Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 17:00
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Huvudformen har förändrats om man jämför äldre bilder. Ser ut som någon tryckt ihop skallen på fanskapet.
Kan vara en genetisk defekt som gör att skallen fortsätter utvecklas och detta skapar problem för hjärnan som måste anpassa sig till det kontinuerligt skiftande utrymmet.

Det vi har här är uppenbart en sjukdom som bör stoppas via kemisk kastrering. Man bör även titta på släktingar för att kunna hindra defekten att spridas vidare.
Citera
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Ingen aning. Av de jag läst i andra tråden verkar hela familjen varit konstig. Någon skrev att mamman tog tag i barn och flummande om jesus snack med dem. Pappan hotade folk. Brorsan knarkade.

Vad jag läst i denna tråden är pappan nu död och mamman dement (?).

Finns tydligen en farmor också som de brukar ha bott hos. Bor brorsan där kanske?

Snälla, vi drar inte in brodern i detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
Kan mycket väl vara så, finns flera fall där de med högt IQ gjort vidriga saker, gränsen är hårfin där.

Tror inte att vi behöver vara oroliga för att det handlar om en GM med hög IQ i detta fallet, det mesta talar ju emot det.
Citera
Medlem
Mycket bra skrivet. Alltid lika förvånande att se hur konsekvenser av brutala i handlingar i Sverige penslas över till smörjor av identitet, kön och HBTQ som helt plötsligt ska väga lika mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Vi är överens i sak.
Identitet, namn eller könsuttryck är helt irrelevanta i sammanhanget och tillför inget annat än dimridåer.

Det enda som är relevant är handlingarna: grova sexualbrott mot barn, kidnappningsförsök och extremt våld. Punkt.

När fokus flyttas från brottens allvar och samhällets systemfel till frågor om identitet förlorar vi både proportionalitet och ansvar. Det gagnar varken rättssäkerhet, brottsoffer eller en seriös samhällsdebatt.
Citera
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför tror folk att han kommer dömas till RPV? Krävs att man är manisk/psykotisk för att dömas till det. Är man personlighetsstörd döms man till fängelse, se Johanna Möller och hon som mördade Tove som båda två är diagnosticerade med psykopati. Tyvärr öppnar detta för att GM kan släppas i förtid. Ett flertal mördare i Sverige har släppts efter 12-18 år, det är väldigt sällan de blir inlåsta förevigt.

Regeringen ska inför straffet förvaring nästa år, liknar det man har i Norge där man kan dömas till fängelse på obestämd tid. Borde ha gjorts för längre, längre sen.
Turligt nog har det redan kommit straffskärpningar efter Arboga fallet med flera, men fler saker behöver göras
Citera
2025-12-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Finns arbetsgivare som principiellt vill ge folk med dåliga förutsättningar en ny chans. Detta är också av intresse på en samhällelig nivå. Nu är jag inte insatt i hur ett lastbilschaufförsjobb ser ut, men jag kan tänka mig att det är ganska självständigt och att man inte agerar speciellt mycket med kollegor. Så ingen märker att personen är speciellt skum, eller så förlåts det för att han är psykiskt sjuk då han tror att han är en kvinna. Är personen också skötsam så blir det ju också svårt att bli av med honom.
Såhär säger GMs fd chef, hämtat från Expressen.

Citat:
Andersson jobbade för honom en kort period för omkring två år sedan. Efter ett bra första intryck visade det sig dock snabbt att det inte riktigt fungerade på jobbet.

– Den där människan var barnslig skulle jag säga. Lite som ett barn till sättet och lyssnade inte riktigt på vad man sa, säger chefen.

Han nämner bland annat att Vilma Andersson inte kunde ta till sig tillrättavisningar och gjorde privata ärenden på arbetstid.

– En gång ville hon spela fotboll i stället för att jobba. Det var absolut inget våldsamt eller något konstigt på det sättet, så ingen har ju kunnat ana något sånt här, säger han.
Citera
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Hur i helvete kan en så tanig bögtransa kunna utföra något sådant här? DET är ju lika bred över axlarna som en snok mellan framtänderna. Avarten kommer inte att bli långvarig innanför murarna.
fortfarande en vuxen man vs en 10 år yngre tjej och han får självklart också en addrenalin-rush via detta. Är jävligt nyfiken på hur deras föräldrar har tänkt. Det känns som att de har liksom slutat att uppfostra sitt barn och låtit honom bara glida iväg och göra som han vill.

Någonting som är jävligt skönt att veta är att den unga flickan som han försökte kidnappa förut överlevde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicky75
I media:

”Samtidigt drabbas familjen av ett trauma – och han upplever att de inte får hjälp. I maj 2019 drabbas de av ett bakslag i domstol där det slås fast att de måste lämna villan som de hyrt på Ekerö efter en tvist med husägaren.”

Vet vi vad det är för trauma det skrivs om?

Ingen som vet?
Citera
2025-12-30, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poogle
Kan detta vara Vilma?

https://brottsplatskartan.se/stockholms-lan/trafikbrott-stockholm-en-kvinna-har-monterat-blaljus-pa-sin-personbil-280958

Med tanke på vad den gamla arbetsgivaren sa:

”Den tidigare chefen minns särskilt att 26-åringen ägde en begagnad civil polisbil med blåljus.

– Hon berättade att hon hade blivit stoppad på Strandvägen för att hon använt blåljusen. Hon har försökt kidnappa barn, så man undrar ju varför hon valde just en sån bil, säger den tidigare chefen.”

Haha, ja det verkar ju stämma. Satan vilket mongo detta verkar vara
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag har hört vissa som säger att han har 80 i iq men kan det vara omvänt?

Han har ju varit aktiv på darknet och jag hade aldrig lyckats fixa det.

Gick tekniskt gymnasium.

Jag kan tänka mig han är super smart (fast ger ett disträ uttryck).

Med smart menar jag att han säkert är bra på matematik och sånna saker

Monstret såsade sig igenom gymnasiet med betyg därefter, men helt plötsligt sista året började den att ha A-C i alla ämnen när den fick en målbild (tydligen för att bli pilot eller polis). Så av det kan man ju tro att monstret är rätt smart. Det som talar emot detta är hur klantigt han utförde både kidnappningen 2019 och även detta brott där han lämnat efter sig spår som t o m en 12-årig barnsoldat inte hade gjort.
Citera
Medlem
Jag tror inte den här människan är trans i ordets rätta bemärkelse. Det här något helt annat, som en blandning mellan Ed Gein å Peter Madsen.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Kan vara en genetisk defekt som gör att skallen fortsätter utvecklas och detta skapar problem för hjärnan som måste anpassa sig till det kontinuerligt skiftande utrymmet.

Det vi har här är uppenbart en sjukdom som bör stoppas via kemisk kastrering. Man bör även titta på släktingar för att kunna hindra defekten att spridas vidare.
+1

Han är duktigt skadad biologisk massa. Se på ögona, som på en hammarhaj! Han måste väck från planeten vår, snabbare än snabbt.

Hoppas på rättspsykiatrisk vård, allt annat vore vansinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in