Citat:
Ursprungligen postat av
Aabbcc123
. Det är du som skriker att allt är övervärderat så då ligger ju bevisbördan på....dig.
Och bevis har presenterats, flertal gånger, problemet är att du vill att jag skall bevisa något för en person som bevisligen saknar förmåga att förstå det han läser.
Du förstod inte skillnaden på "historiska bostadspriser" och "framtida bostadspriser", vilket i sig är rent ut sagt makalöst hur någon inte kan förstå och du läser fel när jag skrev att du uppenbarligen inte bodde i ett ghetto men tyckte andra skulle göra det...
Hur skall man kunna bevisa något för en person som inte kan resonera själv eller ens läsa bevisen som presenteras?
Om man nu misslyckas med sunt förnuft och inte själv kan se att svenska bostäders värdering är på tok för hög så kan man ta stöd av Europeiska Centralbanken som i
en rapport fastslog:
"Real estate valuation methods used by the European Central Bank suggest thatresidential real estate prices in Sweden were overvalued by around 20 % to 55 % as at the third quarter of 2020"
I samma rapport finns även referens till ESRB som menar på att:
"while the ESRB opinion refers to an average overvaluation in the residential real estate market of around 50% as at the first quarter of 2021"
Där har du tillräckligt med bevisning för ändamålet att bevisa att bostäder
är övervärderade, det är inte fråga om tyckte utan det är rent faktum.
Sedan kan man såklart räkna själv på vad som ökat mest, lön eller bostadspriser, och när man kommer fram till att bostadspriser ökat ~7-8 gånger så mycket som lönerna så bör man komma till den korrekta slutsatsen att detta är övervärderat.
Och nej, jag tänker inte gå igenom din självinsamlade data och kontra den eftersom det är brist på trovärdighet kring att du kan ta fram rätt siffror.
Vem bör man lita på? Europeiska Centralbanken, ESRB eller en random nobody på Flashback som kämpar med grundläggande läsförståelse?
Om din data hade presenterat något nyttigt hade du inte suttit här och postat det för andra randoms på Flashback.