Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 11:21
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Denne MAN har säkerligen fantiserat, planerat och väntat på olika ställen för att få leva ut sina extrema tankar. Kanske har han försökt tidigare. Troligen upptas hela hans liv av dessa fantasier, så brukar det vara. Han är inte ett dugg kvinna, det är bara en del av hans sjuka tankar. (Erfarenhet från jobb på rättspsyk för många år sedan)

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Riktig onödigt att hålla på att debattera om GM är en kvinna eller ej.

Skapa gärna en ny tråd för den diskussionen.

Det är inte relevant alls.

Hur vet du det är en man? Det är inte fastställt officiellt att personen fått igenom ändring av juridiskt kön än.

Det blir en viktig aspekt att visa att även kvinnor begår våldsbrott. Även i statistiken.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Vit svensk gärningsperson. Då kör Aftonsnasket både namn och bild
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L4AL49/vilma-andersson-26-misstanks-for-mordet-i-ronninge
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Här flyttas det målstolpar minsann

Ja. Vi kan väl enas om att mord är extremt ovanliga?

Eller ska vi hålla oss till den här sortens mord där mördaren försöker dölja sitt brott?
Citera
2025-12-30, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentOkeke
Nu är det ju en kvinna som är GM här och som kommer landa i kvinnofängelse. Vill kvinnor få till en förändring så får man ändra vilken valsedel man petar ned i kuvertet.

Så nu skyller du på kvinnorna att män kan byta kön? Okej.. då vet vi!
Citera
2025-12-30, 11:24
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
”Vilma Andersson” häktad för mordet nu på Omni, samt en bild på en söt blondin. Känns ju som. Ett klockrent ”We shall over come” moment? ” Inte låta ilska segra”, ”handhärta” osv?

Söt kan väl diskuteras..
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Så kan det säkert vara. Men initiativet borde ju komma från familjen eller hur? Det kan ju de få avgöra.

Varför måste det nödvändigtvis komma från familjen? Jag tror det är få som skulle känna sig bekväma att ta ett sådant initiativ för egen del men däremot sannolikt uppskatta om någon annan tog ett sådant initiativ. Vad jag förstått har insamlingen förankrats hos någon som är närstående till familjen och jag utgår från att även familjen känner till insamlingen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Det störda är att det har varit så mycket muslimska våldsdåd det sista, att hade jag träffat han GM på tågstation hade jag trott att det var safe, en vanlig svensk kille. Vilken tur, nu kan inte en svartskalle överfalla mig, hade jag tänkt.
Men så lurar han på sån sjukt skit.

man tappar ju tron för mänskligheten.
Vid första anblick ser han ut som en vanlig svensk kille, lite sverigvän nästan med sin militärgröna tröja

bilden till höger

Ja men oj vilken överraskning för dig att svenska blonda män kan vara styckmördare… helt ärligt har jag uppfattningen att de flesta styckmördare i Sverige är just svenska män?
Citera
Medlem
Längre bak i tråden, eller på SoMe, skrev någon att anhöriga bett influencers ta bort bilder av GM. För att inte ge uppmärksamhet och utrymme till GM. Har ingen källa på det, men oavsett har jag tänkt mycket i de banorna.

Hur GM i efterhand kan beskåda sin handling, hur vi alla beskriver händelsen, förloppet. Hur vi tagit reda på GM’s levnadshistoria, familjerelationer. Hur vi ägnar vår tid åt denna person. Jag tror att GM livnär sig på just uppmärksamhet. Se mig, kolla vad jag gjort.
Sån svår balansgång.
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
När kommer vi få veta mer om MGM2?

Kan det vara Vilmas pojkvän? Eller hennes killkompis?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofajans
Ja men verkligen, oläslig tråd seden uppgifterna om byte till ett kvinnonamn framkom.

Ja det är helt otroligt. Är folk osäkra själva och projicerar det i tråden, kan man undra.

Jag tolkar det som att GM inte bara är helt socialt och känslomässigt handikappad, som måste åt det morbida och extrema för att kunna känna något, utan dessutom är fullständigt clueless om vem hen själv egentligen är. Polis/pilot, han/hon.. ett fullständigt fumlande. Ingen som helst inre definition att luta sig mot. Antisocial borderline med fixering av hemskheter?
Citera
2025-12-30, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Hur vet du det är en man? Det är inte fastställt officiellt att personen fått igenom ändring av juridiskt kön än.

Det blir en viktig aspekt att visa att även kvinnor begår våldsbrott.
/QUOTE]
TE]
Född med xy-kromosomer, "könsbytet" en del av hans sexuella sneda fantasier.. Släpp PK-tänket, oavsett namn eller personnummer är detta en man. Jag känner "riktiga" transkvinnor, det är inte samma sak som detta missfoster utan vanliga, hyggliga människor.
Citera
2025-12-30, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det kostar väl en del men beror också på var och hur man vill begravas och om man är medlem i svenska kyrkan eller ej. Men familjen har väl inte uttryckt att de ej har råd med en begravning eller? Detta kan de väl få avgöra själva om de vill ha hjälp med eller ej.

Det är den avlidnes dödsbo som ska stå för kostnaderna och inte någon eller några anhöriga. Finns det inte pengar i den avlidnes dödsbo då får anhörig eller anhöriga söka hjälp hos kommunen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in