Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Äntligen kan den löjliga könsdebatten redas ut en gång för alla. Om det visar sig att gärningsmannen ser sig själv som kvinna har Katia Mosally satt sig i en väldigt olycklig situation. PK-tjafset, som framför allt landets alla kändisar flitigt utnyttjat för egen vinnings skull, kanske äntligen kan gå i graven nu. Rätten att vara det kön man identifierar sig med är tydligen bara gångbart så länge man står framför en kamera eller går på röda mattan. Inte ens "Snickar-Björn" går längre säker som icke-binär.

Det är skillnad på kön. Hur ska Katia ta sig ur detta om det visar sig att GM identifierar sig som kvinna eller icke-binär? Och visar det sig att GM är svårt psykiskt sjuk så faller hennes resonemang även där, hon låter en allvarligt störd människa representera hela den manliga befolkningen i landet.

https://www.expressen.se/noje/kandisarnas-ilska-och-sorg-efter-mordet-i-ronninge/

Katia Mosally hade suttit säkrare i båten om hon i stället valt att rikta sin insamling åt familjen i Boden-fallet. Nu håller hon nog tummarna och hoppas på ett mirakel.

Här handlar det väl ändå om vilket juridiskt kön personen har? Är han (inte sett att han skulle ha bytt annat än namnet) kvinna (kvinnligt personnummer) i sina ID-handlingar så får han (då hon) sitta i fängelse för kvinnor. Vad är det med det? Har någon sagt något om det ens förutom här på rasistiska och homofobiska Flashback? Personen lär ju sitta lika säkert i ett kvinnofängelse som i ett för män? Men nu har jag bara sett att personen skulle ha bytt namn och inte kön så även om han heter Vilma så lär han hamna i fängelse för män. Och den personen lär man ju ha extra bevakning på, han löper nog stor risk att råka ut för något med tanke på vad han gjort. Tror faktiskt risken är större för honom än att andra fångar skulle drabbas av honom.
Citera
2025-12-30, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Objektiv11
Jag kan ha missat något i denna makabra händelse i flödet/media, men några saker jag tror i frågan:

Planerat av GM, dels med tanke på tidigare historik, dels med tanke på buntband etc.

Det finns en väg från Rönninge station, utmed järnvägsspåret, mot Rönninge Gymnasium som ofta nyttjas av skolelever eller de som bor i området, som är enslig, och i princip ingen som går där mitt i natten "utan orsak". Den leder till platsen där själva överfallet eller dylikt verkar ha skett. Om GM väntat på den sidan av järnvägen (i närheten av skolan/pumpstationen/idrottsplatsen) är det en otrolig osannolikhet som blivit verkligt, då som sagt det knappt är någon som går där. Ska man ta på sig GM:s sjuka avsikt så finns det flera andra platser där möjliga BO kan spatsera i närområdet. Detta talar för en otrolig slump.

Media säger att BO hittades i Viksberg, Södertälje, men det framkommer inte, vad jag sett, om det är GM:s "bostad", eller om det är där GM befann sig för att göra sig av med likdelar. Sedan har jag sett i flödet att GM "åkte sex mil för att göra sig av med likdelar", om det stämmer så är platsen GM tillfångatogs på sannolikt 6 mil från hemmet, men jag kan ha fel. Det påstås även att det fanns likdelar i GM:s "bostad". Min tolkning är då att platsen i Viksberg, där det skett husrannsakan, är "bostaden", för varför skulle GM åka sex mil och sen böka i terräng precis intill en bostadsbyggnad? Således är platsen för anhållandet någon annanstans, och Viksbergsadressen är "bostaden" - men jag kan ha fel som sagt.

Jag går även på GW:s klassiska linje, att styckningen är ett "praktiskt moment" för att kunna flytta likdelar, inte någon fascination i sig självt. Återstår då var själva mordet har skett, vilket kan vara ögonblickligen vid överfallet, eller kanske i mannens bostad. Det lär framkomma sen.

Hursom, ett otroligt tråkigt öde för en person som bara ville fira juldagen i stan, och sen åka hem till sin familj för att fortsätta fira julen ett tag till innan hemresa till Malmö. Världen har vidriga personer som utövar våld mot andra, som tur är hör de till bråkdelen av promillen, men det är en föga tröst för de som drabbas.

Absolut kan BO ha tagit den utgången (västra) som mynnar ut i kurvan Sandbäcksvägen/Tallsätravägen och fortsatt på Tallsätravägen.

Jag tror dock att BO gått ut via Rönninge Torg, passerat Coop, ned för vägen Rönninge Torg där man passerar parkeringshus och lägenhetshus, för att sedan komma ut vid Dånviksvägen och sedermera genom gång/vägtunneln under järnvägen som leder ut till Tallsätravägen.

Tror att GM väntat i bilen bakom Coop/vid parkeringen där och sett BO gå förbi, och sedan förföljt med bilen på avstånd för att sedan vid Tallsätravägen 13 (pumphuset) överfalla henne med hammare.

Ser dessa som de 2 mest rimliga alternativen. Vilket som helst skulle kunna ha hänt.
Citera
2025-12-30, 10:20
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManySuchCases
Första kvinnliga styckmördaren i svensk historia?

Nej, jag kommer på två andra fall. Senaste var väl Askersund 2015 (?).

Nu har två kvinnor styckmördat en annan kvinna inom loppet av 10 år.
Citera
2025-12-30, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
”Den unga kvinnan tros ha blivit kidnappad vid Rönninge station under natten mot annandagen – och sedan blivit mördad.”

När jag läser det här tolkar jag det som att hon levde i bilen och hela vägen till huset? Helvete, fan då kan han ha torterat henne och allt möjligt. Fyfan

Räknas man som kidnappad om man är död? Så är det väl inte? Då blir det väl gravfrid brott?

Igen, hoppas internationell press får nys om detta så att något händer med svensk lsgstiftning
Mord och grovt gravfridsbrott står det när jag kolla sist. Människorov nämndes inte de. De kan ju ha slarvat men 3 brott i ett.
Citera
2025-12-30, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Jepp!
Målet ligger nog i Södertälje tingsrätt men man har valt att använda säkerhetssal i Södertörns tingsrätt, om nu media befinner sig där. Min gissning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoktPotatis
Håller med. Med tanke på att GM dessutom hade en mörk historik så borde man agerat på en gång.

ja men sverige är ett bokstavstroende byrokrati-land.
Där man kan stamma i flera minuter för att välja exakt rätt ord så man inte kränker NÅN.
Eller där 176 myndigheter ska samverka, så man inte trampar nån på tårna med att eventuellt bryta nån lag.

Därför brukar man säga: lagen för idioter, vi övriga använder förnuft.
skit i om böger kräver husrannsakan! Slå in dörren och be han hålla käft med sina "rättigheter och krav"krav"rav"
Citera
Medlem
Lostinliness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Du kan ändra könsorganen, men inte könet då det står skrivet i cellernaDNA, och till och med i skelettet, såvitt han inte byter benmärg då samtidigt med namnbytet

Man kan urskilja fall det var man eller kvinna på skelettdelar från järnåldern, men inte på ett nyckelbarn i Sverige?

Är det säkert att GM är trans?
Han blev dömd efter kidnappnings-försöket av 10-åriga flickan och fick dold identitet efter det. Och nytt namn. Först nytt mans-namn och sedan kvinno-namn.
Nya blå linser ser det ut som på bilder osv.
Är inte det bara en ny förklädnad för att kunna fortsätta utföra sadistiska handlingar?
Själva ”könsbytet” har väl bara varit för att inte bli upptäckt så lätt.
Citera
2025-12-30, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Alltså Aftonbladet har nu lagt upp en bild på transabögen. Han är väl inte dömd än? Räknas det inte inte rent juridiskt som förtal?
Varför skulle det vara förtal att säga att någon är misstänkt för ett brott, när personen är.misstänkt för brottet?
Citera
2025-12-30, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Dom väntade tills han grävde ner henne, som om hon vore ett parti knark.

Vem fattade detta beslut? Var polishefen på semester, fattades berslutet från en grisfest på Mallorka att avvakta?
Tycker inte vi skall kritisera polisen dom gjorde sitt jobb på bästa sätt. My var förmodligen redan död när polisen fick svar från nfc då spelar de ju ingen roll när han grips.
Citera
2025-12-30, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Aftonhoran har gått ut med bild på transäcklet!
Dom är mer än ett dygn sena på den pucken, borde lagts ut innan men de är så jävla fega!
Citera
2025-12-30, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasertryckaren
Varför skulle det vara förtal att säga att någon är misstänkt för ett brott, när personen är.misstänkt för brottet?

Jag hade för mig att man bara fick hänga ut om personen är dömd
Citera
2025-12-30, 10:25
Medlem
Nationalromantiks avatar
Om hon mördades med hammare innan hon placerades i bilen, borde det inte finnas blodspår på marken då?

Borde inte hammaren ha varit blodig? (Så tillvida han inte hade 2 hammare).

Jag börjar mer och mer tro att hon levde hela vägen till hans hus. FYFAN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in