2026-01-12, 01:25
Medlem
Ja det är hans konto, en vän till honom nämnde bla det smeknamnet.
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseldoris111
Vet inte om det här redan tagits upp?

Hans pappa verkar ändå följt fightkonto, arlandaspotters, en del poliskonton, Gunilla Perssons dotter (hon ser ju rätt ung ut och lägger ut ganska lättklädda bilder ändå)

Så våld, flygplan, unga tjejer, poliser, det är ändå inte omöjligt att det är pappan som kanske väckt något i sonens hjärna.

Funderar även på kontot bombardemagnus, kan det vara pappans konto också? Står Stefan i själva profilen samt följer Robin och vad jag misstänker är farmor och övriga släktingar. kan såklart vara någon annan som jag hänger ut nu… men det kontot följer ännu mer poliskonton, något konto som verkar göra pranks med pruttar(om detta ens är pappans andra ig så är det väl ändå ett samband med lukter också..), varningskonto för pedofiler osv. I övrigt rätt identiska följare som hans vanliga ig tror jag.
Och det kontots profilbild är ju också ”lite samma vibe” som om han skulle skämta om unkna snippor till sin son även om den jämförelsen inte är helt rättvis, om det nu ens är han osv.

Även bror verkar också vara väldigt intresserad av brott o poliser o skräckhistorier.
Citera
2026-01-12, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lioninacoma
Har missat. Var kan jag se pappans sociala medier? Hitta Stefan via bombardemagnus

Steffehjert tror jag, och förmodligen är bombardemagnus också, men vågar ej lova.
Är bombardemagnus kontot hans också blev jag väldigt illamående av en bild som postats av ett konto han följer, även om pappan såklart inte är den skyldiga i varken detta mord eller vad det kontot postat just då. Usch fyfan
Citera
2026-01-12, 01:37
Medlem
Citat:
Steffehjert tror jag, och förmodligen är bombardemagnus också, men vågar ej lova.
Är bombardemagnus kontot hans också blev jag väldigt illamående av en bild som postats av ett konto han följer, även om pappan såklart inte är den skyldiga i varken detta mord eller vad det kontot postat just då. Usch fyfan

Steffehjert är garanterat hans konto. Följs av Robin
Citera
2026-01-12, 01:39
Medlem
När det gäller mamman har VA tydligen själv sagt i gamla förhören att hans mamma inte fick hjälp för sitt blandbruk.

Det är mycket möjligt att hennes demens har sitt ursprung i långvarigt alkohol/tablett missbruk.

Hon har bedövat sig rejält i så fall.
Citera
2026-01-12, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lioninacoma
Steffehjert är garanterat hans konto. Följs av Robin

Ja det är bekräftat sedan tidigare jag var bara inte 100% säker på att jag skrev rätt för var inne och snokade på den andra 😎 även bombardemagnus verkar stämma enligt en släkting att det är hans konto.
Citera
2026-01-12, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Men undrar varför socialtjänsten skulle ha tagit hand om GM i yngre ålder? Han kanske inte visade tecken på att fara illa, även om föräldrarna kan ha varit udda. Inte heller verkar det som om det gick dåligt för honom i skolan, åtminstone inte om man kan tro tidigare uttalande.
Tror inte socialtjänsten skulle ha haft något att invända då han trots allt hade mamma och pappa, bror och farmor.
De rycker gärna bort barn från föräldrar som är udda. Ännu svävar vi i ovisshet hur RobinVilma och brorsan hade det hemma. Det finns ju annan hjälp än att rycka barnen. De hade exempelvis ha fått en kontaktfamilj eller liknande.
Citera
2026-01-12, 03:45
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Tidslinjen är min skapelse.

Finns i sammanfattningen. Sida 1 inlägg 1.

Tidslinjer som du gör har en enorm nytta. Hjälpt mig i flera trådar tidigare, att hitta tillbaks bland all info som postas i ”snabba” trådar. Tackar och bockar
Citera
2026-01-12, 05:08
Medlem
Bilden där GM är barn och sitter i en båt och uttryckslöst håller upp en fisk, är märklig. Tror att den visar relationen till den som knäpper bilden, en person som inte är glad och som därför inte lyckas smitta av sig av sin glädje på sitt barn. I grunden kanske biiden är en del av en relation som helhet. Känslomässigt död.
Citera
2026-01-12, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Å va de ChatGPT som skrev detta? Tror många undrar om hur denna galning levt sitt liv bland oss och andra och vilka faktorer som gjort att han utvecklat dessa sjuka saker.

Ingen tycker synd om honom.

Du vet inte om Robinföräldrar varit förövare eller vad som hänt där. Man kan bara spekulera. Det finns självklart möjlighet att Robin varit utsatt och att det gjort att han blivit ett monster.

Det kan också vara ett slag i huvudet, hjärnskada.

Det kan också bero på gener.

Fontalkrocken gjorde nog sitt till det värre än vad det var innan.
Citera
2026-01-12, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strangerpeople
Allt är inte alla andras fel inte ens gränslösa föräldrars! GM är inget offer han är en förövare.

Där håller jag med. Det är trots alkoholdement (?) mamma, bortgången pappa och farmor samt avsaknad av umgänge med nära släktingar just GM som bär skulden till dådet.

Det finns sjuka människor som är programmerade med en förvrängd syn på olika saker och som är oförmögna att relatera till ett normalt liv i samhället. De kan ha haft en bra uppväxt och erbjudits allt som finns att få men har ändå spårat ur.

Intressant också att folk så ofta leder in på att förövare måste ha blivit sexuellt utnyttjade av någon förälder under sin barndom.
Citera
2026-01-12, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
När det gäller mamman har VA tydligen själv sagt i gamla förhören att hans mamma inte fick hjälp för sitt blandbruk.

Det är mycket möjligt att hennes demens har sitt ursprung i långvarigt alkohol/tablett missbruk.

Hon har bedövat sig rejält i så fall.

Tänker utifrån det du skrivit, om uppgiften att hon led av psykisk ohälsa, möjligtvis egentligen var just tidig demens?

Men troligtvis kan man ju gissa att den tidiga demensen i sig, berodde på alkoholmissbruk men det kanske övergick till blandmissbruk senare pga demensen, särskilt om ingen förstod att det var just tidig demens?

Obs..Kan inte mycket om demens så bara en spekulation och ska inte tas som en sanning öht
Citera
2026-01-12, 07:35
Medlem
Citat:
Vet inte om det här redan tagits upp?

Hans pappa verkar ändå följt fightkonto, arlandaspotters, en del poliskonton, Gunilla Perssons dotter (hon ser ju rätt ung ut och lägger ut ganska lättklädda bilder ändå)

Så våld, flygplan, unga tjejer, poliser, det är ändå inte omöjligt att det är pappan som kanske väckt något i sonens hjärna.

Funderar även på kontot bombardemagnus, kan det vara pappans konto också? Står Stefan i själva profilen samt följer Robin och vad jag misstänker är farmor och övriga släktingar. kan såklart vara någon annan som jag hänger ut nu… men det kontot följer ännu mer poliskonton, något konto som verkar göra pranks med pruttar(om detta ens är pappans andra ig så är det väl ändå ett samband med lukter också..), varningskonto för pedofiler, stridsmaskin (även detta hade väl Robin ngt slags intresse av förr?) osv. I övrigt rätt identiska följare som hans vanliga ig tror jag.
Och det kontots profilbild är ju också ”lite samma vibe” som om han skulle skämta om unkna snippor till sin son även om den jämförelsen inte är helt rättvis, om det nu ens är han osv.

Även bror verkar också vara väldigt intresserad av brott o poliser o skräckhistorier.
Mycket intressant info.
Med varningskonto för pedofiler, menas då att pedofiler varnas eller att allmänheten varnas för pedofiler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in