2025-12-29, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Fast du har fel. All aktiverad (uppvärmd) THCA konventeras till THC och THC lämnar spårämne THC-karboxylsyra i levern även känt som THC-COOH. Det som gör att du får utslag på teststickan.

Däremot så har du helt rätt att vi faktiskt inte har en aning om vad det är i produkterna vi får när vi köper gräs/hasch/extract/vejps.

ps. du har inte en aning om vad du köper på darknet eller på gatan heller.

Hörru Asperger har du inte läst vad jag skrivit? Väl medveten om det då du skrivit det två gånger nu dessutom.

Jo jag har en ganska bra aning då jag oftast lämnar urinprov regelbundet. Mycket av de kommersiella kakorna ger ej utslag på stickorna. Mycket av det som säljs på internet gör inte heller det. Inte allt men en stor del och de flesta företag har samma leverantörer.
(Rökt både dagar innan och samma dag jag lämnat av det mesta och det har varit lugnt, så pass att jag inte ens är orolig för att lämna prover)
Vet dock inte hur det ser ut nu då jag varit ganska lugn och vill inte gambla. Jobbigt o beställa ett lager man inte ens kan röra.

Detta e väldigt vanligt jag trodde fler var medvetna om detta men icke...

Har varit positiv på THC-COOH från gatuhasch. På isolat har jag dock varit de med blev shockad när jag var positiv då jag brukade handla från samma shop och inte vara det.
Citera
2025-12-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cebralpares
Hörru Asperger har du inte läst vad jag skrivit? Väl medveten om det då du skrivit det två gånger nu dessutom.

Jo jag har en ganska bra aning då jag oftast lämnar urinprov regelbundet. Mycket av de kommersiella kakorna ger ej utslag på stickorna. Mycket av det som säljs på internet gör inte heller det. Inte allt men en stor del och de flesta företag har samma leverantörer.
(Rökt både dagar innan och samma dag jag lämnat av det mesta och det har varit lugnt, så pass att jag inte ens är orolig för att lämna prover)
Vet dock inte hur det ser ut nu då jag varit ganska lugn och vill inte gambla. Jobbigt o beställa ett lager man inte ens kan röra.

Har varit positiv på THC-COOH från gatuhasch. På isolat har jag dock varit de med blev shockad när jag var positiv då jag brukade handla från samma shop och inte vara det.

Jag kan bara hålla med. Lämnar också prover med jämna mellanrum och röker några bloss thca vapes kanske 3ggr i veckan. Lämnar prover dagen efter jag rökt ibland, Räcker med att halsa 1L vatten, pissa 3 ggr innan man lämnar prov , har aldrig torskat på det här året jag brukat thca
Citera
2025-12-29, 18:27
Medlem
Citat:

Vad är det du inte förstår?

1.Har du rökt någon produkt som innehåller uns av THC eller THCA så kommer du pissa positivt.

2.Pissar du negativt efter att ha rökt så blev du hög av något helt annat än THC eller THCA.

Ganska simpelt faktiskt och ja, det gäller även gatan, darknet och lagliga hemsidor.
Marknaden är totalt förstörd och det mesta som säljs i haschväg är allt som oftast samma hasch som säljs lagligt på hemsidorna. Olika priser och struktur bara men väldigt ofta samma leverantörer. Och det är jävligt billigt i bulk.

Sverige har dessvärre kanske den sämsta cannabismarknaden i hela Europa för allmänheten. Dom som odlar själva eller känner odlare (alternativt seriösa importörer) är mer lyckligt lottade än dom som är ständigt på jakt efter nästa rus och nästa kran.

Frågan är väl varför du medvetet fortsätter röka och köpa det som inte ger utslag på stickor då det är en tydlig bekräftelse på att det är något fuffens du röker men ändå fortsätter du både sponsra det och inta det i kroppen. DÄRFÖR är marknaden så dålig som som den är, för efterfrågan finns på fejkgrejer.
Senast redigerad av golarskjutare 2025-12-29 kl. 18:41.
Citera
2025-12-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurdiskaHunden
Jag kan bara hålla med. Lämnar också prover med jämna mellanrum och röker några bloss thca vapes kanske 3ggr i veckan. Lämnar prover dagen efter jag rökt ibland, Räcker med att halsa 1L vatten, pissa 3 ggr innan man lämnar prov , har aldrig torskat på det här året jag brukat thca

Hur vet du att det är thca du har rökt om det inte ger utslag för thc efter att du rökt det?
För att "hemsidan påstår det och visat labbrapport"?
Röker du 3 gånger i veckan och har regelbundna prover så spelar det ingen roll om du dricker vatten dygnet runt, det kommer synas om det faktiskt är äkta grejer.

Bara för man blir påverkad så betyder det inte att det innehåller thca.

Jag pissade positivt 4 månader efter att jag slutade röka THC. THCA borde praktiskt inte vara så stor skillnad att det lämnar kroppen nästan omgående som du antyder. Då har vi blivit grundlurade om vad THCA ens är.

"Jag struntar i vad det är så länge jag blir hög och pissar negativt" är tyvärr en inställning dessa säljare av fejk-skit gnuggar fingrarna åt när dom läser och anledningen till att dom tjänar storkovan på något dom köper in för kaffepengar.
Senast redigerad av golarskjutare 2025-12-29 kl. 18:36.
Citera
2025-12-29, 19:28
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:

Vilken trevlig person vi har här... Men du har fel.
Citera
2025-12-30, 09:30
Avslutad
Magic Farmers thca visade sig vara thco och vad alla dessa så kallade thca är egentligen som inte ger utslag vet jag inte. Man kan inte räkna med att det är thca även om det säljs och marknadsförs som det. Så märkligt är det.
Citera
2025-12-31, 07:23
Avslutad
Läste en tråd på reddit att flera där beställt, från förra veckan, av u*for*a och inte fått det ivägskickat än ens.

Så skulle inte beställa därifrån i dagsläget.
Citera
2025-12-31, 07:59
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Läste en tråd på reddit att flera där beställt, från förra veckan, av u*for*a och inte fått det ivägskickat än ens.

Igår ska det ha skickats.
Citera
2026-01-01, 08:01
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards

Det är julhelgen som ställer till det. Postnord hade t ex. uppehåll mellan 24-28 december. De delar bara ut post varannan dag här, vet inte hur det ser ut i övriga landet.

De som pratar om att THC-A kan vara något onaturligt eller skadligt. Kan ni utveckla?
Jag köper buds och kör i ugnen, röker sedan i små agenter.
Citera
2026-01-01, 09:13
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Det är julhelgen som ställer till det. Postnord hade t ex. uppehåll mellan 24-28 december. De delar bara ut post varannan dag här, vet inte hur det ser ut i övriga landet.
I Stockholm också.
Citat:
De som pratar om att THC-A kan vara något onaturligt eller skadligt. Kan ni utveckla?
Jag köper buds och kör i ugnen, röker sedan i små agenter.
Dom vet inte vad dom pratar om. Dessutom så tror dom att naturligt automagiskt är något bra och något som är syntetiskt (alltså tillverkat av människan) är dåligt. Det är inte så kemi fungerar. Tar du två delar väte och blandar med en del syre så får du vatten som är kemiskt oskiljbart från naturligt och destillerat vatten och det gäller för alla substanser som vi kan syntetisera.

Jag förstår att det verkar kontraintuitivt om man inte är van vid att tänka i molekyler, men det är inte mer komplicerat än så.
Citera
2026-01-01, 09:33
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
I Stockholm också.

Dom vet inte vad dom pratar om. Dessutom så tror dom att naturligt automagiskt är något bra och något som är syntetiskt (alltså tillverkat av människan) är dåligt. Det är inte så kemi fungerar. Tar du två delar väte och blandar med en del syre så får du vatten som är kemiskt oskiljbart från naturligt och destillerat vatten och det gäller för alla substanser som vi kan syntetisera.

Jag förstår att det verkar kontraintuitivt om man inte är van vid att tänka i molekyler, men det är inte mer komplicerat än så.
Så, för en novis. Om jag köper buds från t ex. Kushy, och deboxar eller vad det heter. Är det då sen som att röka vanligt gräs?
Citera
2026-01-01, 10:14
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Så, för en novis. Om jag köper buds från t ex. Kushy, och deboxar eller vad det heter. Är det då sen som att röka vanligt gräs?
Det är precis rätt. Dekarboxylering heter det. Jag har för övrigt aldrig gjort det med något THC-A-weed som jag har köpt och det gick bra ändå. Men jorrå, du har förstått det helt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in