Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Krävs rätt mycket för att bli alkoholdement i den åldern. Händer gissningsvis i Ryssland med ren Vodka. Du tror inte det är pga av blandmissbruk eftersom hon hade pillerberoende också?

Jodå de händer, har en granne som hamnade på ett demensboende boende vid 56 år, dryga 60 idag och känner inte igen vare sig sina barn eller fru sedan 1 år tillbaka. Riktigt Tragiskt...
Citera
Medlem
vad trevligt att veta att ett sånt här kräk hanterar vår mat.
Är alldeles övertygad om att han sköter sin hand hygien när han är så mån om sina medmänniskor (not)

Citat:
Arbetsuppgifterna går ut på att förbereda varor som sedan körs ut till olika restauranger.

– Där skivar man och tärnar frukter och sallader och sånt som han sen kör ut, säger källan.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/uppgifter-vilma-andersson-slog--till-gick-till-jobbet-nasta-dag/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
På jobbet

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/uppgifter-vilma-andersson-slog--till-gick-till-jobbet-nasta-dag/

Jo, jag vet att han var på jobbet!

Är ute efter tiden då media gick ut med info om att bostad i Södertälje var avspärrad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Bror autism finns som diagnos, det är en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som finns i olika grader.
Jag har inte läst någonstans att GM skulle ha den diagnosen, vet har du läst det?
Citera
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Varelsen har alltså mördat en helt random oskyldig ung tjej , vad blir straffet om inte halshuggning finns på straff skalan i detta dysfunktionella land?
Citera
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Kommer man att lyckas fälla honom för mord? Jag vet att han blev påkommen med att stycka
My men Sverige är väldigt extremt när det gäller bevisning, jag befarar att man lyckas fälla henne för styckningen men inte för mord och att han är ute igen om 5 år.

Här är ett fall där mannen inte åkte dit för mord:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQ7zoQ/dom-faller-i-varmlandska-frysboxfallet
Citera
2025-12-30, 23:34
Medlem
JymdKjams avatar
Det ska bli intressant att höra framledes hur MGK menar med att erkänna gravfridsbrottet men inte själva mordet. Vilken typ av historia hen kommer att fabricera. ”Ja, någon hade dumpat ett lik i min bil som jag precis lånat och då fick jag panik liksom! Jag visste att ingen skulle tro mig så jag tänkte att det kanske blir bäst om jag delar upp kroppen i och sprider ut den.”
Citera
2025-12-30, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSKKLLIIHHJJKK
DNA.

DNA säger väl ingenting om att de har haft kontakt innan? Det är det jag syftar på. Polisen måste ju ha någon form av bevis eller vetskap om den kontakten menar jag.
Citera
2025-12-30, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tillyttermeravisso
Om hon inte hade haft musik i hörlurarna så hade hon kanske tidigare varskott vad som var i görningen och därför kunnat hinna fly undan gärningsmannen. Osäkert dock om hon hade musik eller dylikt på, även om hörlurarna påträffades. Hon borde inte heller ha anlänt till pendeltågstationen mitt i natten för att sedan ensam ta sig till fots till föräldrahemmet. Antingen borde hon ha anlänt tidigare på kvällen före kl 8-9, helst ännu tidigare, eller också sett till att bli hämtad av anhörig vid stationen (taxi inte säkert). Finns många och åter många liknande överfall och mord bakåt i tiden att jämföra med då det kvinnliga offret var ensamt då överfallet skedde och då tidpunkten var sent på kvällen eller på natten. För att inte tala om alla de som blir dödade i trafiken eller påkörda av tåg när de har musik i hörlurarna och inte hör den analkande faran.

Strålande att lägga skuld på det döda offret
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Ja, fyfan!

Men jag är ute efter att bygga någon tidslinje här.

- DNA-analys fick polisen runt 09:30 den 27e
- Anhölls i sin frånvara runt 10:30 den 27e
- Greps i skogen, 6 mil från bostaden, runt 21:30 den 27e

Grannar har sagt att polisen spärrade av bostaden den 27e. Men när?

Jag minns inte om media gick ut med att polisen hade spärrat av en bostad, den 27e eller på morgonen den 28e…

Troligtvis efter gripandet, den 27e, korrekt?

Spenderat så mycket tid här så allt flyter ihop lite, tyvärr.

Jag spenderar också mycket tid här.

Men jag utgår på att Polisen började spana när dom fick han anhållen 27/12 i sin frånvaro och genom skatteverket borde som ha fått info om Lön och från vem och till sist adress genom jobbet, men oklart eftersom han bodde i en stuga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
Tolkar det här precis tvärt om, de utförde först husrannsakan sedan väntade de utanför hans jobb och följde efter…
Vid en efterföljande husrannsakan i mannens bostad ska ytterligare kvarlevor efter kvinnan ha hittats.
Tips är att du läser tråden innan du kommenterar
Citera
2025-12-30, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Själva förklaringen kan ju se ut lite hur som helst. Bara fantasin som sätter gränserna.

Han tänkte bara slå henne medvetslös och satte därför en handske på hammaren innan han slog. Men hon föll så illa efter slaget så hon avled når hon slog i marken.

Eller han höll bara för munnen för att hon skrek, men råkade hålla lite för länge. Då landar det troligen i likgiltighetsuppsåt istället för avsiktligt.

Ja fantasin sätter gränserna för förklaringar inom fantasins värld.

Det är däremot rimligheten och (o)sannolikheten som sätter gränser för vad rätten behöver sätta tilltro till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in