Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 11:35
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Dom gick aldrig ut med nåt överhuvudtaget förens PK
Huvudet borde sparats i hemmet för de hände ju den riktiga Wilma
Han kanske gör en omvänd Wilma för att trolla lite: de kommer hitta kroppen - förutom huvudet.
Ingenting förvånar mig i detta fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ok, men jag tror inte att någon tjej skulle frivilligt hoppa in i hans bil. Med all respekt för din teori så ser GM inte ut som en kvinna .Behövde BO ens skjuts? Jag tror att hon överfölls av GM, inte att hon lockades in i hans bil.
Någon hade ju hört kvinnoskrik
Citera
Medlem
Citat:
Häng med lite är du snäll, de hittade likdelar vid en husrannsakan som skedde efter han greps i skogen. Där hittades kanske huvudet i folie, varför tror du han heter vilma andersson?

Foliehatt? På lördagsmorgonen vid 9 kom svaren från NFC då var GM på jobbet! Vid 10 tiden besökte dom hemmet och GM var inte där. Sen står det dom hittat likdelar i hans hem! Du ifrågasätter allt men kollar ej upp.
Citera
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Vet ni om Robin har norskt påbrå?

Hjert låter väl norskt? Tror att det var från pappans sida.

Säbb var väl från mammans sida? Med släkt i Dalarna/Rättvik?
Citera
2025-12-31, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Leta så finner du att dom hittat likdelar i just hemmet!

Finns det skrivit i media? Länk?
Citera
2025-12-31, 11:37
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Om det nu stämmer att *obin är 174 cm och 56 kg, så måste han ju haft hjälp av Pe* på något sätt med BO.

Inte lätt att bära någon som är medvetslös, särskilt inte när man är en spinkig liten krabat.
* = R
Måhända indikerar den "kvarglömda" hammaren, buntbanden och handsken att den vuxna My var betydligt svårare att slita in i bilen än förspelet med den 10-åriga flickan som smet ut från bilen 2019. Vilma har haft åtskillig tid på sig att planera detta vilket gör lämnandet av dom tekniska bevisen anmärkningsvärt klumpigt. Vilket styrker att My gav Vilma en fight Vilma inte räknat med. Osökt leds tankarna till hammare - huvud vilket kanske gör att huvudet måste hittas (fallet Wilmas huvud i garderoben i minne) för att fastställa dödsorsak. Vidare visa valet av vuxet offer vid tiden kl 01:20-isch, för den pedofildömda Vilma svårigheten att hitta ett barn att förlusta sig på.
Citera
2025-12-31, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignion
Bilen som vi såg med paintball utrusningen som tillhör MGM verkar vara samma bil som som syns på street view utanför Tärnstigen i Södertälje.
Bilden är tagen augusti 2024, tyder på att MGM har hyrt där ett tag.

Om man tittar noga i vindrutan på bilen som syns i street view så ser man att det sitter en ledramp som liknar den som polisbilarna har. Man kan även se att det är varselljackor i sätena.
Kan MGM ha utgjort sig för att vara polis?…

Personen har kört en Saab som sett identisk ut som de gamla civilbilarna, extra backspeglar, pig tail och ljusramper, dessutom varselväst på stolarna för att efterlikna just civilpolis
Citera
2025-12-31, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Funderar i banor runt att det hela är noga uttänkt.

Tänker att det jag läst ( har inte ens försökt läsa ikapp tråden) ändå lutar åt en personlighet där det finns en fixering vid avlidna kvinnokroppar bl a.

Jag får lira på sin tolkning av hans tidigare sökhistorik. Jag har inte hunnit läsa tidigare FUP.

Intressant är att veta:

Har stugan hyrts kort innan mordet
Har han hyrt bil(en) nyligen
Har han rekat området
Har han gjort inköp före mordet, typ tigersåg, teijp, buntband. Om han nyligen hyrt stället, är det väl anmärkningsvärt att ha vissa attiraljer i sin ägo, särskilt att ha dom med sig ( i en hyrbil?).

Jag kan absolut tänka mig att hans tankevärld har snurrat runt att kidnappa och mer. Att han kört runt för att se ut en bra plats för att kunna följa en kvinna, och ha överblick över att hon är ensam. Tänkt ut sätt att sedan kunna övermanna henne, och ha en bra flyktplan.

Tror även att han kan ha rekat platser innan mordet och en plan för hur han ska kunna göra sig av med en kropp.

Jag tror faktiskt att han kan vara en seriemördare i sin vagga, och att han har kanske tidigare gjort försök, förföljt någon men kanske inte lyckats, blivit avbruten eller ” bara” testat sig fram för att kunna utföra det ”ultimata” brottet.

Tänk bara om han inte lämnat kvar sitt mördar/ kidnappningskit! Tänk om hans dna inte funnits sparat!

Den tio- prisa flickan som lyckades fly, hon har inte bara lyckats rädda sitt eget liv. Hon har lyckats få fast en mycket farlig person och förmodligen räddat andra framtida offer. Fruktansvärt för My och alla hennes nära, som dock tyvärr fick betala med det högsta och värsta tänkbara priset.

Möjligen har hennes mobil följt med honom en bit innan den dog. Han själv kanske inte hade med sin egen, eller haft den avstängd inom lämpligt område?

Är ganska nyfiken över hur polisen letat sig fram till andra områden som runt Uttran, Malmsjön mm.

Och kan inte släppa de värsta av värsta tankar; kunde polisen avvärjt mordet eller styckningen??

Japp, verkar lida av grov parafil problematik. Helt fixerad av nakna, stinkande vaginor. Oskuld vid bortförandet av den 10 åriga flickan och lär vara än idag. Bortförandet 2019 skedde under hans sista semestervecka och detta mord skedde troligen under hans julledighet. Gissningsvis blev fantasierna inte tillräckliga så han agerade ut.

Detta kommer han skylla likt bortförandet på omgivningen och samhället. Senaste tiden har varit turbulent för honom med dödsfall inom familjen och hans mamma på demensboende.

Nu spekulerar jag, men jag tror styckningen skedde på fredagen. Har svårt att tro att polisen utan 100% vetskap om hon var död och styckad, skulle vänta 10 timmar med att gripa honom. Polisen kan ha gjort husrannsakan i stugan på lördagen medans han var på jobbet och då hittat kroppsdelar (men inte alla). I hopp om att han skulle leda dom till resten så lät dom honom hållas tills han åkte ut för att gräva ner det han hade i bilen.
Citera
2025-12-31, 11:38
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
Visa källa på dina påståenden om att lokalsamhället bevakade honom.
Utöver det verkar din far vara riktigt efterbliven som inte hört talas om mordet.
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
Dom gick ut i aftonbladet igår och pratade om det. Tyvärr verkar den artikeln vara låst nu men den fanns. Jag kan gärna länka den om du vill
Och jo, han hade hört om det. Han hade inte hört om vem gärningsmannen var bara. Du vet, han sitter inte med en telefon i ansiktet hela dagarna.

– Det var nästan som ett skämt. Jag ringde polisen, allt de sa var att han hade avtjänat sitt straff. Man kan fundera om det är rimligt, säger en boende i området.

Snart väljer flera Ingaröbor att göra något drastiskt. I olika chattgrupper börjar de kartlägga mannens rörelsemönster, för att varna andra familjer om var mannen befinner sig.”
———————
Tidig sommar samma år lämnar mannen Ingarö för gott. Senare ska han byta namn till Vilma Andersson och bo på flera olika adresser.
—————-
Tomas tror i efterhand att han och grannarnas varningar gjorde att den misstänkte mördaren kände sig iakttagen, och till slut valde att lämna Ingarö.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XMgn5n/tomas-varnade-for-misstankte-mordaren-kan-inte-saga-att-jag-angrar-det
Senast redigerad av coli 2025-12-31 kl. 11:47.
Citera
2025-12-31, 11:40
Medlem
Citat:
Häng med lite är du snäll, de hittade likdelar vid en husrannsakan som skedde efter han greps i skogen. Där hittades kanske huvudet i folie, varför tror du han heter vilma andersson?

Har du länk till detta? Jag har bara läst i media att han blev gripen på bar gärning i skogen då han höll på att hantera kroppen.
Citera
2025-12-31, 11:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Foliehatt? På lördagsmorgonen vid 9 kom svaren från NFC då var GM på jobbet! Vid 10 tiden besökte dom hemmet och GM var inte där. Sen står det dom hittat likdelar i hans hem! Du ifrågasätter allt men kollar ej upp.
Enligt flera uppgiftslämnare till TV4 Nyheterna skedde gripandet samtidigt som mannen höll på att gräva ner kroppsdelar. Vid en efterföljande husrannsakan i mannens bostad ska ytterligare kvarlevor efter kvinnan ha hittats.
Står inget nånstans om en husrannsakan innan gripandet i skogen. Dags att vakna nu för din del
Citera
2025-12-31, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
Du har nog rätt i sak i den första meningen, däremot ser jag inte samma problem i den andra, vi har allt för mycket mord på grund av grava psykiska tillstånd för att inte agera, ganska nyligen tilläts en person slita ut ögonen på en annan, efter frisläppandet från ett slaktmaskmord på sin sambo, hur sjukt är inte det?
Tror att vi tyvärr har ett systemfel, det borde vara lättare att tvångsinta farliga personer och låsa in dom för gott.
Jo, jag kan hålla med i teorin. Rent praktiskt tror jag det blir problem. Dels för att vi säkert lär låsa in en och annan ofarlig ifall vi sänker ribban. Och så då att det skulle kosta en väldig massa pengar och kräva stora personella resurser om vi skulle tvångsvårda fler än vi gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in