2026-01-01, 10:18
  #2605
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är precis rätt. Dekarboxylering heter det. Jag har för övrigt aldrig gjort det med något THC-A-weed som jag har köpt och det gick bra ändå. Men jorrå, du har förstått det helt rätt.
Haha, jag är lite smart ändå.

Det är ju nästan som att det är legaliserat!
Jag kör ju CBD som "kosttillskott" sedan flera år, är det en bra kombo?
Citera
2026-01-01, 10:23
  #2606
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Haha, jag är lite smart ändå.

Det är ju nästan som att det är legaliserat!
Jag kör ju CBD som "kosttillskott" sedan flera år, är det en bra kombo?
Alltså, det gör ju inget men budsen innehåller ju redan CBD. Det är vare sig dålig eller farligt.
Citera
2026-01-01, 10:25
  #2607
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Alltså, det gör ju inget men budsen innehåller ju redan CBD. Det är vare sig dålig eller farligt.
Aha, det visste jag inte. Tack för info. 👍
Citera
2026-01-01, 12:27
  #2608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Det är julhelgen som ställer till det. Postnord hade t ex. uppehåll mellan 24-28 december. De delar bara ut post varannan dag här, vet inte hur det ser ut i övriga landet.

De som pratar om att THC-A kan vara något onaturligt eller skadligt. Kan ni utveckla?
Jag köper buds och kör i ugnen, röker sedan i små agenter.

Jag beställde 16:e. Mailat två gånger utan svar. Skrev i chatten 29:e och fick svar att det var "missat av någon anledning" och skulle skickas omgående med lite extra i brevet. Men ingenting är skickat än.. Skrev en gång till men utan svar. Skulle inte rekommendera Uforia i dagsläget tyvärr. Har dock alltid varit nöjd tidigare..
Citera
2026-01-01, 12:28
  #2609
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banansoda
Jag beställde 16:e. Mailat två gånger utan svar. Skrev i chatten 29:e och fick svar att det var "missat av någon anledning" och skulle skickas omgående med lite extra i brevet. Men ingenting är skickat än.. Skrev en gång till men utan svar. Skulle inte rekommendera Uforia i dagsläget tyvärr. Har dock alltid varit nöjd tidigare..
Ok, bad luck.
Citera
2026-01-02, 10:26
  #2610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Så, för en novis. Om jag köper buds från t ex. Kushy, och deboxar eller vad det heter. Är det då sen som att röka vanligt gräs?

Det som du blir hög på i vanligt gräs när du röker är THCA som omvandlas till THC.

Vanlig cannabis innehåller mestadels thca och väldigt små delar thc som omvandlats av rumstemperaturen.

Det omvandlas vid upphettning till THC som är det verksamma ämnet som är olagligt.

Det är alltså samma mekanism som gör att man inte blir hög av att äta cannabis, utan den måste värmas på nåt sätt före konsumtion.

Svaret är: det är som att röka vanligt gräs utan att decarba det.
Citera
2026-01-02, 18:27
  #2611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Så, för en novis. Om jag köper buds från t ex. Kushy, och deboxar eller vad det heter. Är det då sen som att röka vanligt gräs?

Nej, köper du THCA buds från exempelvis Kushy så får du det värsta marknaden har att erbjuda då våran situation i Sverige tyvärr är sådan.
Dom köper in det absolut billigaste dom kan lagligt, ofta inte mycket mer än 15.000 per kilo, och säljer sedan till ockerpriser. Varför skulle dom köpa THCA av kvalite (USA eller Spanien odlat) när folk ändå köper detta skräp i brist på annat? Så skapas en marknad tills någon ser en möjlighet att köpa in dyrare men ta över hela marknaden.

Det är dom allra billigaste sortens hempa-buds som knappt innehåller cbd eller något annat väsentligt för att skapa den magi som behövs för en ren gammaldags high.

Dessutom är det rullat i vitt pulver, som sätter sig på utsidan av budsen, medans insidan fortsatt är enbart värdelös hempa-bud.

Däremot finns det länder som har det bättre än oss och får riktiga cbd-buds med antingen destilat pressat in i bra cbd-buds, vilket i sin tur kan ge en normal benga. men dessa är ofta väldigt dyra, särskilt dom från CALI där i många fall processen görs redan vid odlingen.

Så, vill du röka THCA av bra kvalite och Någorlunda likt riktigt röka, då måste du ofta beställa från utlandet och det blir både risky (även fast lagligt officiellt) och mycket dyrare än exempelvis beställa Riktigt thc inrikes från darknet eller forum, eller helt enkelt hitta en Reko kontakt i din närhet.

Den THCA som säljs i Sverige är botten av botten, så strunta i vad personen som citerar dig skriver då han skrivit nonsens 30 sidor tillbaka.

Läs alla andra inlägg istället som anser att dessa buds och hasch som säljs är totalt meningslöst och alla inlägg som skriver att det inte ens är THCA i mycket av det som marknadsförs som det.

med allt detta sagt så försvinner poängen med att ens köpa skiten.
Citera
2026-01-02, 19:05
  #2612
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Nej, köper du THCA buds från exempelvis Kushy så får du det värsta marknaden har att erbjuda då våran situation i Sverige tyvärr är sådan.
Dom köper in det absolut billigaste dom kan lagligt, ofta inte mycket mer än 15.000 per kilo, och säljer sedan till ockerpriser. Varför skulle dom köpa THCA av kvalite (USA eller Spanien odlat) när folk ändå köper detta skräp i brist på annat? Så skapas en marknad tills någon ser en möjlighet att köpa in dyrare men ta över hela marknaden.

Det är dom allra billigaste sortens hempa-buds som knappt innehåller cbd eller något annat väsentligt för att skapa den magi som behövs för en ren gammaldags high.

Dessutom är det rullat i vitt pulver, som sätter sig på utsidan av budsen, medans insidan fortsatt är enbart värdelös hempa-bud.

Däremot finns det länder som har det bättre än oss och får riktiga cbd-buds med antingen destilat pressat in i bra cbd-buds, vilket i sin tur kan ge en normal benga. men dessa är ofta väldigt dyra, särskilt dom från CALI där i många fall processen görs redan vid odlingen.

Så, vill du röka THCA av bra kvalite och Någorlunda likt riktigt röka, då måste du ofta beställa från utlandet och det blir både risky (även fast lagligt officiellt) och mycket dyrare än exempelvis beställa Riktigt thc inrikes från darknet eller forum, eller helt enkelt hitta en Reko kontakt i din närhet.

Den THCA som säljs i Sverige är botten av botten, så strunta i vad personen som citerar dig skriver då han skrivit nonsens 30 sidor tillbaka.

Läs alla andra inlägg istället som anser att dessa buds och hasch som säljs är totalt meningslöst och alla inlägg som skriver att det inte ens är THCA i mycket av det som marknadsförs som det.

med allt detta sagt så försvinner poängen med att ens köpa skiten.
Sluta nu din missinformatör, noob, fjomp, mr bigguy, capone, han som vet

Det finns utmärka thca produkter i landet via tex kushy, himmod, swizzle, smoketower..mm..mm

Du är så avundsjuk för du inte sitter på en härlig stach nu. Allt som säljs i landet är tillverkat i utmärka labb i canada, nederländerna, usa. Så fuck off nobben, är insatt i allt från produktion till leden o det är både godkänt av deras livsmedelsverk samt inga farliga tillsatser. allt öppet o offentligt i labb rapporter.

så gå o lägg dig o fortsätt med ditt gatuskräp.
Citera
2026-01-02, 19:43
  #2613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Sluta nu din missinformatör, noob, fjomp, mr bigguy, capone, han som vet

Det finns utmärka thca produkter i landet via tex kushy, himmod, swizzle, smoketower..mm..mm

Du är så avundsjuk för du inte sitter på en härlig stach nu. Allt som säljs i landet är tillverkat i utmärka labb i canada, nederländerna, usa. Så fuck off nobben, är insatt i allt från produktion till leden o det är både godkänt av deras livsmedelsverk samt inga farliga tillsatser. allt öppet o offentligt i labb rapporter.

så gå o lägg dig o fortsätt med ditt gatuskräp.

Vad mogen du är. Och vad arg du blev. har du en shop måntro?

Ja, fortsätt du röka dina hemp-buds rullade i isolat som sätter sig på utsidan som vit frost.
Jag har inte sagt att alla produkter som säljs inrikes är skit, men på dom sidorna du skrev så är det enbart destilat som är värt att köpa, inte budsen eller haschet. I många fall har folk fått helt annat än just THCA till och med vid köp av vapes.
Så vad spelar "labbrapporter" för roll om dom obviously är falska, vid flera tillfällen?

Jag ville bara upplysa om att om han vill köpa just THCA-buds och förvänta sig kvalite så är det dessvärre utlandet som gäller allt som oftastr.

Enorm skillnad på coated och infused buds, men det vet du nog redan då "du har stenkoll"....Inte bara i kvalite, men även väsentlig skillnad i inköpspris.

Det du kan köpa på smoketower för 250 kr grammet (!!!!!) köper dom in för närmare 20 kronor grammet!!!!, lagligt och med expressleverans inom norden.
Och dom kommer fortsätta sälja den sämsta produkten snordyrt så länge folk är villiga att köpa.

Tills några shoppar ser en möjlighet och tar in dyrare Kvalite, då blir andra tvungna att följa efter.

Sluta bidra till en knullad marknad. Om det inte finns någon efterfrågan på skräp så försvinner även skräp-utbud.

https://fernvalleyfarms.com/products/thca-products/thca-flower/

Såna HÄR buds och tillverkningsprocess är någorlunda likt riktigt thc.
Coated hemp-buds är inget annat än Skräp.
__________________
Senast redigerad av golarskjutare 2026-01-02 kl. 20:10.
Citera
2026-01-02, 20:37
  #2614
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Vad mogen du är. Och vad arg du blev. har du en shop måntro?

Ja, fortsätt du röka dina hemp-buds rullade i isolat som sätter sig på utsidan som vit frost.
Jag har inte sagt att alla produkter som säljs inrikes är skit, men på dom sidorna du skrev så är det enbart destilat som är värt att köpa, inte budsen eller haschet. I många fall har folk fått helt annat än just THCA till och med vid köp av vapes.
Så vad spelar "labbrapporter" för roll om dom obviously är falska, vid flera tillfällen?

Jag ville bara upplysa om att om han vill köpa just THCA-buds och förvänta sig kvalite så är det dessvärre utlandet som gäller allt som oftastr.

Enorm skillnad på coated och infused buds, men det vet du nog redan då "du har stenkoll"....Inte bara i kvalite, men även väsentlig skillnad i inköpspris.

Det du kan köpa på smoketower för 250 kr grammet (!!!!!) köper dom in för närmare 20 kronor grammet!!!!, lagligt och med expressleverans inom norden.
Och dom kommer fortsätta sälja den sämsta produkten snordyrt så länge folk är villiga att köpa.

Tills några shoppar ser en möjlighet och tar in dyrare Kvalite, då blir andra tvungna att följa efter.

Sluta bidra till en knullad marknad. Om det inte finns någon efterfrågan på skräp så försvinner även skräp-utbud.

https://fernvalleyfarms.com/products/thca-products/thca-flower/

Såna HÄR buds och tillverkningsprocess är någorlunda likt riktigt thc.
Coated hemp-buds är inget annat än Skräp.
Nej han tror på vad han skriver. Han tror det är bra det han röker.
Citera
2026-01-02, 20:55
  #2615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Nej han tror på vad han skriver. Han tror det är bra det han röker.

Bra att du skrev Tror. Viktig poängtering och anledningen till att jag upplyser folk som tror att det skräpet i form av buds som säljs inrikes är det enda som finns när gäller buds och THCA när verkligheten är att det finns riktigt fina buds, dock inte inte på dom sidorna.
Citera
2026-01-02, 21:16
  #2616
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Bra att du skrev Tror. Viktig poängtering och anledningen till att jag upplyser folk som tror att det skräpet i form av buds som säljs inrikes är det enda som finns när gäller buds och THCA när verkligheten är att det finns riktigt fina buds, dock inte inte på dom sidorna.
Det är inte så kul att sitta på nyårsafton med THCa braj när alla andra röker riktigt. När dom blåste ut röken och det luktade starkt med hasch och mitt varken smakar eller luktar någonting. Satt där skitsugen hela kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in