2025-12-30, 10:15
Avslutad
Någon, förlåt att jag inte minns vem, gjorde en bra sammanställning på olika filmer där Jockis händelser utspelar sig.
Hade det inte varit möjligt att göra likadant med de lögner han sprider. Hur något ändrar sig från gång till gång, så som farfars begravning, stölden av pengarna som HW fick skulden för och diagnoserna. Det finns ju flera av den typen
Citera
2025-12-30, 11:17
Medlem
Är det någon som vet när morfaren gick bort och exakt vart Jåckeboy ponken befann sig när begravningen pågick?
Citera
2025-12-30, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Någon, förlåt att jag inte minns vem, gjorde en bra sammanställning på olika filmer där Jockis händelser utspelar sig.
Hade det inte varit möjligt att göra likadant med de lögner han sprider. Hur något ändrar sig från gång till gång, så som farfars begravning, stölden av pengarna som HW fick skulden för och diagnoserna. Det finns ju flera av den typen

Kan du lägga ut meddelandena som Jocke skrev i julhelgen som du påstår att han har gjort?
Är det sant så borde det inte så svårt för dig att lägga ut.
Citera
2025-12-30, 12:00
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Allt för att ha något att skylla på.

"Jocke: Det finns mycket jag ångrar. Samtidigt tycker jag att det läggs för stor press på personer med diagnoser. Omvärlden har också ett ansvar. Det är inte okej att medvetet sätta personer i situationer som man vet att de inte kan hantera.

Reporter: Vad kan hända då?

Jocke: I mitt fall har personer som ogillar mig tryckt på mina ömma punkter. De vet exakt vad jag reagerar på. Som att familj är viktigt för mig. Därför går de på min fru Jonna. De vet att jag får svårt att kontrollera känslorna då."

Ja du Jåckeboy, du är verkligen den enda som tycker att ”familjen är viktig”
Människor utan diagnoser som får sina fruar attackerade skulle såklart inte ta illa upp alls.
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Om mamman skulle ha gjort det som Kockoboi anklagar henne för, hade det då inte varit hennes föräldrars fel? Eller åtminstone någon annans fel, för hon måste väl i så fall ha varit ett offer? Och den kedjan borde väl i så fall sträcka sig till tidernas begynnelse? Eller kan man välja att bli ett monster? Och då är man väl i så fall redan ett monster?

Enligt Jockepojken och hans fans bär han väl inget ansvar för sina dåliga handlingar? Samtidigt som han hyllas för vad de anser vara bra handlingar, som t ex att åka rutschkana.
Exakt!
När någon skriver ”men det är väl inte så konstigt att han blev sån med en sådan morsa!” (Ja, det finns de som svarat så rakt ut när folk ställt den helt rimliga frågan ”har inte Jocke ansvar för, och på många sätt är en dålig person för, att han hängt ut unga tjejer som slampor i sin blogg, smetat in sig med bajs, låter sina barn se skräckfilmer, begått brott mm?”).
Men vad vet ni om vad mamman har genomgått? Hennes föräldrar kanske behandlade henne ännu värre?
Det är ju tydligen en ursäkt, så då får man ju vara konsekvent.
Citera
2025-12-30, 12:12
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corwood
Svaret finns i inlägget du citerade. Sluta spela dum för att vinna poänger som inte finns.
Vilket jag kommenterade. Som jag sa; ingen person av värde ser honom som något annat än en löjlig tönt.
Citera
2025-12-30, 13:08
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Ja du Jåckeboy, du är verkligen den enda som tycker att ”familjen är viktig”
Människor utan diagnoser som får sina fruar attackerade skulle såklart inte ta illa upp alls.

Heh, ja, det var väl det absolut sämsta tänkbara exemplet. Det gäller dessutom folk som ogillar honom, inte den generella ”omvärlden” som han först kräver ansvar från. Tjuvnyp från trätobröder får man alltid räkna med, oavsett om man har diagnos eller inte. Vilket svammel.
Citera
2025-12-30, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelenor
Är det någon som vet när morfaren gick bort och exakt vart Jåckeboy ponken befann sig när begravningen pågick?
Osäker på exakt när. Bara ringa skatteverket om man vill veta exakt när. Någonstans runt 2010 när Jocke är ca 25 år.

Vart han befann sig är nog inte säkert. Jag själv har inte hört han säga det. Han var inte på begravningen i alla fall, och han själv har berättat minst 4-5 mycket olika versioner om varför han inte var med där, och ännu mindre vart han befann sig istället.

I boken Monster har hans morfar ett helt eget kapitel. Enligt boken - som man kan lita lika mycket på som en påtänd mytoman - så lever jocke ett rotlöst liv i en soclägenhet i Skänninge utanför Vadstena, tar droger, hade enorma skulder m.m. Han påstår han skar sig i armarna systematiskt (jag har aldrig sett dom mängder av ärr på hans armar som skärande självskadebeteende orsakar), och i boken skriver han (sid 87-92):
"Livet blir på vissa sätt enklare när man inte har något att förlora men också mer meningslöst. Jag steg upp när jag kände för det, rökte på och krökade så mycket jag hade lust och struntade helt i skolan. Jag köpte droger för pengarna jag borde använda till hyra, el och andra räkningar. Snart hade jag ingen el och inget internet och hotades med vräkning. Men det sket jag i ...
/../
Ungefär samtidigt som jag släppte taget, så hamnade Morfar på Lasarettet i Motala. Mamma ringde mig och sa att han var döende, men jag var van vid att hon alltid ljög, så jag trodde henne inte. Och när jag pratade med Mormor så sa hon inget om att morfar skulle vara dödssjuk. Dessutom lät det heller inte på morfar som att det var något allvarligt när jag ringde honom på sjukhuset. "Jag har precis varit ute på promenad", sa han och lät som vanligt. "Det är ingen fara med mig".

Därför kom det som en chock när jag fick höra att han plötsligt blivit mycket sämre, och bara några dagar senare kom beskedet att han gått bort. Det var som om hela min tillvaro i det ögonblicket kapsejsade. Jag minns att jag tappade mobiltelefonen i golvet där jag satt på kanten av min obäddade säng. "Det kan inte vara sant", tänkte jag. "Morfar är ju den enda jag har, den enda som verkligen bryr sig om mig. Han får inte vara död".
/../
Plötsligt fick jag så starka skuldkänslor att jag vek mig dubbel där på sängkanten. Jag hade inte hälsat på morfar en enda gång medan han legat på sjukhuset. Inte en enda gång hade jag gått dit och suttit vid hans sida och visar hur mycket han betytt för mig. Jag hade inte brytt mig om att hålla honom i handen när han låg och dog.

Jag hatade mig själv mer än jag hatat någon människa, och jag reste mig från sängen och gick fram till min samling med DVD-filmer som stod i en enkel bokhylla i rummet. /../ Nu ryckte jag ut filmerna och slet sönder fodralen. Jag förstörde varenda film, för jag tyckte inte att jag förtjänade att ha dem. När det inte fanns ett enda helt fodral kvar såg jag mig omkring i rummet för att hitta något annat att förstöra Men allt som fanns där var ett fult plastbord och två plaststolar som jag snott i en villaträdgård, samt en TV med trasigt bildrör som morfar köpt till mig på avbetalning.
Efter det så påstår han att han går till grannen, snor en burk värktabletter, sväljer dom, får panik själv och ringer ambulans, hamnar på sjukan.
Redan första dagen på avdelningen kom det i alla fall en sjukhuspsykolog och ställde en massa frågor om det som hänt. Jag berättade om morfar och att han dött där på sjukhuset, och psykologen sa att att hon kunde ta reda på om jag kunde få se honom. Sedan frågade hon om jag trodde attt jag skulle försöka ta livet av mig igen. "Nä det tänker jag inte göra". Hon nickade eftertänksamt. Sedan sa hon att jag skulle få åka hem nästa dag.
Men innan jag gjorde det fick jag se morfar en sista gång. De lät mig ensam ta hissen ner till källarvåningen på sjukhuset, och där gick jag i mitt fula sjukhusnattlinne genom kulvertar tills jag kom till rummet som han låg i. De hade gjort det riktigt fint med levande ljus och klätt honom i kavaj och sminkat hans ansikte vitt.

Nästa dag åkte jag hem till lägenheten i Skänninge. Jag saknade Morfar så djupt att jag inte visse vad jag skulle ta mig till. Det som plägade mig mest var att jag inte hade fått säga till honom hur mycket jag älskade honom.
Så av i boken antyder han det som han antingen var hemma i lägenhet i Skänninge, eller drog runt på stan.

Jag hoppas folk kan se igenom den stora mängden manipulationer och direkta lögner som den här texten innehåller.
T.ex. en psykolog som utvärderar en suicidbenägen patients kondition och återfallsrisk kommer absolut inte självmant erbjuda patienten att bevittna det cancer-nedbrutna nedkylda liket av sin släkting, objektet för självmordsförsöket.
Det går inte bara emot sunt förnuft utan är direkt tjänstefel mot en hel rad vårdprinciper och förordningar. Jocke skriver det som att psykologen erbjöd honom se liket först, och SEN frågar 'kommer du ta livet av dig igen'? DUH!

Psykologer brukar aldrig fråga om man kommer ta livet av sig igen. Psykologer utvärderar den risken genom en sammantagen bedömning av lång rad observationer, förlopp och detaljsammanhang.

Där lik förvaras är låsta säkerhetsutrymmen på sjukhus. Lik kyls normalt ner rejält ganska omgående efter dödens inträde, och förvaras kvar bara timmar på sjukhus. Dom kläs för fan inte upp i kostym, smink, levande ljus i ceremoniell miljö nere i mörka källarmiljöer under sjukhus ... dit sen en obehörig, självmordsbenägen patient skulle släppas in helt ensam utan uppsikt!
Sjukhus är kliniska, funktionella, sterila, strikt reglerade miljöer.

Det är bara ett par lögner man kan konstatera som står i texten ovan.

I övrigt är Joakim känd för att ha förklarat sin frånvaro vid morfars begravning på många olika sätt genom många olika år. Han skiftar ständigt även med täta mellanrum. Joakims familj och släkt alltid har förklarat Joakims frånvaro på samma sätt: Han sa han skulle komma till begravningen, han dök inte upp. That's it.
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-30 kl. 16:15.
Citera
2025-12-30, 15:53
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skenninge
Att han är så känd som han är säger så mycket om Sveriges befolkning. Deras publik är mycket barn eller mer förr när de slog igenom men fortfarande en hel del och de är okej att dem är korkade, efter allt är de ju trots allt unga och har tid att växa upp och bli klokare. Deras huvudpublik nuförtiden är WTs, främst kärringar som ofta är singelmammor och man blir fan mörkrädd av att läsa kommentarerna under alla videos boi är med i. De är så olagligt jävla korkade och naiva, jag är nationalist men att se dessa svenskor gör att man inte längre blir lika stolt av att kalla sig det, antalet blå skruv i blå kloss svenskar är fan helt otroligt. Deras mentala ålder är fan ett skämt och hån mot detta landet
Man får inte glömma att 100.000 personer i Sverige lider av IF, det är dessa dumskallar som simpar i kommentarerna.

Resten av befolkningen ser direkt vilka losers det handlar om
Citera
2025-12-30, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drottningkung
Du är väl inget barn? Nu kör du ju som Joakim igen.... Ni är vuxna.

När man jobbar med barn, så ser man till barnets bästa, om det är att få stöd hemma, i skolan, eller placeras beror på många olika orsaker. Och man tar inte hänsyn till vad en "normal" familj är. Det finns inget normalt i sådana fall, dom är snarare extremt ovanliga, och inget man ens kan jämföra med. Och även i detta fall så har det bevisat sig vara helt rätt. Joakim hade aldrig vart där han är idag om inte rätt beslut och insatser gjorts.

Vi placerar barn även idag, det är inte ovanligt, det kan bero på många saker. Men det är ingen liten process, och har aldrig varit. Man kan inte komma och lämna sitt barn bara, utan det krävs precis som i Joakims fall att det föregåtts av flera år med problematik innan.
Precis, men om det var rätt beslut att placera Joakim i ett fosterhem så visar det också att han inte fick den omvårdnad han skulle ha behövt av sin familj.
Citera
2025-12-30, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han har upprepade gånger - långt före dokumentären - sagt att han ljög. Det har också madam lögnhals gjort mer än en gång ...
Han har sagt "Jag var inte felfri i den situationen", men har aldrig vågat gå så långt som att säga att han ljög för det skulle betyda att folk tror att han har misshandlat henne. Förstår du vilken röta Chrippa har satt sig i? Denna person som vill skylla alla sina problem på sin kändisbror tar du i försvar.
Citera
2025-12-30, 16:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Han har sagt "Jag var inte felfri i den situationen", men har aldrig vågat gå så långt som att säga att han ljög för det skulle betyda att folk tror att han har misshandlat henne. Förstår du vilken röta Chrippa har satt sig i? Denna person som vill skylla alla sina problem på sin kändisbror tar du i försvar.
Jo, det har han sagt och gällande barnet har han både sagt att han ljög och att det aldrig hänt.

Han skyller inte alla sina problem på sin bror - han skyller på Jocke där Jocke aktivt försökt styra och sedan förstöra för honom.
Citera
2025-12-30, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Precis, men om det var rätt beslut att placera Joakim i ett fosterhem så visar det också att han inte fick den omvårdnad han skulle ha behövt av sin familj.

Det var fel på honom tidigt. Och inte har det blivit bättre med åren. Finns inte en enda familj som klarat av honom, t.o.m. familjehemmet fick kicka ut honom när han började ge sig på deras barn. Han skulle suttit på SiS redan från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in