2025-11-26, 13:38
Medlem
Jengmans avatar
Hur går det TS?
Packat flyttlådorna än?
Citera
2025-11-26, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jengman
Hur går det TS?
Packat flyttlådorna än?

Har precis fått lägenhetsbyte godkänt! Känner mig som världens största arsle mot stackaren jag ska byta med dock.

Dårgrannarna vädrar fortfarande och igår var det 17 grader i lägenheten 😭

Om fittgrannarna inte löser sina problem själva kommer det bli en jäkla shitshow när personen jag ska byta med inser vilka grannar den fått…

Ska bli så himla himla skönt att slippa dårarna men samvetet gör det hela minst sagt bittersweet.
Citera
2025-11-27, 02:00
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittgrannarna
Har precis fått lägenhetsbyte godkänt! Känner mig som världens största arsle mot stackaren jag ska byta med dock.

Dårgrannarna vädrar fortfarande och igår var det 17 grader i lägenheten 😭

Om fittgrannarna inte löser sina problem själva kommer det bli en jäkla shitshow när personen jag ska byta med inser vilka grannar den fått…

Ska bli så himla himla skönt att slippa dårarna men samvetet gör det hela minst sagt bittersweet.

Jag förstår att du är desperat att komma därifrån, men att byta lägenhet med någon utan att berätta om varför du gör det är faktiskt riktigt ruttet.
Citera
2025-11-27, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Jag förstår att du är desperat att komma därifrån, men att byta lägenhet med någon utan att berätta om varför du gör det är faktiskt riktigt ruttet.

Jag vet och håller helt med, det är sjukt ruttet att dumpa över problemet fittgrannarna på någon annan som inte heller förtjänar det. Detta bytet är bland det absolut värsta jag gjort och jag kommer få leva med det.

Skrev ett sms till fittgrannarna och berättade om bytet samt uttryckte lite av vad jag och andra skrivit här i tråden men fick reaktion teflonpanna. Dom är jätteglada att jag ska flytta och har inga som helst planer på att lösa sina egna problem.
Citera
2025-11-27, 10:52
Medlem
Be dom dra åt helvete istället, eller så kan du anmäla dom för ofredande om dom håller på för mycket.
Känns som du ger upp för fort enligt mig.
Sen undrar jag vilken hyresvärd du har ? Privat eller kommunal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in