2025-12-30, 21:19
Medlem
zombie-nations avatar
Egentligen är det bara hur nätet 2.0 funkar. J är en kaosmänniska, folk gillar drama, han delar upp folk i goda och onda, det ligger i tiden. De som följer honom på Youtube är medskyldiga. Nätet handlar om hat, ilska och splittring. Att folk stannar på plattformar för att de blir arga. Det är inbyggt i systemet. Så det finns tre skurkar tycker jag, J, hans följare och hur sociala medier är uppbyggda.

Hade inte nätet blandats in, och han varit yngre och fått diagnos när man började förstå att saker kunde vara medfödda, då hade han inte varit en "makthavare", han hade bott i ett låst system för att när det gick, bo på LSS-boende, vilket han hade behövt, då han inte förstår hur man lever sitt liv med allt det innebär. Han hade minst haft det vanliga stödet inom LSS, god man, men kanske t o m en personlig assistent.

Han påstår att han har ändrats, han har sagt det hela tiden. Men i själva fallet förstår han sig inte på andra människor, hur enkla saker funkar. Vad folk gör för att leva sina liv. Då spelar det mindre roll att han var hyfsat bra i skolan de dagar han gick dit. Hans störning är som många andras, en blandning av olika saker, där autism ingår. För det är så med verkliga människor, man passar ofta inte in i en box man har hittat på, att denna diagnos är si och denna är så.

Han har ju klart kommit upp sig för att han kan bedra människor och försöka skydda sitt känsliga ego från attacker. Personer med antisociala drag är ofta sådana. De är som barn i det att de inte kan ta ansvar, de lever parasitiskt, de har låg empati, de är själviska, de har inte fullt utvecklade känslor, de anser trots att de inte kan något, att de på något vis är bäst och viktigast. Att han har svåra, medfödda problem förstår man eftersom han var väldigt svår redan som 2-åring, och ju mer normalt familjeliv som kom, desto mer såg man att han inte klarade ett sådant liv, det var för svårt för honom. Han är som en trettonåring nu vid 40.

Det är synd att han inte fick rätt hjälp som barn. Att försöka hantera sina känslor (det finns specialterapi numera för barn med ODD), att de stärks i självkänsla samtidigt som de vet om och jobbar med sina svagheter, att de styrs från ODD-beteende där de gör jävelskap och styrs in i ett sundare beteende. I en del fall finns det mer medföddhet i detta, och andra fall kan det vara en pålagring på NPF, när man förstår att man inte kan bli bra på saker (för att man inte får hjälp), man får istället makt genom att vara destruktiv, då känner barnet att detta är ett val, jag har kontroll, jag har inte alls områden där jag är gravt efter.

När han beskriver sig själv, tror jag inte bara att han ljuger (även om han löser problem genom lögn), så ser han inte saker som mönster. Förstår inte att autism/aspergers är ett syndrom eller spektrum. Att dem med autism är olika, att det inte finns en urtyp för autism. Detta att han inte kan ta till sig och processa fakta, tror jag har orsakat mycket av hans problem.
Citera
2025-12-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
TACK för detta! Utdrag ur journalerna gör det hela tydligt. Posta gärna fler om du har möjlighet.

Här är det tydligt att mammans önskan är att Jocke ska få hjälp, inte att ”bli av med honom”.
Kul att det gillas.

Okej, vad sägs om en liten favvo då? Monsterinsekterna

I Jockes bok ”Monster” skriver han följande (sid 42-43):
”Ska vi se en film?” [Mamman frågar]
Mamma rufsade till håret på mig med ena handen och gick sedan före mig upp till tv-rummet på övervåningen. Som jag tidigare nämnde så brukade jag och mamma se skräckfilmer tillsammans. Det hade vi gjort så länge jag kunde minnas, och den här eftermiddagen var det dags för någon av Omen-filmerna.
Som vanligt satt vi tätt intill varandra i soffan. Mina halvsyskon lekte på golvet en bit bort.
När vi tittat en stund stoppade mamma plötsligt filmen och pekade på min arm. ”Du har monsterinsekter under huden”. Mamma pratade ofta om monster och aliens och tvingade mig ibland att sitta alldeles stilla med henne under köksbordet för att, som hon sa, vi skulle gömma oss för dom. Nu stirrade jag förskräckt på mina bara armar.
Mamma fortsatte: ”Dom är så små att man inte ser dom när dom äter sig in med sina sylvassa käftar. Men sen växer dom sig stora!”.
I nästa stund fingrade hon upp en synål i röran på soffbordet och gav den till mig. ”Du måste sticka ihjäl dom”.
”Va?”
Jag svalde. Det kändes som om jag skulle svimma. Ändå gjorde jag som hon sa, och började trevande sticka mig själv i armarna. Små droppar av blod bildades på huden. Mamma nickade allvarligt och sa: ”Det är monsterblod”.

När jag nästa morgon kom ner till köket hade Tomas [Styvpappan] redan åkt till Stockholm för att jobba …
Notera liksom hur sticka sig i armarna, på order av en psyksjuk mamma, framför en skräckfilm bara 'vips’ lämnas .. och sen är det nästa morgon och allt är som vanligt igen.

Med den här kunskapen tittar vi på vad faktiskt som står i journalerna. Joakim har i nuläget bott hos fosterfamiljen under ungefär en vecka och är 9 år gammal:
94 02 21
Samtal med fosterhemsmamman.

Enligt fostermamman har det under helgen gått ganska bra. Joakim har inte fått några direkta utbrott. Under söndagen var det helt lugnt. Joakim har ibland dragit sig undan. Krupit ihop. Lagt sig i sängen. Tagit sin napp och velat vara ifred. I samband med att Joakim pratat med föräldrarna har han blivit oroligare.

Mamman har berättat för fostermamman att Joakim bl.a. stuckit sig med nålar i benet och då inte visar att han känt någon smärta. Mamman har också sagt att hon fått söka akuten pga att Joakim slagit henne. Joakim skulle också ha skadat mormor. Enligt mamman har Joakim också tagit strupgrepp på småsyskonen. Fostermamman har oroats av det mamman har sagt.

Enligt dom uppgifter undertecknad fått via bup har Joakims utbrott i huvudsak ett samband med mamman. Fostermamman har ett annat sätt att hantera Joakim. Därmed bedömes det inte finnas någon fara för henne eller hennes familj. Mamman hade också tagit upp misstanken om att Joakim skulle ha varit utsatt för någon form av övergrepp. Detta skulle ha ägt rum på fritids. Av vad som framkommit har detta inte bedömts vara någon primär orsak till Joakims nuvarande situation.

94 02 25
Samtal från fosterhemsmamman.

Veckan har enligt fostermamman gått bra. Joakim har talar en del om fritids. Han har nämnt något mörkt rum och att någon klubba ramlat ner på honom. Enligt mamman är det fler barn som inte vill gå till fritids. Fostermamman har då frågat henne, om hon inte kunnat tala med personalen om detta. Så har inte varit fallet. Vid ett tillfälle i fosterhemmet ska Joakim ha tagit en nål och stuckit sig i foten. Han har också tappat en hörntand.

Mamman och lillebror Kristoffer ska hälsa på under söndagen.

Det här är det enda som står, finns ingen tidigare eller senare anknytning till det här med nålar någonstans över alla år. Båda gångerna framstår som engångsföreteelser, eller få-gångs företeelser.
Sen vill jag tillägga, att det gör sällan särskilt ont att sticka in en nål försiktigt i huden på foten eller i benet. Inte så mycket nerver där.

Med den här kunskapen tittar vi slutligen på SVT dokumentären avsnitt 1, från 54:45 och framåt (https://www.svtplay.se/video/ja4ER9p/dokument-inifran-hatet/1-monstret?video=visa&position=3293)
Joakim inleder:
Boken Monster bygger ju på dom socialpapper jag plockade ut. Nu finns det även BUP-papper som styrker socialpapperen ännu djupare.

Bo-Göran:
Du har sagt att du har allting dokumenterat på papper , att det finns bevis för att det har hänt?

Joakim:
JA!

Bo-Göran frågar:
Var, i dina journaler, står det att din mamma tror att du har monster-insekter under huden? Det hittar inte jag.

Jocke:
Det är hennes egna ord när hon berättar att jag sitter och kan sticka mig med nålar utan att känna någon känsel.

Bo-Göran:
Nej, det står inte det här.

Jocke:
Jo. Jo.

Bo-Göran:
Din fostermamma säger att hon har sett dig sticka dig med nålar. Din mamma också har sagt att hon har sett dig sticka dig med nålar, men nånting om monsterblod finns det ju inte …?

Jocke:
Nä, men om vi ska konkretisera ner till ett exakt ord …?

Bo-Göran:
Men, du har ju sagt att allting finns bevisat i papperen?

Jocke:
Mja, alltså .. på ett eller annat sätt ... alltså .. hela mitt beteendemönster finns ju i papperen. Sen vad som utlöste det … det är ju i mitt minne.

Bo-Göran:
Men, då kokar vi ner till att det är ett minne från dig, inte nåt stöd i dom här dokumenten?

Jocke:
Ja v .. vi .. vil .. vill ... asså .. vill man alltså gå in och börja plocka isär det på det sättet så kan man absolut göra det, men då tycker jag att ... man främjar en förövare.
Jadu, det vette fan. Hur känns det här, tycker folk?
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-30 kl. 21:43.
Citera
2025-12-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drottningkung
Jag slås av att det gemensamma för dom som försvarat Joakim, professorer, lektorer osv inte ens förstår vad dokumentären handlar om. De är inte sakkunniga inom området och har definitivt inte läst Joakims journaler. De hänvisar till att ett barn historia ifrågasätts, och så är det ju inte.

Men OM vi leker med tanken att det hade vart just hans historia som barn, och haft minne av hela tiden, så borde dessa experter kunna konstatera att det är väldigt märkligt att 90% av historien är raka motsatsen mot journalanteckningarna där över 100 olika personer under en enormt lång tid skrivit.

Jag rekommenderar alla experter som inte vill göra bort sig att först läsa journalerna, sen lyssna på "Monster" och sen se tv4-dokumentären och därefter Svt:s Hatet.

Det finns bara en som gjort detta än så länge, psykologen i Joakims dokumentär på tv4. Som dessutom är sakkunnig. Och han gör den solklara analysen att Joakim tolkat saker helt fel.

Vart är alla psykologer med någon annan uppfattning än denna? Konstigt att en helt yrkeskår är helt tysta, om detta hade vart ett så enormt övergrepp på Joakim.
Jag instämmer helt! Var tvungen att läsa sist stycket två gånger.

Problemet är att det är så mycket lättare att offentligt, med namn och titel, försvara en individ och kritisera SVT jämfört med motsatsen, dvs kritisera och ifrågasätta Lundells trovärdighet på individnivå.

Anjo kan kalla L för ”psykopat” framför kameran, en legitimerad psykolog eller psykiatriker kan inte göra detsamma - det är inte professionellt.

Som du skriver, tystnaden från denna yrkeskår och andra sakkunniga är verkligen talande.
Citera
2025-12-30, 21:26
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Orkar inte läsa biblar men lite rätt har du.

Men svara på denna fråga är du förälder ?

Hur vet du att jag kan ha rätt på vissa punkter om du inte läser? (Jag anklagas ofta för att skriva för kort eller för långt, undrar vad längden på ett idealt inlägg är?)

Jag är absolut inte förälder, men jag har grundläggande utbildning i psykologi från högskolan och har många bekanta med autism och/eller ADHD.

Det var extremt svårt att fostra en utagerande NPF-unge på den tiden då man inte förstod att saker kunde vara medfödda. Hans mamma hade behövt veta det. Istället så gick hon på traumaspåret själv, att något hänt J, och sedan tog han över det synsättet.
Citera
2025-12-30, 22:07
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Okej sorry de jag egentligen vill ha fram för att förstå ett beteende / Problem så måste
Man gå till kärnan utav orsaken.

Kärnan i detta är av någon anledning vart ett barn fosterhemsplacerad.
Och för ni som inte förstår de händer inte över en natt.

Problemen fanns långt långt tidigare och eskalerade när A träffade en ny man

Och de Bo-Göran gjorde oavsett vad Joakim gått igenom.

Så tog han bort Alla barns berättelse för är de bara minne så finns de inte.

Jag tror inte att tack vare BG, så slutar folk att tro på barns misshandelsberättelser. Däremot har det länge funnits kritik mot psykologer som får vuxna barn att "minnas". Vi vet ju att falska minnen kan skapas i en sådan situation.

Om man ska gå till bottnen, så berodde allt på att J föddes med mentala handikapp och J ville ha sin mamma ifred och inte dela henne med någon. Att han reagerade med raseri när det inte bara var han och mamman längre. Redan innan han fick flytta så kände han sig åsidosatt, eftersom det kom nya barn och en ny make till mamman. Det blir en slags separationsångest som växer sig stark.
Citera
2025-12-30, 22:10
Medlem
En av Jockes sektmedlemmar har talat väldigt argt i en facebook kommentar Och hen VET vad som är sant

Man vet inte om man ska skratta eller gråta....
---

"Denna journalist behöves grävas i kan jag säga. Han bara vill vilnkla folk till psykopater och tar psykopaternas parti som den sortern gör och går imot en person som de vet haft ett helvete,! Det är INTE första gången denna journalist är jäviig på detta elaka sätt. Han är INGET proffs. Han ÄR psykopat. Ta reda på dennes bakrund, forska och gräv så får ni se. Och ta reda på vem Linnea är!! Herregud dessa människor vill ju inte bli upptäckta och bara se bra ut- De är GROVT skylldiga! Har du NÅN kunskap i betoende problematik - medberoende, traumabindning?? Hur man skyddar varann!! Och missbrukaren framför allt!! Och ett av barnen får dra lasset! Saker kommer inte med i domemtären - som dessa slyngrar klipper o klistrar för sin berömmelse och pengar och denna psykopat har hittat sin nich hos psykopaterna mot de utsatta. Han tog inte med: Jockes pappa och mamman missbrukade och pappal misshandlade henne, innan hon träffade en ny man! Och NEJ hon var inte REN då. Det är något de mörkar!! De har också druckit ihop, gått behandling och sedan när de fick nya barn blev RENA. Mammans pojkvän såsom hon är manipulativa med COVERT narcisst drag vilket många går på. De är duktiga på att "covra" mörka historia. Kunde hitler m en hel värld så kan denna till synes oskyldiga kvinna JAG LOVAR. Hon och hennes nya man tänker BARA på DERAS rykte, INTE på Joakim någonsin. Hon var så elak på Joakim så det förslår. Detta vet jag genom hennes bästa vännina och så känner jag till denna familj MYCKET väl och Joakim. Han är INGET monster, psykopat sol psykopaterna speglar! Det är ju så de jobbar! Nu har mamman åter igen fått honom se ut som ett monster, de känslor han kämpat med hela sitt liv kring det ser sånna som ni till att de inte får läka! Monstrena är ni alla flying monkeys till mamman och denna sinnes sjuka jornalist. De är experter på att få andra se sjuka ut! Detta är ett typiskt senarie av en psykopat! FATTA! Och detta med att de fått med sig nya gubbens mamma!! MY GOD. De har fått alla de ut som goa gubbar o gummor! Ja så är det, onskan är förklädd! Riktiga vargar i fårakläder denna mamma med gubbe! De skyler inte buken offentligt! Så är det. Och varför en utsatt inte säger något och fortsätter umgås med sina förövare tills de fåf egna barn är för de tror det är fel på dem. De lever i förnekelse som är dynamiken i dessa beroende familjer och som trauma bundet barn! Tills de inser att de varot utsatta när de fpr engna barn - INGET KONSTIGT ALLS. Händer hela tiden att dessa vuxna barn vaknar ock inser de varit utsatta och att det inte var deras fel - SOM ÄR DET JOAKIM MENAR när han säger han börja minnas!! OCH mamman gjorde dessa saker mot joakim när ingen såg, innan han fått syskon. Hon är INTE frisk. Hon gjorde också det joakim sagt om att bara säga nu ringer jag psyket, men ringde hennes sambos mamma och allt det som den mamman sagt! Hon såg ju inte det andra. Hon fattar inte, har inte kunslapen som SÅ många andra inte har om denna problematik - familje dynamik som denna journalist kommit på blildar sina hat tåg mot nån stackre han hittar som varit i klona på pskopater! Men den kunskapen har jag och många med mig, vi fattar manipulationen och KÄNNER indeviderna på riktigt. Detta är VERKLIGEN ett spel för gallerian nu. Åter igen är mamman i centrum och så SYND om henne. Det finns faktiskt mammor som gör sina barn sjuka flr att få uppmärksamhet, dympati och hela ssmhällen i amerika tex som gav pengar till en sån mamma - Dipsy fallet! Det är en diagnos. En psykopat har aldrig gjort nåt , söker aldrig hjälp, inget utan skaffar sig folk som tror på dem. Hon vill komma ifrån den hon varit och vill inte känns sig dårlig. Hon har offrat ett av barnen och så är det! Resten fattar inget. Dessa mammor är världsbäst att se oskyödiga ut för de känner inget, därav de kan SPELA så bra kärleksfulla varma o allt. Men jag vet vem hon är och träffat henne många gånget påverkad av inte bara smärtstillande. Kolla in käken. - vi som vet vi vet. Och jag VET!
Citera
2025-12-30, 22:19
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
De finns inga rätt eller fel alla känslor och upplevelser är olika.

Jag tror att han är traumatiserad för att han inte fick vara i centrum, inte fick lära sig basala saker och för att han blev bortlämnad. Däremot finns det inget som tyder på att mamman ska ha torterat honom. Där finns det faktiskt rätt och fel.

Eller menar du att både J och hans mammas helt olika versioner båda vare sig är rätt eller fel?
Citera
2025-12-30, 22:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag tror att han är traumatiserad för att han inte fick vara i centrum, inte fick lära sig basala saker och för att han blev bortlämnad. Däremot finns det inget som tyder på att mamman ska ha torterat honom. Där finns det faktiskt rätt och fel.

Eller menar du att både J och hans mammas helt olika versioner båda vare sig är rätt eller fel?

Alltså nej mycket möjligt att han kände så just då och var traumatiserad som du beskriver det.
Men man måste ta i beaktning att fröken Karlsson var skapligt stökig under
En viss period då med ,det snackas ju än idag om dom i Vadstena.
Men varför vart ett barn så traumatiserad så att de hellre ville vara med Morfar A
En mamma A kan de vara att de var mycket olika (Fester)
Citera
2025-12-30, 22:35
Medlem
Citat:
Egentligen är det bara hur nätet 2.0 funkar. J är en kaosmänniska, folk gillar drama, han delar upp folk i goda och onda, det ligger i tiden. De som följer honom på Youtube är medskyldiga. Nätet handlar om hat, ilska och splittring. Att folk stannar på plattformar för att de blir arga. Det är inbyggt i systemet. Så det finns tre skurkar tycker jag, J, hans följare och hur sociala medier är uppbyggda.

Hade inte nätet blandats in, och han varit yngre och fått diagnos när man började förstå att saker kunde vara medfödda, då hade han inte varit en "makthavare", han hade bott i ett låst system för att när det gick, bo på LSS-boende, vilket han hade behövt, då han inte förstår hur man lever sitt liv med allt det innebär. Han hade minst haft det vanliga stödet inom LSS, god man, men kanske t o m en personlig assistent.

Han påstår att han har ändrats, han har sagt det hela tiden. Men i själva fallet förstår han sig inte på andra människor, hur enkla saker funkar. Vad folk gör för att leva sina liv. Då spelar det mindre roll att han var hyfsat bra i skolan de dagar han gick dit. Hans störning är som många andras, en blandning av olika saker, där autism ingår. För det är så med verkliga människor, man passar ofta inte in i en box man har hittat på, att denna diagnos är si och denna är så.

Han har ju klart kommit upp sig för att han kan bedra människor och försöka skydda sitt känsliga ego från attacker. Personer med antisociala drag är ofta sådana. De är som barn i det att de inte kan ta ansvar, de lever parasitiskt, de har låg empati, de är själviska, de har inte fullt utvecklade känslor, de anser trots att de inte kan något, att de på något vis är bäst och viktigast. Att han har svåra, medfödda problem förstår man eftersom han var väldigt svår redan som 2-åring, och ju mer normalt familjeliv som kom, desto mer såg man att han inte klarade ett sådant liv, det var för svårt för honom. Han är som en trettonåring nu vid 40.

Det är synd att han inte fick rätt hjälp som barn. Att försöka hantera sina känslor (det finns specialterapi numera för barn med ODD), att de stärks i självkänsla samtidigt som de vet om och jobbar med sina svagheter, att de styrs från ODD-beteende där de gör jävelskap och styrs in i ett sundare beteende. I en del fall finns det mer medföddhet i detta, och andra fall kan det vara en pålagring på NPF, när man förstår att man inte kan bli bra på saker (för att man inte får hjälp), man får istället makt genom att vara destruktiv, då känner barnet att detta är ett val, jag har kontroll, jag har inte alls områden där jag är gravt efter.

När han beskriver sig själv, tror jag inte bara att han ljuger (även om han löser problem genom lögn), så ser han inte saker som mönster. Förstår inte att autism/aspergers är ett syndrom eller spektrum. Att dem med autism är olika, att det inte finns en urtyp för autism. Detta att han inte kan ta till sig och processa fakta, tror jag har orsakat mycket av hans problem.
Word. Mycket sanning här.

Hela grejen verkar vara att jag känner på ett visst sätt, jag vet inte varför, men allt som kan tänkas ha orsakat sånt (för det är INTE medfött, tycker han), det ska bekämpas, det är ondska. Den här tendensen är så jäkla stark att han lyckas utelåsa kolossala mängder med fakta, eller ens att han kommer bli fet-avslöjad med tanke på kändisskapet.
Det måste vara en enormt stark känsloupplevelse, och upplevelse av utanförskap han lever med.

I TV4 dokumentären så uttrycker hans psykolog en tydlig oro, om Joakim ska gå igenom sina BUP-journaler helt själv. PSykologen säger han är oroad för att Jocke kommer gräva ner sig och sina kkänslor i det han läser, spinna loss i alla möjliga riktningar på ett destruktivt sätt, och när psykologen avslutat den förklaringen att han är orolig ... så sitter Jocke redan redan och bläddrar i BUP-papperen och har inte hört mycket av vad psykologen sa.

Jocke får syn på journalanteckningen att han har knivhotat sin egna mamma, och hans spontana kommenter är ett frustrerat argsint "Men hur fan kan man göra såhär mot ett barn??!"

Senare, i dokumentären, när Jonna på ett mycket moget, mjukt och ansvarsfullt sätt, vädjar snällt till Jocke att hon vill inte att han sitter och läser dom där papperena själv, för det kommer inte bli bra, så svarar Jocke henne inte för han släpper inte papperen med blicken ens. Jonna försöker förgäves få hennes makes uppmärksamhet, och säger "Jocke, kan du lova mig det att du inte sitter själv med dom där papperena?" .. Jocke svarar inte ens, bara nickar förstrött och avvisande, och har fortfarande inte släppt blicken från papperen ...

Det känns väldigt allvarligt det här. Undras hur barnens relation med en sån far kommer att bli. Tänk när barnen ska utvecklingsmässigt börja frigöra sig från föräldrarna och bilda en egen personlighet och världsbild i 11-16 års ålder ... Jocke kommer INTE tillåta att någon tycker eller känner något som "är fel". Och barnen kommer inte ha makt eller ryggrad att hävda sin självständighet gentemot det, utan han kommer bli lite av 'ett unikum som är otäck' för dom. Risken för splittring mellan honom och barnen, även Jonna, ökar för varje år.
Citera
2025-12-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelenor
Är det någon som vet när morfaren gick bort och exakt vart Jåckeboy ponken befann sig när begravningen pågick?
Han har sagt i en intervju att han var 19 år när morfadern avled.

Han beskriver i boken var han befann sig i samband med dödsbeskedet (det var då han tog en karta Ibuprofen och blev skjutsad till sjukhuset där morfar låg). Jag har tyvärr återlämnat boken. Någon annan kanske vet mer?
Citera
2025-12-30, 23:10
Medlem
Bara en sak, jag ser ju att nån som kallas jokiboy har en en tråd med många följare?

Vad har han gjort som är intressant?
Citera
2025-12-30, 23:11
Avslutad
Citat:

En annan sak som är viktigt i sammanhanget Om nu Carro & Erik och Tomas har kontakt
Med barnbarnen varför ska de vara så så för farmor till barnen när dom skickar tekningar försöker få kontakt o dyl.
För du vet han skriv ju skit om sin pappa också i boken.
Allt rimmar illa och jag personligen lägger ansvaret på en ansvarslös förälder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in