2025-12-31, 11:25
Medlem
Lemonade.347s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
Visa källa på dina påståenden om att lokalsamhället bevakade honom.
Utöver det verkar din far vara riktigt efterbliven som inte hört talas om mordet.
Dom gick ut i aftonbladet igår och pratade om det. Tyvärr verkar den artikeln vara låst nu men den fanns. Jag kan gärna länka den om du vill
Och jo, han hade hört om det. Han hade inte hört om vem gärningsmannen var bara. Du vet, han sitter inte med en telefon i ansiktet hela dagarna.
Citera
2025-12-31, 11:28
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Ett steg på vägen.

Definitiv. Förslag som funnits länge, men som tidigare socialdemokratiska regeringar inte velat införa.

Det har - äntligen - skett en svängning i samhället där nuvarande regering/beslutsfattare - också äntligen - blivit alltmer klara över hur är viktigt det är att skydda de oskyldiga och skötsamma från de misskötsamma och farliga som sedan 70-talet har omhuldats in absurdum.
Sannolikt bidrar den här hemska händelsen ytterligare till klarsyn och förbättringar.
Citera
2025-12-31, 11:30
Avstängd
Vad gäller pappan som avled 22 juli 2023 var han folkbokförd i Norrby (Haninge kommun) när han avled men hade särskild postadress med ”poste restante”, dvs posten hämtas ut vid postkontor. Antingen var det ett sätt att dölja sin faktiska boendeadress eller så hade han inget boende. Även mamman var dock vid tidpunkten skriven på samma adress i Norrby så kanske att de faktiskt bodde där…
Citera
2025-12-31, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Inrespaning och taktik, de gick inte ens ut med människorov för att de hade sån kontroll efter svaren från NFC... Men jag ser de väldigt osannolikt att de ska hittat likdelar innan han greps i skogen på kvällen

Leta så finner du att dom hittat likdelar i just hemmet!
Citera
2025-12-31, 11:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
För att dom inte gick ut med det tidigare än så pga utredningen. Antagligen huvudet han försökte gräva ner när han greps!
Dom gick aldrig ut med nåt överhuvudtaget förens PK
Huvudet borde sparats i hemmet för de hände ju den riktiga Wilma
Citera
2025-12-31, 11:31
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Klasskamrater minns honom som ett barn som fascinerades av krig och skräckfilmer, va fan alla blir inte styckmördare.
Citera
2025-12-31, 11:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Leta så finner du att dom hittat likdelar i just hemmet!
Häng med lite är du snäll, de hittade likdelar vid en husrannsakan som skedde efter han greps i skogen. Där hittades kanske huvudet i folie, varför tror du han heter vilma andersson?
Citera
2025-12-31, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Funderar i banor runt att det hela är noga uttänkt.

Tänker att det jag läst ( har inte ens försökt läsa ikapp tråden) ändå lutar åt en personlighet där det finns en fixering vid avlidna kvinnokroppar bl a.

Jag får lira på sin tolkning av hans tidigare sökhistorik. Jag har inte hunnit läsa tidigare FUP.

Intressant är att veta:

Har stugan hyrts kort innan mordet
Har han hyrt bil(en) nyligen
Har han rekat området
Har han gjort inköp före mordet, typ tigersåg, teijp, buntband. Om han nyligen hyrt stället, är det väl anmärkningsvärt att ha vissa attiraljer i sin ägo, särskilt att ha dom med sig ( i en hyrbil?).

Jag kan absolut tänka mig att hans tankevärld har snurrat runt att kidnappa och mer. Att han kört runt för att se ut en bra plats för att kunna följa en kvinna, och ha överblick över att hon är ensam. Tänkt ut sätt att sedan kunna övermanna henne, och ha en bra flyktplan.

Tror även att han kan ha rekat platser innan mordet och en plan för hur han ska kunna göra sig av med en kropp.

Jag tror faktiskt att han kan vara en seriemördare i sin vagga, och att han har kanske tidigare gjort försök, förföljt någon men kanske inte lyckats, blivit avbruten eller ” bara” testat sig fram för att kunna utföra det ”ultimata” brottet.

Tänk bara om han inte lämnat kvar sitt mördar/ kidnappningskit! Tänk om hans dna inte funnits sparat!

Den tio- prisa flickan som lyckades fly, hon har inte bara lyckats rädda sitt eget liv. Hon har lyckats få fast en mycket farlig person och förmodligen räddat andra framtida offer. Fruktansvärt för My och alla hennes nära, som dock tyvärr fick betala med det högsta och värsta tänkbara priset.

Möjligen har hennes mobil följt med honom en bit innan den dog. Han själv kanske inte hade med sin egen, eller haft den avstängd inom lämpligt område?

Är ganska nyfiken över hur polisen letat sig fram till andra områden som runt Uttran, Malmsjön mm.

Och kan inte släppa de värsta av värsta tankar; kunde polisen avvärjt mordet eller styckningen??

Bilen som vi såg med paintball utrusningen som tillhör MGM verkar vara samma bil som som syns på street view utanför Tärnstigen i Södertälje.
Bilden är tagen augusti 2024, tyder på att MGM har hyrt där ett tag.

Om man tittar noga i vindrutan på bilen som syns i street view så ser man att det sitter en ledramp som liknar den som polisbilarna har. Man kan även se att det är varselljackor i sätena.
Kan MGM ha utgjort sig för att vara polis?…
Citera
2025-12-31, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Men det förstår han ju. Han förstod bl a att han inte skulle kunna utföra brottet om hon inte var ensam, och valde därför en tid mitt i natten för att öka sannolikheten att hon skulle vara ensam. Sen har han försökt göra sig av med kroppen, alltså förstår han att mord är ett brott för han har försökt dölja brottet. Då kan man inte använda ett ”insanity defense”. Och inte få rättspsykiatrisk vård heller under normala omständigheter. Han är alltså inte korkad, han saknar bara empati. Det räcker inte för att slippa fängelse.

Han visste nog vad han har gjort eftersom han grävde ner kroppen. Och han hoppades kanske på att allt skulle gå vägen, men se det gjorde det inte. Han blev nog väldigt snopen då polisen grep honom på bar gärning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Nu senast sannolikt Menigo i Årsta.

Det ÄR menigo i Årsta. Obehagligare kollega får man leta efter. Ord från en bekant som jobbar där.
Citera
Medlem
Lemonade.347s avatar
Citat:
Häng med lite är du snäll, de hittade likdelar vid en husrannsakan som skedde efter han greps i skogen. Där hittades kanske huvudet i folie, varför tror du han heter vilma andersson?
Det hade fan inte förvånat mig om dom gjorde det. Sjukare individ får man leta efter
Citera
2025-12-31, 11:35
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Dom gick aldrig ut med nåt överhuvudtaget förens PK
Huvudet borde sparats i hemmet för de hände ju den riktiga Wilma
Han kanske gör en omvänd Wilma för att trolla lite: de kommer hitta kroppen - förutom huvudet.
Ingenting förvånar mig i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in