Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 10:08
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Hur uppmärksammar man elon musk på hela denna situation? Särskilt med tanke på kidnappningen av 10 årings flickan. Är ju en skandal utan dess like.

Musk hade gått all in
Vänta till Musk får höra om detta. Någon som vill DMa honom?

Han hatar ju trans har ju bla sagt att hans son är död som bytt kön.
Citera
2025-12-30, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Har Södertälje eller södertörn hand om utredningen?
I ett inslag på TV4 nu filmade de utanför Södertörn, därav drog jag den slutsatsen. Sedan är väl huvudregeln att målet ska avhandlas i den domsaga där brottet ska ha begåtts.
Citera
2025-12-30, 10:11
Medlem
Radikalexorcists avatar
Äntligen kan den löjliga könsdebatten redas ut en gång för alla. Om det visar sig att gärningsmannen ser sig själv som kvinna har Katia Mosally satt sig i en väldigt olycklig situation. PK-tjafset, som framför allt landets alla kändisar flitigt utnyttjat för egen vinnings skull, kanske äntligen kan gå i graven nu. Rätten att vara det kön man identifierar sig med är tydligen bara gångbart så länge man står framför en kamera eller går på röda mattan. Inte ens "Snickar-Björn" går längre säker som icke-binär.

Det är skillnad på kön. Hur ska Katia ta sig ur detta om det visar sig att GM identifierar sig som kvinna eller icke-binär? Och visar det sig att GM är svårt psykiskt sjuk så faller hennes resonemang även där, hon låter en allvarligt störd människa representera hela den manliga befolkningen i landet.

https://www.expressen.se/noje/kandisarnas-ilska-och-sorg-efter-mordet-i-ronninge/

Katia Mosally hade suttit säkrare i båten om hon i stället valt att rikta sin insamling åt familjen i Boden-fallet. Nu håller hon nog tummarna och hoppas på ett mirakel.
Citera
2025-12-30, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 66610
Ex Aftonbladet
Mannens bostad i Viksberg Södertälje där det även har pågått tekniska undersökningar som det finns information om.
Mannens bostad...."tillfällig "hyresstuga har aldrig nämnts av media utan denna stuga benämns som "mannens bostad"
Han greps i området där när han skulle gräva ner kroppsdelar och därefter gjordes en husrannsakan i "stugan"= mannens bostad där resterande delar av kroppen anträffades
Det är här i tråden som det har spekulerats kring tillfällig hyresstuga etc

Pågår fortfarande tekniskt arbete där. Hela tomten är avspärrad och ser ut som dom jobbar under huset/altanen. Polisbilar står på vägen och bevakar infarten.
Citera
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Ca 01.30 natten till annandagen sker kidnappningen. GM blir sedan gripen vid 22.30 snåret kvällen den 27:e som jag uppfattat det. Så ca 45 timmar har GM haft på sig, varav de sista 10 timmarna hade polisen span på honom.

Kan någon bekräfta att jag tänker rätt?

Med tanke på att fynd skulle skickas till Linköping för DNA analys är det rätt snabbt ändå.
Citera
Medlem
Jag kan ha missat något i denna makabra händelse i flödet/media, men några saker jag tror i frågan:

Planerat av GM, dels med tanke på tidigare historik, dels med tanke på buntband etc.

Det finns en väg från Rönninge station, utmed järnvägsspåret, mot Rönninge Gymnasium som ofta nyttjas av skolelever eller de som bor i området, som är enslig, och i princip ingen som går där mitt i natten "utan orsak". Den leder till platsen där själva överfallet eller dylikt verkar ha skett. Om GM väntat på den sidan av järnvägen (i närheten av skolan/pumpstationen/idrottsplatsen) är det en otrolig osannolikhet som blivit verkligt, då som sagt det knappt är någon som går där. Ska man ta på sig GM:s sjuka avsikt så finns det flera andra platser där möjliga BO kan spatsera i närområdet. Detta talar för en otrolig slump.

Media säger att BO hittades i Viksberg, Södertälje, men det framkommer inte, vad jag sett, om det är GM:s "bostad", eller om det är där GM befann sig för att göra sig av med likdelar. Sedan har jag sett i flödet att GM "åkte sex mil för att göra sig av med likdelar", om det stämmer så är platsen GM tillfångatogs på sannolikt 6 mil från hemmet, men jag kan ha fel. Det påstås även att det fanns likdelar i GM:s "bostad". Min tolkning är då att platsen i Viksberg, där det skett husrannsakan, är "bostaden", för varför skulle GM åka sex mil och sen böka i terräng precis intill en bostadsbyggnad? Således är platsen för anhållandet någon annanstans, och Viksbergsadressen är "bostaden" - men jag kan ha fel som sagt.

Jag går även på GW:s klassiska linje, att styckningen är ett "praktiskt moment" för att kunna flytta likdelar, inte någon fascination i sig självt. Återstår då var själva mordet har skett, vilket kan vara ögonblickligen vid överfallet, eller kanske i mannens bostad. Det lär framkomma sen.

Hursom, ett otroligt tråkigt öde för en person som bara ville fira juldagen i stan, och sen åka hem till sin familj för att fortsätta fira julen ett tag till innan hemresa till Malmö. Världen har vidriga personer som utövar våld mot andra, som tur är hör de till bråkdelen av promillen, men det är en föga tröst för de som drabbas.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Vänta till Musk får höra om detta. Någon som vill DMa honom?

Han hatar ju trans har ju bla sagt att hans son är död som bytt kön.
Så vad tänker du att Musk ska göra när han får ”höra om detta”? Några förslag?
Citera
Medlem
Nationalromantiks avatar
”Den unga kvinnan tros ha blivit kidnappad vid Rönninge station under natten mot annandagen – och sedan blivit mördad.”

När jag läser det här tolkar jag det som att hon levde i bilen och hela vägen till huset? Helvete, fan då kan han ha torterat henne och allt möjligt. Fyfan

Räknas man som kidnappad om man är död? Så är det väl inte? Då blir det väl gravfrid brott?

Igen, hoppas internationell press får nys om detta så att något händer med svensk lsgstiftning
Citera
2025-12-30, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Det är fjvligt men nu är det folkets skyldighet att tvinga politikerna att ta vara på den här möjligheten att implementera bättre lagar.

Hörde att oftas bedöms sexualbrottslningar som för sjuka för att låsas in på institutioner som exempelvis karsudden, kan det ha varit såhär i detta fall?

Varför straffar vi inte våra brottslingar efter den tilltänkta handledningen Speciellt när det gäller sexualbrott? Hade man kunnat fått bort denna typ från samhället då och bedömt han på ett annat sätt?

Varför stalkar inte samhället personer som är samhällshotande och sexualbrott, kliver man över gränsen och väljer vara livstids kriminell Eller begå dessa hemska brott så förbrukar man sin rätt att leva anonymt och exempelvis AI bör hålla koll på hur dem rör sig, vilka dem pratar med och bli flaggade om man börjar med något sketchye

Vem var domaren som dömde han och varför fick personen ett så mesigt straff?
För rättspykisk vård krävs svår psykisk sjukdom , vid psykisk sjukdom finns det möjlighet att bli frisk , vid diverse psykiska störningar som finns i personligheten finns det inget att bota därför blir det fängelse .
Citera
2025-12-30, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkenHeligeStaffan
10.36: 26-åringen anhålls i sin frånvaro. Polisens spanare lokaliserar personens mobiltelefon och börjar spana.

21.22: Den misstänkte grips i anslutning till den döda kvinnan efter att ha blivit följd av polisens spanare, från bostaden till ett skogsområde sex mil bort. Enligt uppgifter erkänner 26-åringen då att det var den försvunna kvinnans kroppsdela

Dom väntade tills han grävde ner henne, som om hon vore ett parti knark.

Vem fattade detta beslut? Var polishefen på semester, fattades berslutet från en grisfest på Mallorka att avvakta?
Citera
2025-12-30, 10:14
Medlem
ManySuchCasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ja, det är märkligt eftersom det nu är bekräftat att det är en kvinna som styckmördat en kvinna.
Första kvinnliga styckmördaren i svensk historia?
Mäns våld mot kvinnor är fruktansvärt, men nu är även kvinnor styckmördare. Vi ser också att kvinnor är mer delaktiga i gängmiljön i Sverigem
Citera
2025-12-30, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det finns många advokater som har förklarat den biten, men ingen verkar lyssna på dom.

Man försvarar inte handlingen, utan själva brottet.
Om jag drar ett exempel ur röven så skulle det kunna vara så att någon kidnappar din familj under pistolhot och tvingar dig att döda en viss person.
Ett inte helt ovanligt tillvägagångssätt under krig, som exempel.

Det finns exempel från Sverige när man kidnappar två pers och låter den ena killen (under hot såklart) mörda den andra. Ovanligt men har fortfarande hänt för inte alltför längesen).
Som advokat försvarar man personen, inte brottet. Citat från advokat Johan E i samband med Drottninggatan. “Jag försvarar personen som är misstänkt för gärningen. Det är en del av mitt jobb som försvarsadvokat. Jag har försvarat många personer som begått mycket allvarliga brott, så det handlar inte om att försvara handlingen i sig.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in