Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 23:43
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Tänker på bilderna på Robin som kvinna.
Med spännena i håret, tofsarna, ”✌🏼” poserna på bilderna samt att han flertalet gånger beskrivits som barnslig.
Han är ju uppenbarligen pedofil, kanske klär ut sig till kvinna för att ses som ett barn som en del av hans fetisch? För det är ju inte en vuxen ”kvinna” han beter sig som. Fåtalet vuxna kvinnor som ser ut sådär & posar så på bilder.
Att något är allvarligt fel på honom syns långa vägar.
Kanske någon som skrivit liknande innan men har skummat genom tråden.
Det märkliga är att idioten ens lyckats få anställning samtidigt som det finns flera normala människor som aldrig får jobb. Han kan ju inte ha uppträtt normalt på arbetsintervjuer.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzel
Har läst tråden sen dag 1 och omöjligt att ens hinna med trådens tillväxthastighet då man bara läser men nyss gjorde jag misstaget att skriva också och då är man ju helt lost..

Så sorry om jag säger nåt som nån annan redan sagt.. men jag köpte lite innan att polisen satte span.. bevakade äcklets hus, inte vågade gå in för att man vet inte om My är någon annanstans och missar chansen att hitta henne (jag tror jag ändå att jag tycker det är fel, jämför Mengmördaren, de bröt väl in direkt när han tagit offer nr 2 och polisen visste var de var).

Men om den här idioten Vilma kör till jobbet... vad hindrar då polisen från att genast vända upp och ner på huset? Han har videokamera? Eller nåt som gör att han tar sitt liv på allt jobb och då missar man chansen att hitta My? Eller hur tänker polisen? Nej. Vid pågående dödligt våld ska man GENAST bryta in. Det vet man ju. Vad är definitionen exakt av PDV?

Jag tror faktiskt polisen gjort några misstag här..

Kan dom inte varit i huset när han var på jobbet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Ja?
Det diskuteras både om livstids fängelse och rättspsyk här.

Yx-Johan har hittills suttit inlåst på rättspsyk i 41 år, och mer år lär det bli.
Yx-johan från överklinten/Robertsfors?
Han dog november 2019 efter ca 37 inlåst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
"oerhört vanligt" är väl att ta i lite väl mycket.
Men det stämmer att det är vanligare bland autister ja.

Men det är knappast så att var och varannan aspie springer omkring med könsdysfori inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Ja fantasin sätter gränserna för förklaringar inom fantasins värld.

Det är däremot rimligheten och (o)sannolikheten som sätter gränser för vad rätten behöver sätta tilltro till.

Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
Tror du hen kommer undan med att säga typ ”jag tänkte bara våldta na”

Hans ”berättelse” och förklaringar ska ju matchas mot dom bevis som presenteras. Här finns det väl ändå goda möjligheter att samla in bra bevis tycker jag, med tanke på att det inte ens gick 48 timmar innan gm togs på bar gärning.

Trots att kroppen är styckad borde dom kunna fastslå dödsorsak, och där faller ett stort avgörande.
Citera
2025-12-30, 23:44
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzel
Har läst tråden sen dag 1 och omöjligt att ens hinna med trådens tillväxthastighet då man bara läser men nyss gjorde jag misstaget att skriva också och då är man ju helt lost..

Så sorry om jag säger nåt som nån annan redan sagt.. men jag köpte lite innan att polisen satte span.. bevakade äcklets hus, inte vågade gå in för att man vet inte om My är någon annanstans och missar chansen att hitta henne (jag tror jag ändå att jag tycker det är fel, jämför Mengmördaren, de bröt väl in direkt när han tagit offer nr 2 och polisen visste var de var).

Men om den här idioten Vilma kör till jobbet... vad hindrar då polisen från att genast vända upp och ner på huset? Han har videokamera? Eller nåt som gör att han tar sitt liv på allt jobb och då missar man chansen att hitta My? Eller hur tänker polisen? Nej. Vid pågående dödligt våld ska man GENAST bryta in. Det vet man ju. Vad är definitionen exakt av PDV?

Jag tror faktiskt polisen gjort några misstag här..

Tips: ha flera flikar uppe med flashbacktråden. Ha koll på sidnummer. Och ta screenshots på viktiga saker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerpuffprincess
En sak jag inte får ihop - vad gjorde gärningsmannen i Rönninge? Det verkar ju inte som att han har något boende där utan som att han har hyrt en stuga, kanske för ändamålet att föra bort någon och sedan ta livet av sitt offer i den hyrda stugan? Eller hade han någon han besökte där så att han ändå hade vägarna förbi? Vad tror ni? Så mycket frågor

Han bodde i Viksberg en kortare väg bort
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja i så fall måste hon skrikit av skräck , om han slog henne tyst med hammaren? Men varför finns inga uppgifter om blod? Det borde ju synts väldigt väl i snön?

Det var väl ingen snö förrän för nån dag sen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Det märkliga är att idioten ens lyckats få anställning samtidigt som det finns flera normala människor som aldrig får jobb. Han kan ju inte ha uppträtt normalt på arbetsintervjuer.

Ja men eller hur?
Flertalet jobb dessutom & att chefer sagt ”den människan gjorde lite som han ville”?
Samt inte har ögonkontakt med personer han kommunicerar med? 🤔
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Strålande att lägga skuld på det döda offret
Kan tyckas ja men det är väl inte precis så jag menar. Det gäller nog många av oss att vi tar onödiga risker och att inget händer. Men så...
Citera
2025-12-30, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Bror autism finns som diagnos, det är en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som finns i olika grader.

Diagnos på GM?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Ja, fyfan!

Men jag är ute efter att bygga någon tidslinje här.

- DNA-analys fick polisen runt 09:30 den 27e
- Anhölls i sin frånvara runt 10:30 den 27e
- Greps i skogen, 6 mil från bostaden, runt 21:30 den 27e

Grannar har sagt att polisen spärrade av bostaden den 27e. Men när?

Jag minns inte om media gick ut med att polisen hade spärrat av en bostad, den 27e eller på morgonen den 28e…

Troligtvis efter gripandet, den 27e, korrekt?

Spenderat så mycket tid här så allt flyter ihop lite, tyvärr.
Hur länge jobbade han? Åkte han direkt från jobbet till skogen där han greps, eller åkte han hem/nån annanstans däremellan? Har det kommit fram?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Som jag förstår så va han alltså på jobbet på lördagen & inte på fredag, vilket blir lite missvisande i artikeln.. Han hade 1,5 dygn ”fritt” fram med kroppen (fyfan)… Sedan gick han till jobbet lördagmorgon och blev gripen på kvällen..

Lördagen var den 27e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in