Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 00:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Övermanna och övermanna.. i media har det talats om sladdspår. Han kan ju ha kört på henne, så att hon fallit till marken och sedan klippt till henne (dvs slagit ihjäl henne) med den hammare, som hittades.

Påkörning. Ett mycket trovärdigt scenario . Så gjorde ju Philip West i Danmark när han kidnappade trettonåriga Filippa i Danmark. Han mördade även Emelie Meng.

https://www.gp.se/krim/philip-westh-valdtog-och-mordade-emilie-meng.6df55f12-3fe6-48c1-9bb6-23ea4a18661a
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Som jag förstår så va han alltså på jobbet på lördagen & inte på fredag, vilket blir lite missvisande i artikeln.. Han hade 1,5 dygn ”fritt” fram med kroppen (fyfan)… Sedan gick han till jobbet lördagmorgon och blev gripen på kvällen..
..
[/quote]

Intressant att expressen skrivet att han "sminkat sig"

han hade alltså satt på sig "masken"?

Tror sverige komemr få annan syn på transar efter det här.
Nån som klär ut sig att vara nån annan än dom är.
Bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
Men det här preciserar inte tiden för händelseförloppet i processen
Man behöver tänka in att flera saker sker parallellt
Du menar att de har hittat kroppsdelar i bostaden innan gripandet? Ja möjligt såklart. Om det var något man kan överleva utan, som en hand, fot osv. Det var ju i samband med gripandet som de kunde med säkerhet veta att hon var död, så då borde han ha hanterat någon viktigare kroppsdel i skogen.
Citera
2025-12-31, 00:57
Medlem
Undrar om han i framtiden kommer att ansöka om att förflyttas till kvinnofängelse ...

Styckmördaren Kim i Boden gjorde ju det. Och fick flytta till kvinnofängelse.

Men varit så mycket debatter om det nu, så gissar att det blir svårt.
Citera
2025-12-31, 00:58
Medlem
Negerkucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Som jag skrev initialt i tråden (innan GM greps) så är BO en bekant/barndomsvän till min dotter. Vi visste att det skulle lösas snabbt då polisen hade såpass bra spår och verkligen vred sig ut och in för att snabbt få tag på GM. Familj och vänner fick infon innan media gick ut med det.

Det som känns absolut värst är inte att en galning överföll och mördade världens snällaste oskyldiga tjej, utan hur det här äcklet sen hanterade kroppen. Det primära verkar inte ha varit själva dödandet utan makten över den döda kroppen efteråt.

Att detta djur till GM inte låstes in på rättpsyk utan fritt fick planera sitt "perfekta brott" under sin kaffevolta är fullständigt makalöst. Det kunde lika gärna varit min dotter som tog den där promenaden hem efter en utekväll, och jag kan inte för mitt liv ens förstå hur familjen till BO känner just nu.

Att sen äcklet blir tagen med kroppsdelar i väskan, och ändå inte ens klarar av att erkänna vad han gjort! Jag hoppas verkligen på poetiskt rättvisa i detta fall, att någon gör köttfärsås av GM på anstalten.

Man hoppas att pengarna från insamlingen går till att leja någon som löser problemet en gång för alla.
Citera
2025-12-31, 01:00
Medlem
Hanzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck
Man hoppas att pengarna från insamlingen går till att leja någon som löser problemet en gång för alla.

Hade varit bättre för Vilma/Robin själv också dessutom
Citera
2025-12-31, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Det märkliga är att idioten ens lyckats få anställning samtidigt som det finns flera normala människor som aldrig får jobb. Han kan ju inte ha uppträtt normalt på arbetsintervjuer.
Förstår exakt vad du menar, men normala människor kanske anstränger sig för mycket och på samma nivå så en sån här utmärker sig kanske?

Tänker också att det är i en bransch där det kommer och går folk förmodligen varje dag där det inte direkt efterfrågas en utbildning ala KTH.
Folk är nog rätt angelägna att hjulen ska snurra runt på dessa ekipage så pengarna rullar in.
Därav har du körkortet, utbildningarna som krävs ta en nyckel och gör det du ska.
Sistnämnda gör det du ska, verkar ju i detta fall inte ha fungerat enligt arbetsgivare.
Citera
2025-12-31, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Absolut INGET ont mot Mys familj, men varför mötte ingen henne när hon skulle gå den sträckan 01:30 helt ensam? Jag är äldre än My men mina syskon eller familj hade aldrig låtit mig promenera ensam mitt i natten.

Kan någon svara på detta?
Oj, hur gammal är du som accepterar att bli hämtad av dina syskon eller föräldrar. 😳 Dags att klippa navelsträngen?

• Hon är 25 år, inte 15 år, alltså vuxen sedan länge.
• Hon har studerat på annat ort i många år. Skulle hon inte få gå ut på kvällarna under den tiden?

Är det rimligt att två personer ska sitta uppe på natten och vänta för att hämta vuxna barn som flyttat hemifrån? Det finns flera barn i familjen, ska de agera taxi till alla dem? De måste ju även vara minst två som hämtar, för annars utsätts ju även de som hämtar, för fara enligt din teori.
Hur gör man om den ena förälder är bortrest? Hur gör man om man är ensamstående? Kan föräldrarna aldrig ta ett glas vin eftersom de ständigt måste agera taxi till sina barn, eller vara bortbjudna, bortresta, lägga sig i tid för att sova ut. Vad säger att inte något händer inne i stan, eller på e.m.

Problemet med överbeskyddande barn är att de aldrig lär sig tänka och agera själva. Jag har varit arbetsgivare under många år och jag såg det här ständigt. De beter sig som ”Lille Skutt” och tror att allt är farlig, och kan aldrig tänka och agera själva. De är barnsliga och saknar vanligt sunt förnuft. Du låter lite så. Varför behöver man förklarar något så otroligt självklart. Är det verkligen så svårt att tänka ut själv? Hur kan du dra en parallell med ”min familj är jätte rädd om mig så därför hämtar de mig” men ”Varför hämtade ingen My?” HENNES FÖRÄLDRAR VAR NORMALA.

Minst 50% av alla unga människor festar, troligtvis väldigt många fler. Risken att man blir styckmördad är extremt liten, verkligen pytteliten. Lägg energin på riktiga faror, eller på att klippa navelsträngen och flytta från ”mammas gata” iaf under några år så du lär dig stå på egna ben, tänka själv och våga upptäckte världen.
Citera
2025-12-31, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Som jag skrev initialt i tråden (innan GM greps) så är BO en bekant/barndomsvän till min dotter. Vi visste att det skulle lösas snabbt då polisen hade såpass bra spår och verkligen vred sig ut och in för att snabbt få tag på GM. Familj och vänner fick infon innan media gick ut med det.

Det som känns absolut värst är inte att en galning överföll och mördade världens snällaste oskyldiga tjej, utan hur det här äcklet sen hanterade kroppen. Det primära verkar inte ha varit själva dödandet utan makten över den döda kroppen efteråt.

Att detta djur till GM inte låstes in på rättpsyk utan fritt fick planera sitt "perfekta brott" under sin kaffevolta är fullständigt makalöst. Det kunde lika gärna varit min dotter som tog den där promenaden hem efter en utekväll, och jag kan inte för mitt liv ens förstå hur familjen till BO känner just nu.

Att sen äcklet blir tagen med kroppsdelar i väskan, och ändå inte ens klarar av att erkänna vad han gjort! Jag hoppas verkligen på poetiskt rättvisa i detta fall, att någon gör köttfärsås av GM på anstalten.

Känner verkligen med BO:s familj o alla vänner, som din dotter o er alla…💔😢
My såg verkligen ut som en jättego tjej..

Så att tänka på hur han hanterat hennes kropp efteråt går bara inte
Senast redigerad av VilloVet9 2025-12-31 kl. 01:07.
Citera
2025-12-31, 01:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Påkörning. Ett mycket trovärdigt scenario . Så gjorde ju Philip West i Danmark när han kidnappade trettonåriga Filippa i Danmark. Han mördade även Emelie Meng.

https://www.gp.se/krim/philip-westh-valdtog-och-mordade-emilie-meng.6df55f12-3fe6-48c1-9bb6-23ea4a18661a
Beredd att hålla med, transan körde ju in i färdtjänstbilen med flit om jag uppfattat de korrekt, skriket kan ha uppkommit vid påkörning eller i samband/direkt efter
Citera
2025-12-31, 01:05
Medlem
Manginazs avatar
Man kan tycka att någon i hans egna släkt borde ha gjort en retroaktiv abort på honom efter första domen, lite djävla ansvar får man ta.
Citera
2025-12-31, 01:05
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tillyttermeravisso
O vad du respekterar att gärningsmannen bytte namn till ett kvinnonamn! Var det en kvinna som mördade My menar du eller vill du att det namn du nämner ska bli ett unisexnamn? Låter mycket hbtq över dig.

Vänta, jag skall skriva så även du förstår vem att lägga skulden på här så vi inte tror du försvarar gärningspersoner som denna.

”MGM borde inte varit vid en pendeltågsstation mitt i natten och väntat på ett offer.”

Hoppas du förstod nu. Vi gillar inte människor som försöker få det till att det är brottsoffret som gjort fel och skuldbelägga densamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in