Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Inga problem för honom, när adrenalinet har kickat in och han vet han måste bort så fort som möjligt innan någon ser honom då drar han in henne. Bilen har han antagligen kört hela vägen in, han tar tag i hennes fötter och drar henne in på baksätet. Han behöver då inte lyfta upp henne alls utan släpar hela vägen in. Hennes DNA på brottsplatsen kan varit exempelvis hennes hår på marken och lite blod om han använt tillhygge för att slå henne i bakhuvudet.

Vad är eran teori kring det åklagaren säger ”Men hur de har kommit i kontakt med varandra är inget jag vill gå in på i nuläget”. De har inte känt varandra sedan innan men någon form av kontakt har initierats innan brottet. Jag tänker han har pratat med henne på stationen eller på vägen.

Hmm… men hur skulle de kunna veta det? Han har väl knappast berättat det. De var också inne på den här mannen ovanligt snabbt. Kan de ha haft kontakt över mobil? Kan han ha kört någon form av lokal taxi? Typ Uber? Det behöver man väl inget speciellt för?
Citera
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GFNGBG
Finns det uppgifter om de som varit ansvariga för att uppfostra detta missfoster?

Ja dom är döda. Förutom morsan men hon är väl halvt död.
Citera
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Om det är korrekt har de högst sannolikt inte varit i huset när han var på jobbet…
Tolkar det här precis tvärt om, de utförde först husrannsakan sedan väntade de utanför hans jobb och följde efter…
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Fan tänker även på filmen Split gällande denna mannen

Den var jobbig.

Jag tänkte direkt att mötet gick till som i The black phone trailern
Citera
2025-12-30, 23:31
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tänker att man kan ha missat en diagnos. Könsdysfori är även oerhört vanligt vid autism.

"oerhört vanligt" är väl att ta i lite väl mycket.
Men det stämmer att det är vanligare bland autister ja.

Men det är knappast så att var och varannan aspie springer omkring med könsdysfori inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Han åkte till jobbet den sjuke fan

Ja, fyfan!

Men jag är ute efter att bygga någon tidslinje här.

- DNA-analys fick polisen runt 09:30 den 27e
- Anhölls i sin frånvara runt 10:30 den 27e
- Greps i skogen, 6 mil från bostaden, runt 21:30 den 27e

Grannar har sagt att polisen spärrade av bostaden den 27e. Men när?

Jag minns inte om media gick ut med att polisen hade spärrat av en bostad, den 27e eller på morgonen den 28e…

Troligtvis efter gripandet, den 27e, korrekt?

Spenderat så mycket tid här så allt flyter ihop lite, tyvärr.
Citera
Medlem
Hanzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSKKLLIIHHJJKK
Va den den stackaren som blev matad med ruttna räkor i skogen av kinesiska maffian?

Ja i bakluckan på en bil. Den lilla stackaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Hmm… men hur skulle de kunna veta det? Han har väl knappast berättat det. De var också inne på den här mannen ovanligt snabbt. Kan de ha haft kontakt över mobil? Kan han ha kört någon form av lokal taxi? Typ Uber? Det behöver man väl inget speciellt för?

DNA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Precis. Och jag har väldigt svårt att se hur han ska lyckas göra det med den beviskedja som finns.

Själva förklaringen kan ju se ut lite hur som helst. Bara fantasin som sätter gränserna.

Han tänkte bara slå henne medvetslös och satte därför en handske på hammaren innan han slog. Men hon föll så illa efter slaget så hon avled når hon slog i marken.

Eller han höll bara för munnen för att hon skrek, men råkade hålla lite för länge. Då landar det troligen i likgiltighetsuppsåt istället för avsiktligt.
Citera
2025-12-30, 23:32
Medlem
Kommer man att lyckas fälla honom för mord? Jag vet att han blev påkommen med att stycka
My men Sverige är väldigt extremt när det gäller bevisning, jag befarar att man lyckas fälla henne för styckningen men inte för mord och att han är ute igen om 5 år.
Citera
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kvinnor i grupp kan vara mist lika elaka som män. Han har försökt kidnappa ett barn, de som ger sig på barn brukar kvinnor se särskilt illa på, det är ju liksom kvinnor som föder barn.

Någon av sexbunkrarna eller rättspsyk är mitt tipps han hamnar på. På tex. Hinse skulle han vara chanslös.
På hinse skulle de stoppa hans "kvinnokuk" i första bästa brödrost. Jag lovar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Men det var väl bara ett skrik? Slag med hammare kan väl orsaka många skrik en längre stund? Ville han få tyst på henne snabbt när hon skrikit första gången, så är det väl mer troligt att han ströp henne direkt, just för att tysta henne? Då behövdes inga buntband heller, så han bör väl dessutom lämnat platsen mycket fortare om han ströp henne, och det bör väl varit viktigt för GN när hon hade skrikit? Någon kunde ju faktiskt vara i närheten och hunnit se något? Anledningen att han tog med sig buntband får man anta bero på att han ville kidnappa henne levande? Men han hade kanske inget med för att stoppa skrik? Så då hade han väl fått slå mer än ett slag för att få tyst på BO, och då hade det väl orsakat en större mängd blod på platsen, det var ju lite snö dessutom så skulle väl synts på lång väg i så fall? Och när anhöriga hittade buntband hammare och hörlurar, så nämdes inget blod vad jag minns? Och hade anhöriga sett mycket blod så bör väl polisen agerat snabbare än de gjorde redan inledningsvis?

OBS, det är bara spekulationer och ska inte tas som sanning öht!!
Ett kvinnoskrik står de, jag tror han blev nojig o stressad och då klubbade han ner henne och hon blev medvetslös, han stryper henne antingen där eller nånannanstans. Jag tror mer att mörda var prio 1 resten var bonus. Styckningen gick han igång på. Våldtäkt är jag mindre säker på idioten var väl fortfarande oskuld... Kanske inte i arslet men ni fattar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in