2025-12-30, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
"När jag fick veta att morfar hade cancer så hade jag så svårt att ta in det för jag blev så arg på honom att han skulle lämna mig. Hur fan skulle jag klara mig utan honom? Jag hade bara honom. Så jag ville väl straffa honom genom att inte hälsa på honom på sjukhuset, men sedan en dag fick jag ett samtal att han hade gått bort."

Han tycker alltså synd om sig själv när hans morfar fått cancer. Han tycker inte synd om morfarn. Han känner stark ilska mot sin morfar för att denne ligger döende på ett sjukhus. Han känner att han inte klarar sig utan sin morfar, (detta låter som en efterhandskonstruktion, åtminstone en stark överdrift). Han upplever saken svartvitt, inga nyanser. Ilskan är så stark att han bestämmer sig för att straffa den cancersjuke morfarn, och sättet han väljer att straffa honom på kommer sig helt ur egoism och nonchalans. Detta alltså i vuxen ålder. Morfar ska minsann inte få träffa Joaking.

Detta berättar han frivilligt i tv, vilket bör innebära att han inte skäms nämnvärt. Troligtvis tror han att hans berättelse ger en bild av en ärlig och stark person som har haft det så svårt att han en gång i tiden var dum mot en man på ett sjukhus, och att han idag ångrar det så djupt att han behöver en kram.

På något sätt är jOcKIboi förståndshandikappad.

Personligen tror jag att det är ett kalkylerat beteende från jockiboi. ALLA skall tycka synd om honom. Detta agerande har fungerat hitills för lögnaren jockiboi och gett honom miljoninkomster. Varför sluta nu? Media ifrågasätter aldrig honom. Bo-Göran Bodin gjorde det men fick kritik av "journalist"kollegor. Jockiboi har ingen anledning att sluta ljuga därmed.
Citera
2025-12-30, 00:27
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Eller så var det svårt att bli lämnad av ännu en person som han tycker om och som var en trygghet.

Om du försöker försvara eller känner sympati för ett sådant beteende kan jag bara konstatera att du är en ond imbecill.
Citera
2025-12-30, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Handlar mer om att de kommer bli svettigt för några på SVT.
Lyssna på podden så får du en ledtråd på vad som har gått vidare

Annars så läser du efter nyår när de blir offentligt .

Vilken podd?
Citera
2025-12-30, 00:39
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Personligen tror jag att det är ett kalkylerat beteende från jockiboi. ALLA skall tycka synd om honom. Detta agerande har fungerat hitills för lögnaren jockiboi och gett honom miljoninkomster. Varför sluta nu? Media ifrågasätter aldrig honom. Bo-Göran Bodin gjorde det men fick kritik av "journalist"kollegor. Jockiboi har ingen anledning att sluta ljuga därmed.

Vad som är sant och inte i berättelsen om den döende morfarn har jag ingen aning om. Skulle inte förvåna mig om han satt hemma och runkade istället och sket i sin morfar som han ändå inte kunde dra nytta av nu när han låg inför döden. Men hans berättelse, påhittad eller sann, är ett beteende i sig, det är illa oavsett om det är sant eller inte.
Senast redigerad av Sobrilbil 2025-12-30 kl. 00:42.
Citera
2025-12-30, 00:48
Medlem
Citat:
"När jag fick veta att morfar hade cancer så hade jag så svårt att ta in det för jag blev så arg på honom att han skulle lämna mig. Hur fan skulle jag klara mig utan honom? Jag hade bara honom. Så jag ville väl straffa honom genom att inte hälsa på honom på sjukhuset, men sedan en dag fick jag ett samtal att han hade gått bort."

Han tycker alltså synd om sig själv när hans morfar fått cancer. Han tycker inte synd om morfarn. Han känner stark ilska mot sin morfar för att denne ligger döende på ett sjukhus. Han känner att han inte klarar sig utan sin morfar, (detta låter som en efterhandskonstruktion, åtminstone en stark överdrift). Han upplever saken svartvitt, inga nyanser. Ilskan är så stark att han bestämmer sig för att straffa den cancersjuke morfarn, och sättet han väljer att straffa honom på kommer sig helt ur egoism och nonchalans. Detta alltså i vuxen ålder. Morfar ska minsann inte få träffa Joaking.

Detta berättar han frivilligt i tv, vilket bör innebära att han inte skäms nämnvärt. Troligtvis tror han att hans berättelse ger en bild av en ärlig och stark person som har haft det så svårt att han en gång i tiden var dum mot en man på ett sjukhus, och att han idag ångrar det så djupt att han behöver en kram.

På något sätt är jOcKIboi förståndshandikappad.

Hur gammal var han då?
Citera
2025-12-30, 00:50
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever
Hur gammal var han då?

Jag vet inte men frågade i tråden om han var vuxen när morfarn dog, och SLUTSPEL1 som verkar ha bra koll svarade att han var vuxen.
Citera
2025-12-30, 00:55
Medlem
DannyPadillas avatar
Det var Joakim som körde roids först av bröderna Berg. Var runt 2007/2008 och Jockes första cycle var Testo + Dbol och han gymmade tillsammans med Jacke. Jocke var riktigt stor förut men slutade med träningen strax efter så att han kunde fokusera mer på alkohol istället.
Senast redigerad av DannyPadilla 2025-12-30 kl. 01:03.
Citera
2025-12-30, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Har läst boken själv, både förut, men flera gånger nu nyligen, eftersom jag följer dramat nära nu. Min upplevelse av boken är tämligen lik den upplevelse du beskriver.

Självklart finns en djup tragik och säkert mycket smärta och sorg i olika aspekter. Men sättet det presenteras på i boken blir som en tragikomedi. Allt är andras fel, vad som än händer. När han skiter i att betala hyror till lägenheter han fått via soc, och blir vräkt, så tycker han soc är extremt elaka, onda, och särskilt när dom meddelar honom att dom kan inte anordna ett nytt adekvat boende för honom på 24 timmars varsel.

Allt är andras fel.

Du skulle nog gilla podden Stormens utveckling, avsnittet om monster boken. Förutom en lite för lång utläggning av mannen (minns inte namnet just nu) under slutet av första halvan, så är den riktigt underhållande.
Där ifrån bla funderingen om varför han inte bara åt pasta - och struntade i kattmaten - kommer ifrån.
Citera
2025-12-30, 01:26
Avslutad
Citat:
Om du försöker försvara eller känner sympati för ett sådant beteende kan jag bara konstatera att du är en ond imbecill.

Jag försvarade inte jag sa att det kan vara så han kände.
Citera
2025-12-30, 01:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
När sa han på sin egen kanal att han ljög? Den enda gången han har sagt det rakt ut var i tv-dokumentären när han samtidigt ville skylla allt Linneas familj fick vara med om på sin bror.

Vi lever i verkligheten där varje person är ansvarig för sina handlingar. Den som säger något är den som får stå för det och inte dennes bror.
Nej, du lever inte i verkligheten, du har fullt jobb med att snutta på Anjos tutte och hoppas på att Jocke ser dig...

Han har upprepade gånger - långt före dokumentären - sagt att han ljög. Det har också madam lögnhals gjort mer än en gång ...
Citera
2025-12-30, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men du som har erfarenhet i yrket hur tror du att det påverkade Jocke när mamman lovade att komma på saker men inte kom eller när hon lovade att han skulle få komma hem, vad gör det mot ett barn?
I journalerna så kan man ju se att mamma avbokar besök hos soc ganska ofta.
Är genuint nyfiken vad du säger om detta som har erfarenhet.
Jocke ljög, manipulerade och spelade ut vuxna mot varandra redan som barn. Han ljuger alltså om vad mamma A sagt och inte gjort för att det gynnar honom att människor tycker synd om honom, samtidigt som han straffar sin mamma.

Mamma A hade inget val. Jocke var för farlig även för fosterfamiljen som inte heller kunde ha honom kvar.
Det rör sig om svåra medfödda personlighetsdrag med extrem svartsjuka, svårigheter med gränser och våldsamma utbrott (då han enligt fosterfamiljen fick ”en mördarblick”). Detta ör barn som INGA familjer normalt klarar av, särskilt inte med syskon.

I journalerna framgår täta besök av mamman flera gånger i vecka med enstaka ombokningar den första tiden, vilket är fullt förståeligt med 3 små barn under fyra år.

Upprepade avbokade besök till soc kan ses först då Jocke är tonåring. Han har då ett kriminellt beteende, hotar och beter sig illa mot äldre och ”svaga” människor, bränner ner hus, uttrycker ingen ånger etc… Mamman kunde inte nå fram till honom då. Då mamman själv mådde dåligt är det förståeligt att hon inte orkade och behövde prioritera sin egen psykiska hälsa först.

Självklart måste det ha varit oerhört smärtsamt för dem båda. Men det var ingens fel.
Citera
2025-12-30, 01:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Jocke ljög, manipulerade och spelade ut vuxna mot varandra redan som barn. Han ljuger alltså om vad mamma A sagt och inte gjort för att det gynnar honom att människor tycker synd om honom, samtidigt som han straffar sin mamma.

Mamma A hade inget val. Jocke var för farlig även för fosterfamiljen som inte heller kunde ha honom kvar.
Det rör sig om svåra medfödda personlighetsdrag med extrem svartsjuka, svårigheter med gränser och våldsamma utbrott (då han enligt fosterfamiljen fick ”en mördarblick”). Detta ör barn som INGA familjer normalt klarar av, särskilt inte med syskon.

I journalerna framgår täta besök av mamman flera gånger i vecka med enstaka ombokningar den första tiden, vilket är fullt förståeligt med 3 små barn under fyra år.

Upprepade avbokade besök till soc kan ses först då Jocke är tonåring. Han har då ett kriminellt beteende, hotar och beter sig illa mot äldre och ”svaga” människor, bränner ner hus, uttrycker ingen ånger etc… Mamman kunde inte nå fram till honom då. Då mamman själv mådde dåligt är det förståeligt att hon inte orkade och behövde prioritera sin egen psykiska hälsa först.

Självklart måste det ha varit oerhört smärtsamt för dem båda. Men det var ingens fel.

Tack för ditt svar men min fråga var till drottningkungen som arbetar med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in