Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Just nu vet man såklart inte mer än vad som går att spekulera i.

Men med tanke på hans intresse för just döda flick/kvinnokroppar så är ju chansen större att uppsåtet var att döda, och inte att tex våldta.

Som jag sagt tidigare, FUP kommer nog bli en skrämmande läsning.

Utgår man från den gamla fupen, så visar han varken intresse för tortyr eller mord. Däremot visade han intresse för döda kroppar och specifikt vaginor. Därefter har han sökt på göra nån medvetslös, rape drug, och man våldtar.
Citera
2026-01-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Då är det nya regler nu. Förr innebar 2+2 nämndemän att rådmannen med sin kompetens avgjorde.

Så är det i förvaltningsrätten, men ej i tingsrätt.
Citera
2026-01-01, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Utgår man från den gamla fupen, så visar han varken intresse för tortyr eller mord. Däremot visade han intresse för döda kroppar och specifikt vaginor. Därefter har han sökt på göra nån medvetslös, rape drug, och man våldtar.
Fast vad kan ha hänt på 6 år... Hans fantasier kan ha utvecklats en hel del.
Citera
2026-01-01, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Jag behöver inte förklara någonting.

Däremot är det upp till åklagare att bevisa att han snackar skit om han påstår att han t.e.x. haft en medhjälpare och inte mördat henne osv... Hänger du med?

Ja, bevisbördan ligger hos åklagaren. Det ska bli intreesant att se vad domen blir. Hoppas att media bevakar rättegången på webben.
Senast redigerad av Braskamin58 2026-01-01 kl. 15:31.
Citera
2026-01-01, 15:29
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Exakt. Och hon kan lätt ha kvävts ihjäl i bilen av den här tomten genom att han gett henne för mycket av något eller lagt henne fel. Därför jag också tänker att styckningen kan ha skett i skogen och att han endast tagit med troféer tillbaka till den lilla stugan. Men tydligen är jag en idiot som inte går med på att styckning måste ha skett i atterfallshuset...
Citera
2026-01-01, 15:30
Medlem
Detta är det korrekta. Mycket svammel i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av VadHarPappaGjort
Det är du som har totalt fel. Jag är aktiv nämndeman.

För det första är det tre nämndemän och en domare i tingsrätt.

Ingen dömer utifrån politiska synpunkter - om så sker så gör man fel och ska skiljas från sitt uppdrag. Man dömer utifrån lagen.

Om två vill fria eller ge ett mildare straff än de två andra - då blir utfallet så. Oavsett vem som är domare eller nämndemän.

Så säger lagen och så döms det i alla svenska tingsrätter, vilket också redovisas i domarna i skrift.
Citera
2026-01-01, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Bara spekulationer. Men jag tvivlar på att offret var så lättlurad. Vilma ser inte ut som en kvinna, utan en transvestit. Läskig dessutom. Jag tror knappast att My själv valde att åka med.
Jag håller inte med dig, kika på bilderna från Facebook och andra bilder som tidigare publiceras här i tråden. Tycker hen stundvis ser ut som en kvinna.
Citera
2026-01-01, 15:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Då är det nya regler nu. Förr innebar 2+2 nämndemän att rådmannen med sin kompetens avgjorde.
Stämmer inte.
Vid lika röstetal har det funnits lagregler om hur frågan ska avgöras till den tilltalades fördel i brottmål.
Det är inte samma sak som att domaren kör över nämndemännen.

Dvs oavsett vilka som röstar för eller imot ska det väga till fördel för den tilltalade.

Nämndemän har alltid haft lika röstvärde som den lagfarne domaren i skuldfrågan. Rådmannen har aldrig haft någon särskild utslagsröst ”p.g.a. kompetens”.

Skröna!
Citera
2026-01-01, 15:33
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tror de med. Han blir exemplet, Ulfen och Strömmer kommer personligen eskortera in fanskapet
Ja Strömmer har nog redan kontaktat åklagaren och sagt att hon ska yrka på förvaring och så blir det nog också.
Citera
2026-01-01, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Nyfiken
Jag håller inte med dig, kika på bilderna från Facebook och andra bilder som tidigare publiceras här i tråden. Tycker hen stundvis ser ut som en kvinna.

Han ser ut som ett psykfall ur en skräckfilm.
Citera
2026-01-01, 15:36
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Mormor då? Finskt påbrå har nämnts. Inte för att det spelar någon roll.

Fel.
Vilma/Robins mormor är också född i Stockholm i Engelbrekts församling...
Citera
2026-01-01, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Jag behöver inte förklara någonting.

Däremot är det upp till åklagare att bevisa att han snackar skit om han påstår att han t.e.x. haft en medhjälpare och inte mördat henne osv... Hänger du med?
De uppgifter som GM lämnar kommer hårdgranskas och jämföras med mobilspår, dataspår etc. Om han har haft en medhjälpare så är det ju inte en jeppe han träffade av en slump 5 min innan, utan kopplingar till annan person finns i GM telefon eller data.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in