Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 23:37
Medlem
Undrar om de hittat hennes ägodelar, kläder mm
Citera
Medlem
Tänker på bilderna på Robin som kvinna.
Med spännena i håret, tofsarna, ”✌🏼” poserna på bilderna samt att han flertalet gånger beskrivits som barnslig.
Han är ju uppenbarligen pedofil, kanske klär ut sig till kvinna för att ses som ett barn som en del av hans fetisch? För det är ju inte en vuxen ”kvinna” han beter sig som. Fåtalet vuxna kvinnor som ser ut sådär & posar så på bilder.
Att något är allvarligt fel på honom syns långa vägar.
Kanske någon som skrivit liknande innan men har skummat genom tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
DNA säger väl ingenting om att de har haft kontakt innan? Det är det jag syftar på. Polisen måste ju ha någon form av bevis eller vetskap om den kontakten menar jag.

Enda kontakten mellan dom som känns till är väl hans fingeravtryck som hittades på hennes hörlursfodral, ca 500 meter från rönninge station. Å eftersom han fanns i registren sen tidigare gick det snabbt.
Citera
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Ja, fyfan!

Men jag är ute efter att bygga någon tidslinje här.

- DNA-analys fick polisen runt 09:30 den 27e
- Anhölls i sin frånvara runt 10:30 den 27e
- Greps i skogen, 6 mil från bostaden, runt 21:30 den 27e

Grannar har sagt att polisen spärrade av bostaden den 27e. Men när?

Jag minns inte om media gick ut med att polisen hade spärrat av en bostad, den 27e eller på morgonen den 28e…

Troligtvis efter gripandet, den 27e, korrekt?

Spenderat så mycket tid här så allt flyter ihop lite, tyvärr.

Är tidslinjen annorlunda än den som finns postad (och uppdateras eftersom) redan i #2?
Citera
2025-12-30, 23:38
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Själva förklaringen kan ju se ut lite hur som helst. Bara fantasin som sätter gränserna.

Han tänkte bara slå henne medvetslös och satte därför en handske på hammaren innan han slog. Men hon föll så illa efter slaget så hon avled når hon slog i marken.

Eller han höll bara för munnen för att hon skrek, men råkade hålla lite för länge. Då landar det troligen i likgiltighetsuppsåt istället för avsiktligt.
Tror du hen kommer undan med att säga typ ”jag tänkte bara våldta na”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
vad trevligt att veta att ett sånt här kräk hanterar vår mat.
Är alldeles övertygad om att han sköter sin hand hygien när han är så mån om sina medmänniskor (not)

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/uppgifter-vilma-andersson-slog--till-gick-till-jobbet-nasta-dag/

Du har inte jobbat i restaurang? Det är rätt ohygieniskt. Sett kockar drypa av svett rakt ner på stekbordet och köttet där (inte så konstigt kanske det är ett svettigt yrke). Handtvätt verkar ingen känna till osv. Nej jag slutade äta på restaurang när jag jobbade i restaurang. Det var ingen lokalkrog eller pizzeria. Nu orkar jag inte tänka på det längre men det finns ju alltid en risk att bli matförgiftad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Här är ett fall där mannen inte åkte dit för mord:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQ7zoQ/dom-faller-i-varmlandska-frysboxfallet
Ja, finns tyvärr många liknande fall i Sverige. Inget som jag önskar utan känner genuin oro för om man lyckas fälla honom.
Citera
Medlem
Som jag förstår så va han alltså på jobbet på lördagen & inte på fredag, vilket blir lite missvisande i artikeln.. Han hade 1,5 dygn ”fritt” fram med kroppen (fyfan)… Sedan gick han till jobbet lördagmorgon och blev gripen på kvällen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Hmm… men hur skulle de kunna veta det? Han har väl knappast berättat det. De var också inne på den här mannen ovanligt snabbt. Kan de ha haft kontakt över mobil? Kan han ha kört någon form av lokal taxi? Typ Uber? Det behöver man väl inget speciellt för?

Övervakningskamera på stationen möjligtvis? Där man ser hur de samtalar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brantfors
Som sagt, läs på lite om exempelvis Linda Chen-fallet/Mats Alm.

Det behöver inte över huvud taget vara trovärdigt – det behöver vara ställt utom allt rimligt tvivel att det kan ha gått till på något annat sätt.

Styckningen erkänner han vad jag förstått.

Att han erkänner gravfridsbrott behöver inte betyda att han erkänner att han styckat kroppen. Erkännandet av det brottet skulle lika väl kunna handla om att han transporterat kroppen/kroppsdelarna och/eller försökt gömma dom.
Citera
Medlem
Undrar om ”hon” försökte ta sitt liv när ”hon” medvetet frontalkrockade med en taxi? Synd att det inte lyckades isåfall.
Citera
Medlem
När flyttade han till Viksberg?
Senast redigerad av Solrosfru03 2025-12-31 kl. 00:11. Anledning: Ångrar utlämning av personlig info
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in