Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Mja, oavsett vad blir det ju inte 70 år. Livstid bruka är vara runt 20, RPV SU brukar också inom rimlig tid leda till öpt och permissioner.

Ni har röstat för det här fina och fantastiska system där sjuka och idioter kan härja öppet. Nu fick en kvinna bli mördad av en annan kvinna och ni är på något sätt förvånade. Tråden maxas och jag förstår inte alls.

Men ja, njut av samhälle och system som fina Sverige har. Hela världen skrattar åt bananrepubliken, skönt att man bailat skepp och avsagt medborgarskap.
Rent juridiskt är det möjligt att låta livstid bli just livstid. Skillnaden är ju bara att GM kan ansöka om tidsbestämt straff, d.v.s. en förkortning från livstid till en bestämd tidsgräns, dock kan denna ansökan nekas. GM kan därmed ansöka varje år därefter tills denne erhåller en tidsbestämning, men återigen, domstolen kan neka varje gång. Problemet är ju bara att nuvarande personer inom rättsväsendet har ju gång på gång tagit GM:s sida.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmonroe
Så hälften av året när det är som mörkast så ska jag som kvinna inte kunna vara utomhus innan o efter jobb? Jag jobbar 8-16.30 varje dag. Efter det kan jag inte motionera utomhus själv, och framför allt inte med hörlurar med musik i? El ska jag springa runt i stan bland massor av folk? Och inte vågar jag låta dottern vistas ute efter 16.00. Sjukt samhälle när kvinnor och flickor inte kan röra sig fritt och blir fångna i sitt hem eller på jobb med risk för psyksjuka män och pedofiler som får röra sig fritt med skyddade identiteter.

Jag menar inte att vi inte ska, det är sjukt att vi inte får vara orädda när vi vistas utomhus.
Citera
Medlem
När kan vi förvänta oss fup?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Kvinna till namnet ja, men är han verkligen opererad till kvinna kan man undra.

Han är inte opererad och har inte ändrat juridiskt kön, endast namn.
Citera
2025-12-31, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Så här skrev en redan 2020 om honom,
efter kidnappningsförsöket av den 10-åriga flickan:

Han fick ingen uppföljning o nu har han gjort ett fruktansvärt
brott…

Hade det hjälpt med uppföljning? Han hade ju behövt vara inlåst. Nej den här typen av personer tror jag inte någonsin blir ofarliga tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Diagnos på GM?

Nej inte vad jag vet, men betonade bara att autism finns som diagnos för tolkade det som att den som skrev inlägget jag svarade på inte trodde autism fanns.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Hur vet du att det berodde på "droganvändning"??

Det fick han bekräftat. Han fick dock bra tandvård efter det och någon slags tandställning som sakta förde tänderna tillbaka. Idag är han ren. Dom blir ju inte snea över en natt. Det är ju vanligt att man får ett annat slags bett också. Mer överbett oftast, när man spänner käkarna och tänderna. Mycket tandsten kan också göra att tänderna glider snett. Salivproduktionen minskar väldigt mycket av vissa droger och mediciner.
Citera
2025-12-31, 13:41
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Rent juridiskt är det möjligt att låta livstid bli just livstid. Skillnaden är ju bara att GM kan ansöka om tidsbestämt straff, d.v.s. en förkortning från livstid till en bestämd tidsgräns, dock kan denna ansökan nekas. GM kan därmed ansöka varje år därefter tills denne erhåller en tidsbestämning, men återigen, domstolen kan neka varje gång. Problemet är ju bara att nuvarande personer inom rättsväsendet har ju gång på gång tagit GM:s sida.

Blir det pyskvård sitter han där resten av livet, utan permissioner. Har koll på en som sitter för ett gammalt mord. Han var fri med egen bostad i 10 år tills han slutade ta sina mediciner igen och det nästan gick åt helvete. Dom släpper aldrig ut honom igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Vilket fall tänkte du på?

Hjälper nog inte väldigt mycket att spela dum.

Kommer inte ihåg exakt, får återkomma.
Citera
Medlem
Lemonade.347s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Försvunnen i Sveg IGÅR? Vad är det med den här? Off topic?
Folk är väl på tå nu men jag tror inte att det är sammankopplat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Han menade nog att ingen sådan diagnos, noterades eller misstänktes vid den förra RPUn

Rättspsykiatrisk bedömning: beräknande agerande

”Den rättspsykiatriska undersökningen konstaterade att Andersson inte led av en allvarlig psykisk störning. Utlåtandet pekade i stället på att gärningarna präglades av beräknande och ändamålsenligt agerande före, under och efter brottet, samt ett uttalat intresse för barn och död”.

https://www.krimfup.se/articles/avslojande-sa-planerade-vilma-andersson-kidnappningen-2019

Ja förmodligen, för autism finns som diagnos.
Citera
2025-12-31, 13:42
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Det fick han bekräftat. Han fick dock bra tandvård efter det och någon slags tandställning som sakta förde tänderna tillbaka. Idag är han ren. Dom blir ju inte snea över en natt. Det är ju vanligt att man får ett annat slags bett också. Mer överbett oftast, när man spänner käkarna och tänderna. Mycket tandsten kan också göra att tänderna glider snett. Salivproduktionen minskar väldigt mycket av vissa droger och mediciner.

Beror nog helt på vad man tar och det är individuellt. Denna gosse hade lika sneda tänder som barn kan tilläggas. Alla är inte ytliga och måste ha ett colgatesmile, utan att för den skull bruka mediciner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in