2025-12-30, 02:00
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag försvarade inte jag sa att det kan vara så han kände.

Vad vill du ha sagt med det? Uppenbarligen kände han inget medlidande för sin morfar, när morfarn låg döende i cancer, morfarn som enligt Jocke var en väldigt snäll människa och betydde så mycket för honom. Detta är höjden av egoism, och sättet att tänka i det läget visar också att han är fruktansvärt naiv. Han kunde t ex gått dit trots att han kände ilska. Oavsett orsak så är han uppenbarligen en dålig människa, precis som en rostig bil är dålig trots att det inte är bilens fel.
Citera
2025-12-30, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Du skulle nog gilla podden Stormens utveckling, avsnittet om monster boken. Förutom en lite för lång utläggning av mannen (minns inte namnet just nu) under slutet av första halvan, så är den riktigt underhållande.
Där ifrån bla funderingen om varför han inte bara åt pasta - och struntade i kattmaten - kommer ifrån.
Okej Ska googla fram den och lyssna lite då.

Ja det där med att Jocke stekte kattmat och hade till pastan, det är ju bara en såndär "tyck synd om mig" grej som han kör med.

Bakgrunden till det, i boken, är att han bestämt sig för att dela lägenhet med någon som är "Vadstenas ledande knarklangare". Ledande .. som om det finns en enorm konkurrens om droghandeln i lilla Vadstena, en sömnig sommarstad med 5000 invånare och mest pensionärer

Jocke missköter sin soc-kontakt så ini helvete, så han lever mycket på sin rumskamrat istället. Som "Vadstenas ledande kran" måste man ju ha massa para, eller hur?

Men när den killen blir tagen av polisen, då tror Jocke att nu är det kört ekonomiskt för honom själv. Det innebär ju dock inte att allt i kylen, frysen och skafferiet "vips" upplöses i tomma luften samma dag för det.

Men Jocke drar en laban om att bara för att rumskamraten blev tagen av polis, så vips fanns det nu bara pasta och kattmat i lägenheten. Så Jocke tillagar det, samma dag som rumskamraten blev tagen av polis.

Så när Jocke sitter där, i sin gråtande ensamhet, och tycker synd om sig själv, och trycker i sig pasta och kattmat så han säger han spydde i diskhon, så hör han en röst som säger "Va i helvete håller du på med?!". Det är rumskamraten, som står i dörröppningen, släppt av polisen eller nåt. "Vafan är du dum i huvet, du kan väl för fan inte äta jävla kattmat heller?" går konversationen sen.

Liksom, boken är så jävla .. konstigt och tafflig. Först är det "tyck synd om mig" och "alla är dumma utom jag", och så vips vänder han på det och gör narr av allt det. För att sen i nästa stycke återuppta "tyck synd om mig" spåret igen. Får nästan känslan att lite kattmat kanske gjort fanskapet gott.
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-30 kl. 02:50.
Citera
2025-12-30, 03:08
Medlem
Sobrilbils avatar
Om mamman skulle ha gjort det som Kockoboi anklagar henne för, hade det då inte varit hennes föräldrars fel? Eller åtminstone någon annans fel, för hon måste väl i så fall ha varit ett offer? Och den kedjan borde väl i så fall sträcka sig till tidernas begynnelse? Eller kan man välja att bli ett monster? Och då är man väl i så fall redan ett monster?

Enligt Jockepojken och hans fans bär han väl inget ansvar för sina dåliga handlingar? Samtidigt som han hyllas för vad de anser vara bra handlingar, som t ex att åka rutschkana.
Citera
2025-12-30, 03:16
Medlem
Bara som referens till övriga världen, så finns det många som Jocke.

Mest internationellt kända är kanske Steve'O, Bam Margera och dom centrala killarna i Jackass. Samma story där, växer upp extremt uppmärksamhetstörstande och gör bokstavligen v-a-d s-o-m- h-e-l-s-t för uppmärksamhet, levandes i en bild av att "jag kommer snart dö ändåså". Gränslöst festande, drogande, totalt självförödande beteenden, några av dom är t.o.m. döda idag pga det, medan andra är "frälsta" och lever med tjej och barn som dom aldrig kunnat tro osv.

I Sverige är Robinsson-Robban en av dom mer kända såna mental-fallen, med dramatiska självmordsförsök, självdestruktiva festandet och drogandet, pungdrinkar, snoppmassage, snodde vinnarstatyetten i TV och sprang iväg, tyckte synd om sig själv egentligen, betalade en random brud för att ringa till polisen och anmäla att hon blev nära våldtagen men Robbinson-robban räddade henne osv osv, och nu lever halvdant stabilt med fru och barn och ”är fri” precis som Jocke försöker framställa sig.

Nemo Hedén, väldigt likt med. Och för alla som tror jocke är psykopat så titta på Blattelito, samma recept där med skandal-vloggar och BS. Men till skillnad från Jocke så HAR Blattelito antisocial personlighet och livsmönster.

Vi minns nog alla killen som var klassens clown och gjorde sig populär genom att äta en hundskit, och så. Det här psyko-sociala fenomenet finns överallt, funnits i alla tider i olika former.

Jocke försöker bara hitta en förklaring till varför han gjorde dagens runk, och dagens knull, smetade in sig med bajs, piercade kuken dramatiskt, bajsar ner sig i TV .. gjorde allt för uppmärksamhet, som han nu har.

Skillnaden är att han försöker framställa sig lika frälst och befriad som alla dom ovan nämnda, när han inte är det, utan är fortfarande samma sak som fick honom att göra det han tidigare gjorde i livet. Och han skyller på sin mamma och bröder för det, skyller på allt som inte stryker honom medhårs. Istället för att försöka förstå sig själv och vad som har hänt, så gör han miljoner pengar och grundar ett rikskändisskap på en BS lögn om det hela och sig själv istället, och förstör människors liv för att försvara den psykosen. Han är inte annorlunda nu än han var förr. Det här är bara ytterligare en ny roll han spelar, och det är han livrädd för att det ska vara.
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-30 kl. 03:56.
Citera
2025-12-30, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Kan ju också vara så att han screenades för dessa tillstånd och fick veta att det räckte för att inleda en utredning (som han kanske inte gick igenom). Eller om det var en vanligt pratpsykolog, kan hon ju ha sagt att jag ser ju klart att du har aspergers och kanske ADD också, men jag får inte ställa diagnos utan utredning.

Det senaste tror jag rätt mycket på.

Och sedan påstår han att det är en riktig diagnos. Hon kan t o m sagt att han egentligen inte behöver en formell diagnos, att han ska läsa på om detta och förstå hur det påverkat hans liv. Vilket går utmärkt utan stöd från vården. Vet inte om han någonsin fått ADHD-medicin, men här är det strikt. Det måste finnas en formell diagnos.
I en YouTubevideo beskriver han att han har gått asbergers men på egen hand räknat ut att han har ADD.

Om han har Aspergers som diagnos betvivlar jag starkt att han fick den innan mitten av 2012 då han häcklade den diagnosen i meddelanden till Hanna Widerstedt då.
Citera
2025-12-30, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
I en YouTubevideo beskriver han att han har gått asbergers men på egen hand räknat ut att han har ADD.
Minns du vilken, så vore det guld
Citera
2025-12-30, 04:00
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

Om han har Aspergers som diagnos betvivlar jag starkt att han fick den innan mitten av 2012 då han häcklade den diagnosen i meddelanden till Hanna Widerstedt då.

Allt för att ha något att skylla på.

"Jocke: Det finns mycket jag ångrar. Samtidigt tycker jag att det läggs för stor press på personer med diagnoser. Omvärlden har också ett ansvar. Det är inte okej att medvetet sätta personer i situationer som man vet att de inte kan hantera.

Reporter: Vad kan hända då?

Jocke: I mitt fall har personer som ogillar mig tryckt på mina ömma punkter. De vet exakt vad jag reagerar på. Som att familj är viktigt för mig. Därför går de på min fru Jonna. De vet att jag får svårt att kontrollera känslorna då."

Ur kpwebben 2018

https://www.kpwebben.se/joakim-lundell-det-finns-mycket-jag-angrar/

Bla bla bla...

Jocke: Det finns många i dag som har en diagnos. Och ännu fler som inte vet om det ännu. När jag fick mina diagnoser blev mitt liv först värre. Jag kände jag mig ensam och vilsen.

Reporter: Känner du dig ensam i dag?

Jocke: Ja, jag känner mig utanför i sociala medie-världen. Jag passar inte in. Den som har Aspergers är rak och har svårt att ljuga. Så jag visar upp mina dåliga sidor också. Många gör inte det.
Citera
2025-12-30, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil

Jocke: Ja, jag känner mig utanför i sociala medie-världen. Jag passar inte in. Den som har Aspergers är rak och har svårt att ljuga. Så jag visar upp mina dåliga sidor också. Många gör inte det.

Men om detta du själv säger jockiboi stämmer kan du omöjligt ha diagnosen Aspergers? Eftersom du ljuger som en häst travar.
Citera
2025-12-30, 04:56
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Men om detta du själv säger jockiboi stämmer kan du omöjligt ha diagnosen Aspergers? Eftersom du ljuger som en häst travar.

Han förstår inte ens innebörden av att autister ofta har svårt att ljuga. Om en autist anser det berättigat att ljuga är det inte svårare än för någon annan. Folk som ljuger ofta anser ofta att det är berättigat att ljuga, och ser det inte som nån big deal även om det skulle avslöjas eftersom [anledning]. För autister är lögn som sådan något som de har svårt att förhålla sig till, särkilt smålögner i vardagen, de har ofta svårt för kallprat av ungefär samma anledning. Så om Jockiboi verkligen är autistisk är hans lögner på sätt och vis ännu värre än om han inte är det.

Han framställer det som att autister har högre moral. Så är det inte. Många utan autism är ärliga därför att de vill vara det.
Senast redigerad av Sobrilbil 2025-12-30 kl. 05:02.
Citera
2025-12-30, 05:04
Medlem
... och det där med att vara rak, hur går det ihop med att anordna hemliga avancerade attentat och stämplingar i en chattgrupp som heter "Shhhh!" och sen låtsas som att man inte har nånting alls med det hela att göra.

"Nä jag har distansierat mig från allt sånt där. Jag är heeeelt oskyldig, jag vill bara vara ifred", följt av att sen skicka printscreens till Anjo för att han ska lägga ut materialet och föra hans krig. Och sen ljuga ännu mer när man blir påkommen av SVT.

Lika rak som en slapptask.
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-30 kl. 05:10.
Citera
2025-12-30, 05:50
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
... och det där med att vara rak, hur går det ihop med att anordna hemliga avancerade attentat och stämplingar i en chattgrupp som heter "Shhhh!" och sen låtsas som att man inte har nånting alls med det hela att göra.

"Nä jag har distansierat mig från allt sånt där. Jag är heeeelt oskyldig, jag vill bara vara ifred", följt av att sen skicka printscreens till Anjo för att han ska lägga ut materialet och föra hans krig. Och sen ljuga ännu mer när man blir påkommen av SVT.

Lika rak som en slapptask.

IQ-testet som han gjorde för att bevisa att han är smart är snarare ett bevis på att han inte är smart. Skulle inte förvåna mig om han skaffar en lögndetektor för att bevisa att han inte ljuger och låter Anjo ställa frågor om hur det var att leva som fånge i Auschwitz.
Citera
2025-12-30, 08:04
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Så nu finns det tre versioner av hans diagnoser. Jippie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in