Citat:
Ursprungligen postat av
159cmm
Absolut INGET ont mot Mys familj, men varför mötte ingen henne när hon skulle gå den sträckan 01:30 helt ensam? Jag är äldre än My men mina syskon eller familj hade aldrig låtit mig promenera ensam mitt i natten.
Kan någon svara på detta?
Oj, hur gammal är du som accepterar att bli hämtad av dina syskon eller föräldrar. 😳 Dags att klippa navelsträngen?
• Hon är 25 år, inte 15 år, alltså vuxen sedan länge.
• Hon har studerat på annat ort i många år. Skulle hon inte få gå ut på kvällarna under den tiden?
Är det rimligt att två personer ska sitta uppe på natten och vänta för att hämta vuxna barn som flyttat hemifrån? Det finns flera barn i familjen, ska de agera taxi till alla dem? De måste ju även vara minst två som hämtar, för annars utsätts ju även de som hämtar, för fara enligt din teori.
Hur gör man om den ena förälder är bortrest? Hur gör man om man är ensamstående? Kan föräldrarna aldrig ta ett glas vin eftersom de ständigt måste agera taxi till sina barn, eller vara bortbjudna, bortresta, lägga sig i tid för att sova ut. Vad säger att inte något händer inne i stan, eller på e.m.
Problemet med överbeskyddande barn är att de aldrig lär sig tänka och agera själva. Jag har varit arbetsgivare under många år och jag såg det här ständigt. De beter sig som ”Lille Skutt” och tror att allt är farlig, och kan aldrig tänka och agera själva. De är barnsliga och saknar vanligt sunt förnuft. Du låter lite så. Varför behöver man förklarar något så otroligt självklart. Är det verkligen så svårt att tänka ut själv? Hur kan du dra en parallell med ”min familj är jätte rädd om mig så därför hämtar de mig” men ”Varför hämtade ingen My?” HENNES FÖRÄLDRAR VAR NORMALA.
Minst 50% av alla unga människor festar, troligtvis väldigt många fler. Risken att man blir styckmördad är extremt liten, verkligen pytteliten. Lägg energin på riktiga faror, eller på att klippa navelsträngen och flytta från ”mammas gata” iaf under några år så du lär dig stå på egna ben, tänka själv och våga upptäckte världen.