blivit bättre..
Vi har en svensk yngre kille som kör här nu och den senaste tiden har han alltid varit här, trevlig och glad när han kommer..men tror inte dom bra stannar på ett sånt företag..
Citera
2020-11-27, 16:07
Medlem
Har inte haft några problem med Post Nord.
Citera
2020-11-27, 16:31
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
köra runt i cirklar i flera dagar och leta runt efter var jag bor.

Om man kör för Postnord eller andra så ska man väl ha lite hum om adresser, finns ju GPS om inte annat. Det är inte TS problem som kund om budet inte hittar rätt på tre dagar.
Citera
2020-11-27, 16:35
Medlem
Klas-Vegass avatar
Postnord sux bigtime. Jag har dock tur att sista ledet (gubben som kör ut paket är skitbra). Han har jobbat länge....gissar runt 50 år, svensk.
Får se hur länge det varar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in