2025-12-31, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltigt09-
Låter konstigt med tanke på att tändernas rötter sitter ju fast i käkbenet och kan omöjligt flytta på sig. Däremot kan man drabbas av tandlossning då sitter tänderna lösa och kan lossna.

Rötterna kan flyttas, det är precis det som sker när man har tandställning.
Citera
2025-12-31, 23:03
Medlem
Helt riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Ja självklart. Min poäng är att polisen inte sällan ljuger i media för att inte släppa viktig information som kan förstöra hela utredningen.
Citera
2025-12-31, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Jag vet inte hur vissa resonerar i tråden att långa fängelsestraff inte hjälper. Hur tänker ni egentligen? Samhället skyddas så länge vi håller dessa inlåsta. Ja, det kostar pengar men det är en kostnad jag och många andra är villiga att ta för att slippa dessa monster.

En annan aspekt är att hur menar ni att någon som sitter några år ska hinna rehabiliteras, bli bättre om det nu ens är möjligt under den tiden? Ska det finnas något som helst utrymme att vårda någon kriminell så pratar vi om tiotals år.

Ni som snackar om att långa fängelsestraff inte hjälper, vad pratar ni om egentligen?

Väl talat. Vad som fungerar är att återinföra förvaringsstraffet brett (det som förr hette interneringsstraff men togs bort på grund av allt sosse- och vänsterflum i kriminalpolitiken). Samhällsskyddet ska gå före allt annat! Sexualsadistiska mördare ska ska exempelvis aldrig släppas fria.
 De får sexuell tillfredsställelse av offrets lidande och det finns inget botemedel mot deras patologiska böjelser. Politikerna brukar gå ut och förfasas när mord som detta just inträffat, sen begraver de snart skärpningar av straffen i en meningslös utredning flera år. Fler kvinnor kommer mördas. Det är för jävla sorgligt alltihop.
Citera
2025-12-31, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Kl 19 samma kväll som han greps nekar polisen till att ens ha en misstänkt.

Jasså blev han gripen redan kl 19? Ja de berättar nog inte i exakt detalj, det skulle nog bli väldigt förödande om allmänheten visste exakt allt hur de arbetar?
Men hur fick du veta att gripandet var redan kl 19?
Citera
2025-12-31, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenIorten
Rötterna kan flyttas, det är precis det som sker när man har tandställning.

Nu skrev jag om att om man har man snea tänder då har man inte haft tandställning och att tänder kan inte förflytta sig utan påverkan i käkleden så det blir glugg mellan tänderna pga punderi.
Citera
2025-12-31, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jasså blev han gripen redan kl 19? Ja de berättar nog inte i exakt detalj, det skulle nog bli väldigt förödande om allmänheten visste exakt allt hur de arbetar?
Jag skrev att det var då polisen sa att de inte hade en misstänkt. Rättar mig nu och det verkar vara vid 22.45, alltså till och med efter gripandet enligt denna artikeln: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/nya-avsparrningar-i-ronninge-/
De säger även att det inte finns någon frihetsberövad. Vilket det ju fanns. Antar att de ville ge familjen tid att få genomgå den första delen av chocken ifred, eftersom informationen om hennes död och gripandet kom strax innan lunch dagen därpå. Otroligt att det inte läckte på hela den tiden.
Senast redigerad av cyally 2025-12-31 kl. 23:15.
Citera
2025-12-31, 23:13
Medlem
Nationalromantiks avatar
Fel

Tror ni han var inne på Flashback under tiden då man letade efter henne?

Jsg satt här och läste till typ 4 på natten

Han verkar så iskall att det hade fan i mig inte förvånat.
Senast redigerad av Nationalromantik 2025-12-31 kl. 23:14. Anledning: Skrev fel
Citera
2025-12-31, 23:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Läs ordentligt, gripet skedde 21~.
Citera
2025-12-31, 23:18
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Nej de gör de inte. Står arresten inte häktet.
Noll koll

Du har rätt, jag hade fel.
Arresten är väl på polisstationen? Vet inte om han flyttats till själva häktet i Flempan efter häktningsförhandlingen. Men har du insiderinfo är det mycket möjligt det är så.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik

100% och vanlig media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik

Det är klart att han gjorde. Han hade 1,5 dygn på sig att uppdatera sig om vad som hände. Jag tror att han var färdig med henne redan efter första natten. Sedan väntade han med att förflytta kroppsdelarna. Förmodligen har han gömt dem på tomten eller haft dem i en bil under tiden.
Citera
2025-12-31, 23:21
Medlem
Du har fel.
Tänderna sitter inte fast som skruvar i käkbenet. De hålls på plats av parodontalligamentet (en slags stötdämpande bindväv). Det gör att tänder kan vandra lite framåt med åren, vrida sig, “tränga ihop sig” framtill i käken, ändra läge om man tappar en tand eller tuggar snett. Allt detta kan ske utan droger, skador på käkleden eller att man “pundat sönder” något.

Det är normal biologisk remodellering.

Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltigt09-
Nu skrev jag om att om man har man snea tänder då har man inte haft tandställning och att tänder kan inte förflytta sig utan påverkan i käkleden så det blir glugg mellan tänderna pga punderi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in