Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 23:20
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ber om ursäkt för att jag inte kollat upp men på vilken sida kan man läsa den gamla fupen?

Första sidan i tråden har mod satt den
Citera
2025-12-30, 23:20
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Van-Allen
Den utdragna förmedlingen av händelserna från SVT sida tyder på
skademinimering eller redaktionell byxångest.
Hög tid att rycka av sekretessplåstret så människor får ta eget ansvar
för sina galenskaper.
Därtill förväntas en kostnadsredovisning för MGM. Det är stötande att
alla skötsamma medborgare bara skall ta oerhörda kostnader.
Det finns ett tak för behandling inom sjukvården, bör då även finnas
för de kriminella.

Intressant tanke. ” I Sverige kan samhället neka subvention av livräddande mediciner om TLV bedömer att kostnaden är oproportionerlig mot den medicinska nyttan, trots att läkemedlet räddar liv. Detta drabbar ofta särläkemedel för sällsynta sjukdomar som ALS eller andra genetiska tillstånd, där regioner och NT-rådet avvaktar eller nekar på grund av höga priser och osäker effekt. ofta runt 500 000–650 000 kronor enligt tumregler från Socialstyrelsen”.
Citera
2025-12-30, 23:21
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Autism? Det finns väl ingen sån diagnos. Antisociala personlighetsstörning tror jag att jag läste i någon bilaga, men inte autism.

Han hör nog hemma i DSM-5
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Alla fyra alternativen faller om han både kopplas till bortförandet och hittas vid kvarlevorna 1–2 dygn senare. Det är just helhetskedjan som gör de hypotetiska scenarierna orimliga i praktiken.

Att dom är orimliga kan vi vara överens om. Men dom är inte mer orimliga än att dom skall/måste prövas av rätten.

Nu vet jag inte riktigt om "bortförande" syftar på människorovet eller bortförande/transport av den döda kroppen, antar att det är det förstnämnda. Men då får vi komma ihåg att vi inte vet så mycket något ev. människorov - han är ju t ex inte häktad för detta. Man kan ju också tänka sig en inställning där han "kliver i" både människorov och gravfridsbrott, men nekar till mord. Han kan ju hävda att han före och efter mordet hjälpt "någon annan" - och att denna personen var den som begick mordet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Finns det en säker källa på att kvarlevor påträffats i hemmet? Eller har huset varit av intresse då brottet delvis har begåtts där? Om kvarlevor fanns i huset kan det ha varit så att polisen började spana på gärningsmannen när han var på jobbet men att de inte visste var han bodde så att de därför inte hade möjlighet att söka igenom huset när han var på jobbet. Av den anledningen avvaktade de med att gripa honom tills han befann sig i skogen och det blev uppenbart vad han höll på med…
Vid en efterföljande husrannsakan i mannens bostad ska ytterligare kvarlevor efter kvinnan ha hittats.
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Vi är ju kompisar nu så jag hjälper dig:
(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

Hittar dock inte dödsorsak..
Tack! Vilket jävla jobb Greven gjort! Hatten av!
Men som sagt - ingen dödsorsak. Hade varit intressant. Har fanskapet månne haft ett finger med i spelet?!? Sjuka individer tar inte helt sällan livet av sina egna föräldrar. Han gick ju bort rätt ung
Citera
Medlem
Citat:
Autism? Det finns väl ingen sån diagnos. Antisociala personlighetsstörning tror jag att jag läste i någon bilaga, men inte autism.
Bror autism finns som diagnos, det är en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som finns i olika grader.
Citera
Medlem
Alits avatar
Media verkar ha hakat på näthatet och benämner henne som "han" i alla artiklar. Det kan bli farligt då hon riskerar att hamna i ett fängelse för män, och sedan bli utsatt för våld. För bara tio år sedan är det helt otänkbart att det skulle gå till på detta viset.
Citera
Medlem
Citat:

Tänker att man kan ha missat en diagnos. Könsdysfori är även oerhört vanligt vid autism.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av limes89
Dum fråga kanske, men har dålig koll på rättspsykiatriska undersökningar, men till er som vet?
Går det fejka sig till psykisk störning för att slippa vanlig anstalt? Eller blir resultatet 100 procentigt?

Det är en bedömning så det kan såklart inte uteslutas men det är väldigt osannolikt. Dessutom tror jag att bedömningen består av mer än vad personen säger och hur den agerar under undersökningen. En person som levt ett vanligt liv under ordnade förhållanden innan brottet har nog svårt att låtsas vara allvarligt psykiskt sjuk med framgång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Var läste du det och vad hade han skrivit?

Läst det i denna tråd - hittar inte inlägget nu.
Jag har inte kollat vidare men det låter ju troligt ändå
Citera
2025-12-30, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vid en efterföljande husrannsakan i mannens bostad ska ytterligare kvarlevor efter kvinnan ha hittats.

Fyfan.....dra åt helvete så svinigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in