Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 16:06
Medlem
I media:

”Samtidigt drabbas familjen av ett trauma – och han upplever att de inte får hjälp. I maj 2019 drabbas de av ett bakslag i domstol där det slås fast att de måste lämna villan som de hyrt på Ekerö efter en tvist med husägaren.”

Vet vi vad det är för trauma det skrivs om?
Citera
2025-12-30, 16:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
Här är det så att väsentliga delar av kropp alt jämnt saknades samt att de delar som ändå hittades hann vara ute en tid, det rätta gripandet drog ut på tiden etc etc har för mig att det tog några veckor innan mord kunde misstänkas

Visst men ...

Citat:
Inget i nuläget utesluter väl att det kan bli samma utfall här?

Jag tror han döms för mord men vi har ännu inte sett hur bevisningen ser ut i detalj.
Citera
2025-12-30, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Jag kan inte se några liknande omständigheter i det här fallet som med det i Boden.
Tror inte på nåt annat än mord i det här fallet.

Helt andra omständigheter. Men GM i båda fallen är lika plus styckning. Därför den "tjejen" dök upp från mitt minne.
Citera
2025-12-30, 16:09
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Varför tror du att detta ska bli en rättsskandal som på 80-talet???
För att vad än svensken tar sig för så han gör han bort sig + idag är rättsväsendet helt genomsyrat av radikalfeminism!

Det finns hur många skandaler inom svenskt rättsväsende som helst, de ger sig aldrig!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
I Sverige kommer alla ut efter en viss tid. Alla. Ibland tar det längre tid, men alla kommer ut.
Sten Erik satt i 50 år på S:Sigfrids avdelning för sexualbrottslingar, och dog där.
Du har rätt, döden kan komma som en befriare (som för Conan Barbarens fiender )
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukharin
I förlängningen betyder detta att vi hoppas att GM har lämnat biologiska spår på/i offret som lägger till åtalspunkter, såsom våldtäkt, för att vi ska kunna få ett straff som är nog hårt och långt. Väldigt olustigt. Detta förutsatt att de digitala spåren inte ger någonting så klart. Kan ju ligga ett erkännande och lura i någon chatt.
Jag är orolig för att det inte är de bästa polisutredarna som har fått detta på sitt bord pga julhelgen många är lediga.

Hoppas på att Vilma erkänner, läste i antingen AB eller i Expressen att när man gjorde en psykolog utredning vid förra brottet så skrev de att han var flamsig, barnslig och var gränslös.
Citera
2025-12-30, 16:10
Medlem
Citat:
I Sverige kommer alla ut efter en viss tid. Alla. Ibland tar det längre tid, men alla kommer ut.

Sten-Erik kom aldrig ut: https://www.expressen.se/nyheter/krim/mordaren-och-pedofilen-sten-erik-eriksson-ar-dod/
Citera
2025-12-30, 16:10
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Jag vill också veta mer om hans föräldrar, familj och hans uppväxt. Har han syskon?

Om mamman är dement så lär hon ha varit ganska gammal när hon födde honom. Pappan död? När dog han? Vad dog han av? Var han alkis? Frågorna är många.

Verkar ha en bror med lite egna problem. Hittade detta i tråden om kidnappningen:

"Även hans mörkhåriga äldre bror har setts till - brodern som tidigare i oktober gick in på en tomt i samma område narkotikapåverkad på amfetamin och stirrade på några boende genom ett fönster. Polisen grep honom på plats och han blev senare dömd för ringa narkotikabrott vid Nacka Tingsrätt."
Citera
2025-12-30, 16:11
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:

Ausonius kommer nog aldrig ut.
Citera
2025-12-30, 16:11
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
Skall bli spännande att se resultatet av den psykiska undersökningen. Nu tillhör jag gruppen som inte bryr mig nämnvärt om huruvida GM är trans eller ej, men att han är folkbokförd som man talar väl än mer för en multipel personlighetsstörning än tidigare. En transperson som byter namn av den anledningen borde väl rimligen också bytt juridiskt kön med tanke på hur enkelt det är i Sverige i dag.
Med tanke på valet av tjejnamn så är det väl troligt att den kvinnliga identiteten har varit del av en sexualsadistisk extrem fantasivärld.
Citera
2025-12-30, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
Skall bli spännande att se resultatet av den psykiska undersökningen. Nu tillhör jag gruppen som inte bryr mig nämnvärt om huruvida GM är trans eller ej, men att han är folkbokförd som man talar väl än mer för en multipel personlighetsstörning än tidigare. En transperson som byter namn av den anledningen borde väl rimligen också bytt juridiskt kön med tanke på hur enkelt det är i Sverige i dag.

Vad är multipel personlighetsstörning ?
Citera
2025-12-30, 16:12
Medlem
Mindbusinesss avatar
”Den misstänkte satt med armarna i kors och rörde inte blicken.
Därefter tog försvaret vid och berättade om Vilma Anderssons inställning.
– Min klient förnekar mord och erkänner grovt gravfridsbrott och bestrider således sannolika skäl för mord medger sannolika skäl för grovt gravfridsbrott, sa Karl Harling.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3pJ77v/liverapport-haktesforhandling-om-styckmordet-i-ronninge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in