Citat:
Ursprungligen postat av
-GG
Min lägenhet kan också kännas kall emellanåt.
Men jag gillar kyla. Och stänger jag om mig antingen in till vardagsrummet eller till sovrummet så blir det bra värme där, så bra att jag inte kan vara där efter ett tag.
Men att köpa ett element och ha det på, på fasta tider borde få upp värmen. Och som sagt, stäng dörren om dig när elementet är i gång.
Uppdatering 2: Fick efter en massa mer klagomål på temperaturen hyresvärden att göra en ny mätning och enligt den här mätningen var det mellan 13 och 16 grader i lägenheten trots att grannarna inte tokvädrade, efter ytterligare gnäll så fick jag en dryg månadshyra som ersättning för ”men i bostad” och hyresvärden drog upp temperaturen rejält så jag hade +20 grader hemma äntligen.
Hyreshuset har nu sålts till en privat hyresvärd och mina galna grannar har tapetserat med stora arga lappar och återigen fixat egna cirkuslösningar (tänk en träkloss på ett hampasnöre fastknutet vid element innanför porten för enkel tokvädring samt långa snören på alla fönster i trapphuset).
Idag när jag kom hem från jobbet så möttes jag av en personal från nya hyresvärden som grejade med namn-tavlan i porten och jag frågade om det var ok att ställa upp porten och han sade att det inte var tillåtet för porten ska vara stängd så att det inte kommer in löst folk. Jag tackade för beskedet och då kommer tokgrannen farande från källaren där hon stått och lyssnat och skrek att ”alla faktiskt har rätt att inte bo i en tvättstuga” samt att hon och hennes mamma polisanmält mig för olovlig fotografering för att jag fotat när dom tokvädrat och stått på vakt vid porten. Jag är inte orolig eftersom det är tillåtet att fotografera i entréer och trapphus och jag fotat öppet och synligt, men fan vad obehagligt.
Killen från nya hyresvärden blev inte glad eftersom tokgrannen skrek som en stucken gris om polisanmälan och att jag vid tillfällen pekat fuck you-finger åt deras dörr 😅😅😅 det är sant att jag gjort det men också rätt obehagligt att veta att dom står och bevakar mig genom sitt titthål… Jävla dårar.
Killen sade att det inte är ok att stå och bråka i trapphuset så jag uppmanade honom att prata med tidigare hyresvärden för att få historiken varpå grannen skriker att dom minsann lämnat klagomål på mig också plus polisanmälan osv osv osv så jag bara gick in till mig och låste dörren.
Bör jag kontakta nya hyresvärden på måndag? Känns verkligen som att jag återigen blev shanghajad till att clowna i deras cirkus och lite orolig att nya hyresvärden kommer tycka att jag är problemet här.