Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 18:13
Medlem
TaxenSixtens avatar
Detta fall påminner om han i, var det Norge(?) som kidnappade en tjej som delade ut reklam? Bilkameror gjorde att hon kunde räddas. Sedan hade han dödat innan. Emmeli? Han fick väl inte psykvård?
Citera
2025-12-30, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Återigen, de har hittat kroppen. Hans dna kommer att finnas precis överallt. Mordet ska bevisas bortom rimligt tvivel, inte bortom orimligt tvivel. Han blir dömd för mord. Hittades när han grävde ner kroppsdelarna, tydligare än så kan det knappast bli.
Han har ju erkänt brott mot griftefriden. Kan man inte fastställa dödsorsaken blir det svårt att döma för mord. Jfr Fallet Linda Chen där Mats Alm dömdes till brott mot griftefriden men ej mord.
Citera
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Inget mindre än sanslöst vad gäller detta missfoster. Han har ju bytt förnamn som man byter kalsonger! Vilma, men sen igen ett manligt förnamn 2024, sen tillbaka till Vilma igen! Han har enbart försökt hålla sig undan genom namnbyten. Jag tror fan ta mig att jag aldrig har läst om en så kaosartad mördare i Sverige.
Undrar hur han fått skyddade uppgifter? Det är svårt att få för någon som är drabbad av stalkers är min erfarenhet, men för en dåre och pedofil går det tydligen bra?
Citera
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag är inte övertygad att det har någon koppling alls faktiskt. Varför inte byta till rätt stavning, och varför välja namn som burits av ett offer istället för gm? Har aldrig hört talats om någon med mord fantasier som bytt namn eller drömt om att byta som ett offer haft.
Personligen tycker jag det är för många detaljer i fallet för att det ska avskrivas som ett sammanträffande, men jag respekterar att du är av annan åsikt.
Citera
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Om vi bortser från en del hysteriska inlägg där han jämförs med dom värsta seriemördarna och ett tidigare liv som enbart gått ut på att planera det värsta tortyrmordet i svensk historia, så finns det faktiskt en del som salar för att den initiala planen inte ens var att mörda.

Hans tidigare sökhistorik och sakerna han hade med sig pekar i riktningen att han ville kidnappa, inkapacitera och våldföra sig sexuellt på offret.

Sökhistoriken har också varit på döda kvinnors könsorgan och andra saker med inslag av nekrofili.

Stod det inte att han grävde ned vissa delar och sparat vissa hemma av kroppen? Då låter det ju lite liknande Ed Gein. Förutom att Ed behöll alla delar?
Citera
Medlem
tarvligatjejens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwelia
Hur kan det vara en slump att han byter namn till samma som kvinnan som blev styckmördad 2019, och sedan styckmördar själv? Mordet på Wilma Andersson var dessutom väldigt uppmärksammat, MGM har med all sannolikhet inte undgått detta.
Men om det nu är för att bli förknippad med ett uppmärksammat mordfall så byter man väl namn så att det faktiskt är SAMMA namn som mordoffret? MGM namn stavas med ett V, inte ett W.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Aha, farmorn har dött också.

Så: farmor död, pappa död, mamma sitter på hem, brorsan knarkare.

Farbror adlig psykolog kanske kan lära brorsonen hur man inte mördar.

Stämmer. Farfar dog 2012. Fadern dog 2023. Farmor dog 2024. Kanske farbror även kan bota Vilmas psykstörda åkomma?
Citera
2025-12-30, 18:15
Medlem
Citat:
Om vi bortser från en del hysteriska inlägg där han jämförs med dom värsta seriemördarna och ett tidigare liv som enbart gått ut på att planera det värsta tortyrmordet i svensk historia, så finns det faktiskt en del som salar för att den initiala planen inte ens var att mörda.

Hans tidigare sökhistorik och sakerna han hade med sig pekar i riktningen att han ville kidnappa, inkapacitera och våldföra sig sexuellt på offret.
Du har missat en del där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08man55
Hur fan kan försvarsadvokaten ha mage att bestrida mord ? Den svenska rättsrötan är dessa försvarsadvokaters fel. Finns ingen normalt funtat människa som inte begriper att hon dött på grund av mördarens kidnappning. Allt annat är hårklyveri som understöds av dessa advokater och dess kår. En omstart av rättssystemet behövs där praxis nollställs och advokaters roll omdefinieras.
Advokater ska givetvis företräda sina klienter på det sätt de vill att advokaterna ska agera. Det är a och o i ett rättssamhälle. Och om nu dåren vill försöka få det till att någon annan är mördare, att hans mordoffer tagit livet av sig eller att hon dog av naturliga orsaker, så måste han få göra det. Sedan är det polis och åklagare som ska visa att det inte råder någon tvekan om att det är ett mord. Och så dömer rätten efter det som läggs fram.

Det har ju hänt förut i historien att självklara mördare som Thomas Quick som t o m erkänt ”sina brott” varit oskyldiga. Så låt honom och hans advokat bemöta det som kommer läggas honom till last i ett kommande åtal, på det sätt som de vill. Om vi själva en dag åtalas för brott så vill vi nog gärna ha den hjälp som en advokat kan ge. Och så får vi hoppas att rättvisa till slut skipas. Vilket såklart inte alltid sker. Men det skulle inte bli bättre utan advokater.
Citera
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Eller genom att utesluta andra alternativ, som vid mordet på den riktiga Wilma Andersson. Man behöver som sagt bara överbevisa rimliga tvivel, inte orimliga. Och då hade man inte hela kroppen, det har man nu.

Ja. Sant. Vet vi att hela kroppen är återfunnen? Jag kanske missat den infon bara.
Citera
2025-12-30, 18:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Hade han inte sökt på dead pussy mm
Citera
2025-12-30, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Well. Det är till större delen det vi har i och med nämndemännen. Sedan skulle jag inte ta det i intäkt för någon högre kvalitet. Snarare tvärtom. Därför det är färre nämndemän i hovrätterna.

Men - jag är försiktigt positivt inställd här. My-fallet har som sagt mer likheter med Uddevalla-Wilma-fallet än vad det har likheter med t.ex. Linda Cheng-fallet. I vart fall so far.
Men o Wilma-fallet fanns där motiv eftersom det var pojkvännen. Här finns inget uppenbart motiv, inte något som en normal person kan identifiera med i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in