Citat:
Ursprungligen postat av
Bukharin
Det är en skrämmande tanke, men jag tycker verkligen man borde undersöka detta ordentligt!
Om man slår samman kidnappningsdomen, barnporren och detta mordet så har han ju en "typ". Han är på jakt efter små, relativt unga tjejer. Mapparna på hans dator heter typ "Unkna flickor" och "Luktande snippor"

Det tyder på nåt slags hat eller äckel, sen har han gått hela vägen runt och börjat bli en tjej själv.
Hur många kalla fall eller olösta försvinnanden av flickor/kvinnor i åldrarna 5-30 har vi i mellansverige sedan 2010? Kan inte vara jättemånga va? Jag hoppas någon orkar sammanställa en lista så man kan undersöka hur det hade sett ut med Robin som potentiell gärningsman i de fallen.
Jag är inte helt säker på att mordet på MT är sexuellt. Eller åtminstone inte att hon utsatts för sexuellt våld. H*n gör inte intryck av att "bara" vara sexuellt störd, utan förefaller överhuvudtaget en instabil person, psykopat eller utan konsekvenstänk. MT såg bra ut, ordentlig. Vilma kommer förstås aldrig komma i närheten. Kan han tagit ut sitt egen misslyckande på en tjej i samma ålder? Jag vet inte.
För att svara på din fråga om försvunna personer. Det finns nog ett par dussin i alla fall. Men de flesta försvinnanden är ganska uppenbara. Det är av typen Agda, 83 år och lätt dement som är ute i skogen i ett glesbefolkat område och plockar bär. Eller det är en tjej som är dokumenterat självmordsbenägen och som kanske även lämnat ett självmordsbrev.
Jag ser inget försvinnande i Mellansverige som skulle kunna passa in.