Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Nej advokaten får absolut inte låta dig röra telefon då ryker hens jobb.
Fram till 21~ dagen hen greps kunde han läsa här, de antar jag vem som helst kunde räknat ut med arslet

Det är en sak med vad man får göra en annan sak vad som går att göra. Men det är kanske inget du reflekterar över.

Så, runt 21 den 27/12.
Citera
2025-12-31, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Hur visste dom att hon var avliden.

Det visste polisen förmodligen när man hittat bilen och tittat in i densamma. När man gjort detta så letade man efter GM och fann honom grävande för att gömma bo
Citera
2025-12-31, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Knappast. Styckningen skedde i panik för att få bort kroppen.

Panik? Vad får du det ifrån?

Det här var ju uppenbarligen helt eller delvis planerat och mördaren har ju även sett till att komma till jobbet i tid samt jobbat en hel dag innan slutförandet.

Den du svarar på här skriver att det kan ha delats online och det är förstås fullt möjligt. Det är inte heller omöjligt att mördaren fått betalt för det i så fall på något sätt.

Att världen är så vidrig vet vi redan. Sedan kan vi hoppas vadsomhelst här som får oss att sova något bättre men du låter fruktansvärt naiv. Tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Har du svårt med logiska slutsatser? Runt 10 på lördag får de dna träff och bestämmer sig för ett gripande. Dom åker till hans adress men han är ju på jobbet som vi vet. De låser upp dörren och kliver in och ser vad de har att göra med, alltså likdelar. Dom backar ut och fortsätter med sitt span tills han fångas på bar gärning i skogen

Hur svårt ska det vara att förstå ett sannolikt scenario utifrån det som har framkommit

Men var det inte så att polishelikoptern plötsligt surrade över Södertälje redan på fredagen? Om uppgifter i tråden stämmer, att 45-åringens bil använts vid brottet, så bör det kanske bero på att 45-åringen visste när GM hämtat bilen i Rönninge på natten och insett att det var vid samma tidpunkt som BO försvinnande?
Så om uppgifterna stämmer ang bilen, så bör de vetat om Vilma ganska fort och kunnat avlyssna GM mobil, men de kanske inte direkt visste att Vilma var just farlige Robin förrän på lördagen utefter träff på dna? Men de bör väl ändå haft span på Robin/Vilmas bostad, redan med start under fredagkvällen? De kanske stod i mörkret och såg genom fönstren vad Vilma sysslade med, om det är ett litet hus han hyr så bör det väl inte varit svårt att konstatera att BO inte längre var vid liv redan då?

Obs bara spekulationer och ingen fakta eller sanning det jag skrivit
Citera
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Inside info suttit där själv

Det står i häktningsprotokollet.
Citera
2025-12-31, 22:44
Avstängd
Citat:
Nej utan polisen uttalar sig vagt och kryptiskt. Tror du vi får veta allt i detta skedet? Du kommer få se, självklart gick dom in i hans bostad det första dom gjorde kl 10 lördag morgon när de beslutade att anhålla. Polisen sa tydligt att prio nummer 1 var att hitta henne vid liv, tror du dom då inte går in i hans bostad det första dom gör. När dom visste att hon inte var vid liv så ville dom fånga honom på bar gärning
Vi får se vem som har rätt i slutändan, inte en chans att de var i bostaden innan han greps i skogen, de kan möjligtvis varit vid bostaden men när bilen inte stod där så kör dom till arbetsplats även och ser honom där sen är de bara att avvakta, tror de fanns poliser både utanför bostaden samt arbetsplatsen så de var garderade om de skulle finnas fler GM's
Citera
2025-12-31, 22:45
Medlem
Ja alkoholskador på fostret fanns säkert. Hon stoppade ju i sig piller också, möjligen redan då. Han har ju liten skalle som verkligen ser avvikande ut för mig och det kan vara ett tecken på FAS läste jag nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Renotjosken
Ur artikel i dagens nyheter:

Vilken jävla idiot.. och intressant gärningsmannaprofil..
Off topic:
Det finns ett äldre kriminalfall som jag är särskilt intresserad av, där jag tycker gärningsmannen verkar vara av samma typ (på gränsen till förståndshandikappad och svårt att förstå andra människor); morden på Malmö östra sjukhus. ”Inkompetent, men farlig”

Är det fetalt alkoholsyndrom som orsakar denna typ av skräpmänniska? Trans-Robban ser absolut ut som exemplet i wiki-artikeln på ungen med de smala slöa ögonen.. ”Blepharophimosis” heter symtomet:
https://en.wikipedia.org/wiki/Blepharophimosis
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Han satt där när häktningsförhandlingen hölls åtminstone. Helix är i Huddinge så där blir han nog kvar till det är anstaltsdags för honom.
Så snabba är dom inte, på helix är han runt en månad sen häktet igen tills de är dags för rättegången, ingen lyx direkt
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag tänker en obehaglig mix av Francis Dolarhyde, Jame Gumb, Jeffrey Dahmer och en släng av han Gyllensvaan som mördade paret i Mjölby.

Vi ska kalla honom ”mördar-Robin” i fortsättningen?
Citera
2025-12-31, 22:46
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renotjosken
Ur artikel i dagens nyheter:

Vilken jävla idiot.. och intressant gärningsmannaprofil..
Off topic:
Det finns ett äldre kriminalfall som jag är särskilt intresserad av, där jag tycker gärningsmannen verkar vara av samma typ (på gränsen till förståndshandikappad och svårt att förstå andra människor); morden på Malmö östra sjukhus. ”Inkompetent, men farlig”

Är det fetalt alkoholsyndrom som orsakar denna typ av skräpmänniska? Trans-Robban ser absolut ut som exemplet i wiki-artikeln på ungen med de smala slöa ögonen.. ”Blepharophimosis” heter symtomet:
https://en.wikipedia.org/wiki/Blepharophimosis

Precis det son jag har skrivit tidigare i tråden. Han är stenkorkad. Ointelligent.
Det kan bland annat vara orsakat av att morsan söp när han låg i magen. Det kan också vara medfött (utan en supande mamma).
Citera
2025-12-31, 22:47
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entilltomte
Han kommer byta namn till My, eller ngt annat sjukt så snart han har möjlighet, han kommer alltid vara störde Robin.

Så kan det vara, men just nu heter han Vilma, och då är det det vi ska kalla honom.
Citera
2025-12-31, 22:47
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Har du svårt med logiska slutsatser? Runt 10 på lördag får de dna träff och bestämmer sig för ett gripande. Dom åker till hans adress men han är ju på jobbet som vi vet. De låser upp dörren och kliver in och ser vad de har att göra med, alltså likdelar. Dom backar ut och fortsätter med sitt span tills han fångas på bar gärning i skogen

Hur svårt ska det vara att förstå ett sannolikt scenario utifrån det som har framkommit

Ja, jag har svårt att tro på detta och att polisen skulle agera så här.

Jag tror att hon styckades i skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in