Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 02:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Nej han erkände väl direkt? Alltså det här är så fruktansvärt så jag har svårt att ens ta in det. Så otroligt onödigt på alla plan.

Vi måste verkligen börja tala om att låsa in de psykiskt sjuka. Det var ett enormt misstag att stänga ner mentalsjukhusen. Visst, det kan låta taskigt men del människor ska inte gå ute på våra gator. Det gynnar inte någon att vi sätter deras rätt att vara ute i det fria framför livet hos andra.
Han erkände att de var hennes kvarlevor = griftefrid
Citera
2026-01-01, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det jag ser som oerhört intressant är polisarbetet som bedrivits här. Vad visste polisen under tiden han var anhållen i sin frånvaro t ex. och varför väntade de så länge med att gripa honom. Detaljerna om kroppen kommer jag nog att skippa helt, vissa mentala bilder vill jag verkligen inte ha.

Här håller jag med dig, verkligen intressant hur polisen arbetat och hur mycket dom vetat innan gripandet. Dom måste ju ha förstått att hon var död långt tidigare än han blev gripen? Inte kan dom väl suttit på span utan att veta om hon lever där inne?
Citera
2026-01-01, 02:26
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Tror ni Vilma för närvarande har tillgång till internet? Så han läser här? Vad för typ av cell sitter han i nu?

Han sitter i en tom cell om ca 7 kvadrat med inget annat än säng och skrivbord. Är det fortfarande Huddinge som gäller så har han toa på rummet. Där sitter han nu 23 timmar av dygnets 24 timmar iom fulla restriktioner. Han får komma ut på promenad i en inhägnad, på en iskall, skitig yta om några kvadratmeter en timme per dygn. Ingen kontakt med någon annan än häktets personal och sin advokat.
Citera
2026-01-01, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzel
Men om han styckat i skogen var han ju praktiskt taget redan av med kroppen? Enligt vad jag förstått så styckar man hemma på kammaren för att lättare smuggla ut kroppen i flera omgångar i en vanlig väska tex. Är ju lite uppseendeväckande att komma ut ur huset med en hoparullad svintung matta som inte ens går att vika in i bagageluckan för den är så stel. Därför styckar man hemma. Så det är logiskt att han inte hade alla delar med sig.. men visst han kunde haft flera väskor.. men det kan ff väcka uppmärksamhet.
Det borde väl även väcka en del uppmärksamhet att han bar in kroppen i huset. Kan inte ha varit så lätt, även att inte bli upptäckt om det fanns grannar runt om.

Jag funderar fortfarande på om han hade en annan bostad utöver stugan? Vad har kommit fram där?
Citera
2026-01-01, 02:27
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vid en efterföljande husrannsakan i mannens bostad ska ytterligare kvarlevor efter kvinnan ha hittats.
Bra om du hänger med!

Länk?
Citera
2026-01-01, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
Han sitter i en tom cell om ca 7 kvadrat med inget annat än säng och skrivbord. Är det fortfarande Huddinge som gäller så har han toa på rummet. Där sitter han nu 23 timmar av dygnets 24 timmar iom fulla restriktioner. Han får komma ut på promenad i en inhägnad, på en iskall, skitig yta om några kvadratmeter en timme per dygn. Ingen kontakt med någon annan än häktets personal och sin advokat.

Hur övervakad är han? Det vore ju väldigt bra om han fortsätter leva fram till rättegången åtminstone.
Citera
2026-01-01, 02:28
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bissibooh
Både Aftonbladet och Expressen har skrivit det i sina artiklar. Hittar inte rätt artikel nu, kan vara så att de blivit låsta bakom betalvägg nu. Du får leta, men det är fler som läst samma. Läs tråden, finns nog länk någonstans!

Att fler har läst samma är ingen bekräftelse tyvärr. Men om det nu har stått i media har jag missat det ja.
Citera
2026-01-01, 02:29
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Men om han styckat i skogen var han ju praktiskt taget redan av med kroppen? Enligt vad jag förstått så styckar man hemma på kammaren för att lättare smuggla ut kroppen i flera omgångar i en vanlig väska tex. Är ju lite uppseendeväckande att komma ut ur huset med en hoparullad svintung matta som inte ens går att vika in i bagageluckan för den är så stel. Därför styckar man hemma. Så det är logiskt att han inte hade alla delar med sig.. men visst han kunde haft flera väskor.. men det kan ff väcka uppmärksamhet.

Hans googlingar tyder på ett sjukligt intresse för kvinnokroppen och underliv. Tror inte han styckat kroppen av samma anledning som andra styckmördare (för att transportera). Snarare för att ”underhålla” sig med kroppen/kroppsdelarna.. därför tror jag styckningen måste skett hemma på kammaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag kan inte släppa Aftonbladets senaste artikel, där de använt en ”Läsarbild från mars 2024”. Så skumt att det finns en person som både smygfotograferat mördaren på jobbet och som dessutom inte bara skickat bilden till vänner utan även sparat bilden på sin telefon i 2 år. Roligt att bilderna finns kvar idag, men ändå skumt och obehagligt beteende av ”läsaren”.

Jag fotar en massa, har 150.000 bilder på min mobil och raderar kanske 1‰ i bästa fall. Han har dessutom ett utseende/utsmyckning som ganska många skulle reagera på. Att någon fotar honom och skicka bilden till en kompis kanske inte är sååå konstigt, även om jag inte skulle göra så. Tror iaf det mer beror på min höga ålder och mitt behov av att försöka bete mig som man bör.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:

Tänkte mest att kroppen har varit i bilen hela tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Enligt vad jag sett på discovery kommer du med Luminol att kunna se om nån styckats. Ingen kan städa så bra. Särskilt inte en som varit uppe hela natten och våldfört sig på en person. Stuckit till jobb. Styckat... nä jag tror det var en slaktplats som mötte poliserna 😔. Obs bara vad jag tror

Jag tror också att det varit som att kliva rakt in i en skräckfilm. Kan inte tänka mig in i vad de poliser som varit först på plats både vid gripandet men också i bostaden har behövt bevittna. Hoppas dom alla får stöd och hjälp att bearbeta allt.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Problemet med Sverige och svenskar är att man kommer aldrig lära sig. Det fortsätter på samma sätt med låga straff och man är ute för att begå nya grova brott efter nått år. Så fortsätter det och kommer fortsätta.

Precis som med gängkriminaliteten så kommer det bara fortlöpa som vanligt eftersom det inte sker radikala förändringar. Ska vi ha en förändring måste något göras.

Ska saker blir bättre kan vi inte sätta gärningsmannen i första hand som man gör i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in